2015-07-27, 02:54
Medlem
NP; Ethereal Shroud - Depressed Blood, Fertilize the Soil
https://www.youtube.com/watch?v=V6p85DBT_hM

Riktigt bra, och crescendot en stund efter mitten är fan perfekt
Ethereal Shroud är mkt bra, och fullängdaren They Became the Falling Ash rekommenderas. Har den på kassett, och det var väl investerade pengar, även om jag tvingades damma av kassettbandspelaren
Citera
2015-07-28, 00:19
Medlem
Smakprovet på kommande Mgla-plattan var sannerligen ett mycket trevlig spår, håller resten av plattan lika hög klass som låten som släppts så kommer den förmodligen bli min personliga favorit från i år!

NP: Deathspell Omega - The Crackled Book of Life

EDIT: Pest - Lifit es Daudafaerd

Helt jävla otroligt bra och utan tvekan bandets starkaste stund, i min mening!

Har för övrigt snöat in på Sorhin igen och spisade Skogsgriftens rike och I det glimmrande mörkrets djup i natt och har under dagen kört ett varv med den magnifika Apokalypsens ängel.
Senast redigerad av Stockton.T 2015-07-28 kl. 00:29.
Citera
2015-07-28, 00:20
Medlem
Glantons avatar
Nya Grift-låten var ju faktiskt helt jävla otroligt bra. Vacker är ett bra ord, bisarrt nog!
Har faktiskt aldrig fastnat för varken Orcivus, Arfsynd eller nämnda Grift innan.
Men om kommande plattan håller samma nivå som Svältorna så har vi en av årets plattor på g. Lätt!
Citera
2015-07-29, 00:52
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Lyssnar på spliten mellan Jarnvidr och Panphage. Separatismblack metal, skitigt och jävligt.
Citera
2015-07-29, 14:00
Medlem
monolithics avatar
NP: Sentenced - Shadow of the Past
Lyssnar alldeles för sällan på den här plattan, vet inte riktigt varför eftersom den är grym. Glömmer bort den av någon anledning.
Citera
2015-07-29, 15:02
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Nya Mgła lät bra, trummisen är enormt skicklig, men jag tycker dom peakade med Groza.
Bara III och VII höll Mgła-klass på With Hearts Toward None.
Även Void Ritual som Sjukdom-1854 tipsade om var var bra som fan.

Nu spelas Warloghe - The Black Tower demo från 1996.
Gillar du Vlad Tepes lär du gilla det här.
https://www.youtube.com/watch?v=wr0-gfjp1P0
Senast redigerad av Albert.....Pike 2015-07-29 kl. 15:11.
Citera
2015-07-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Nu spelas Warloghe - The Black Tower demo från 1996.
Gillar du Vlad Tepes lär du gilla det här.
https://www.youtube.com/watch?v=wr0-gfjp1P0

Warloghe är bra black metal som jag slänger på då och då, mer sällan än ofta, dock. Men helt klart ett bra band, även om det ibland tenderar att bli lite det här har man hört förr-tråk. Inget ont om deras musik, men kan tycka att det stundtals kan kännas lite väl oinspirerat. Nåväl.

Själv spisar jag magiska Mysteris-plattan av Black Cilicie, fantastisk plattjävel! Så mycket mer finns icke att orda om gällande storheten denna skiva besitter.

NP: Black Cilicie - Into Morbid Trance
Citera
2015-07-29, 20:44
Medlem
von_Ss avatar
Blood Red Fog är fortfarande fint men kanske lite sämre nykter. Fin finsk melankoli med en sångare jag gillar skarpt. Ni bör slå ett getöra åtminstone på Cosmic Church-splitten.

Nya Mgla-låten lät bra så in i helvete och det kommer bli årets album.
Citera
2015-07-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nya Mgla-låten lät bra så in i helvete och det kommer bli årets album.

Helt fantastisk! Har inga tvivel på att den plattan kommer krossa allt annat i år. Black Cilicie är en värdig kandidat, men Mgla är överlägsna och så mycket mer att orda om finns här inte. Återstår att se hur Malign's nya kommer stå sig. Den som påstår at Marduk stått för bästa släppet i år kan ju..dö, en ep med Wartheland, Rope of Regret, titelspåret och 503 hade räckt.

NP: Teitanblood - Purging Tongues
Citera
2015-07-30, 23:18
Medlem
BrainDisorders avatar
NP: Silencer - I shall lead, you shall follow - på sådan hög volym i hörlurarna att jag lär gråta mig till sömns med tinnitus.
Citera
2015-07-31, 22:51
Medlem
von_Ss avatar
Dunkler Mann. Vilken jävla ljudeffekt. Gamla och sjuka dör.
Citera
2015-08-01, 01:35
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Dunkler Mann. Vilken jävla ljudeffekt. Gamla och sjuka dör.

Så in i helvete! Dom dör.

Tycker för övrigt att man kanske ska akta sig att peppa upp kommande Mgla-släppet alltför mycket. Vidrig är besvikelsen när elit-band slutar leverera. Låt oss hoppas att Mgla inte slutar leverera kvalitet än. Trots att det är svårt som fan ska jag försöka nollställa förväntningarna så gott det går.

Nu blir det mer Lunar Aurora:

Grabgesänge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in