2012-09-23, 10:44
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Fan vilken blandning kvinna! :O
Men visst, en del bra band såklart. Peste Noire är under all kritik samma gäller Blut Aus Nord enligt min åsikt. (Har försökt med dom flera ggr men nej, det funkar bara inte).
Iofs har jag gnällt på Urfaust hur länge som helst som innan jag lärde mig tycka om det på riktigt, men det hör inte hit.
Lite av mycket!

Förövrigt vem det nu var som spela Isengard! Förbannat bra idé, perfekt fram mot höstkanten.

NP: Isengard - Naglfar.
Citera
2012-09-23, 11:09
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Nile - Annihilation of the wicked. Bra platta rakt igenom.

När dödsmetal från USA är bra så slår det allt från Europa, alla gånger. Se Nile exempelvis.

Gällande Black Metal genren är jag av den uppfattningen att det måste vara något slags parodi på hårdrock rent allmänt? Typ som Manowar ungefär. lol

Dra åt helvete vad less jag är på "teknisk" dödsmetall. Vad fan är syftet med det egentligen? Det är endast ännu en fördärvad genre där trendsurfande skivbolag och konsumtionsinriktade arslen, exploaterar sönder ett redan befintligt koncept. Dessutom har just de där debatterna kring att vara äkta inom musik (extrem i synnerhet) passerat sitt bäst-före-datum sedan länge. Min dödsmetall ska serveras med rytmisk prägel samt ingjuta en varm affekt igenom hela kroppen utav att typ vilja äta likmask och sparka höggravida kvinnor i magen.

Orcivus - Spells of hatred
Senast redigerad av surfacing 2012-09-23 kl. 11:12.
Citera
2012-09-23, 12:43
Medlem
Nifelhels avatar
Blut Aus Nord - Ultima Thulee
Citera
2012-09-23, 13:27
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Tackar. Ska göra ett försök till då. Men tror inte jag kommer ändra mig.
Varför i helvete kommer du då in här och förpestar debattklimatet då, din illiterara jävla pajas? Om du vill lyssna på din jävla runkdöds och muskelthrash så fortsätt då för fan med det och kom inte och låtsas som att du har någon slags rätt att uttala dig om något du uppenbarligen inte fattar ett skit av. Om du sitter med någon massproducerad, urtvättad t-shirt med valfritt McDonald's-dödsband(Nile, Lamb of God osv) som du köpt för 120 spänn i någon "alternativ" klädbutik och ejakulerar över den amerikanska flaggan och tillber en tom flaska Jack Daniels du köpt och hällt ut innehållet ur för att ha som prydnad så är det din patetiska ensak och inget annat. Vad i helvete har Manowar i den här tråden att göra? Fan, ni gymnasieungdomar borde börja gå i plugget på helgerna också. Då slipper vi andra er, och så kanske ni rentav lär er något om saker och ting också. Grundläggande stavning inom det svenska språket, till exempel.

"RIKTIGA METAL MÄN DRICKER INTE RÖD VIN!!"
Senast redigerad av Adversarius 2012-09-23 kl. 13:30.
Citera
2012-09-23, 14:16
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
"RIKTIGA METAL MÄN DRICKER INTE RÖD VIN!!"

En framtida klassiker

Inleder denna höstdag med Horn - Jahrezeiten
Citera
2012-09-23, 14:41
Medlem
InnesIs avatar
Adversarius Tänk att du bryr dig så mycket om en tråd på internet. Bäst att du håller den trve - vem vet vad som annars kan hända? Det är givetvis fruktansvärt att vissa gillar Nile och fortfarande skriver i den här tråden. Att dessutom nämna Manowar det måste vara hädelse!

Keep it trve brother!

LOL!

Jag tar för den sakens skull inte TSK1453 sida i smak och tycke men ditt barnsliga beteende tar ändå priset. Du tror att du styr och ställer här och sätter nivån för vad som är acceptabelt och inte att lyssna på. Typiskt insnöad black metal-elitist (inget fel att vara elitist men i sammanhanget nyttjar jag det som något negativt). Men fortsätt gärna, vi med lite distans till saken och som inte ser upp till dig som musikguru, får oss ett gott skratt.

NP: Manowar - Into glory ride
Citera
2012-09-23, 15:00
Medlem
Adversariuss avatar
Du verkar ha förstått det hela utmärkt. Någon måste agera sedlighetspolis här, och eftersom jag uppenbarligen är den enda som är kvalificerad till det så är det ett uppdrag jag ödmjukt antar mig med den allra största avsaknad av hängivenhet. Kul att du är ett fan av mitt arbete!
Senast redigerad av Adversarius 2012-09-23 kl. 15:04.
Citera
2012-09-23, 15:45
Medlem
Vetuss avatar
Vilket förbannat tjat! Någon mer som gillar Charon, KTHRSS-metal?

NP: Charon - Flagellum Horribils (Trident Lash)
En bär ett kors och vi bär hammare och spik!
Citera
2012-09-23, 15:56
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Vilket förbannat tjat! Någon mer som gillar Charon, KTHRSS-metal?

NP: Charon - Flagellum Horribils (Trident Lash)
En bär ett kors och vi bär hammare och spik!
Är det det där thrashigare gänget som är signat hos Sepulchral? I sådana fall har jag hört plattan, minns inte om det var bra eller dåligt så jag får ge det en chans till.
Citera
2012-09-23, 16:12
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Du verkar ha förstått det hela utmärkt. Någon måste agera sedlighetspolis här, och eftersom jag uppenbarligen är den enda som är kvalificerad till det så är det ett uppdrag jag ödmjukt antar mig med den allra största avsaknad av hängivenhet. Kul att du är ett fan av mitt arbete!

Cred till dig som tar min kritik med glimten i ögat. Alltid något!

För att fortsätta på ämnet men ändå gå bort från det så har den här tråden fått mig att öppna öronen för Swans och deras senaste album The Seer. Inte death black eller en metal men riktigt bra och stämningsfullt. Jag som också lyssnar en del på post metal gillar detta skarpt. Det har också fått mig att gå tillbaka till Godspeed You! Black Emperor. Inte heller metal men riktigt bra musik.

Annars har jag provlyssnat på Cryptopsys senaste giv. Jag har gillar vissa av deras plattor instrumentellt men tycker de alltid haft mer eller mindre kassa sångare. Efter katastrofen som var The Unspoken King är den senaste s/t mycket bättre. Gillar främst när de drar ner på tempot lite. Jag tror inte att jag kommer lyssna mycket på det här men jag kommer ge det fler chanser. När teknisk döds är bra gillar jag det riktigt mycket men alltför ofta saknar det substans.
Citera
2012-09-23, 16:24
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Är det det där thrashigare gänget som är signat hos Sepulchral? I sådana fall har jag hört plattan, minns inte om det var bra eller dåligt så jag får ge det en chans till.

Visst är det så, tillägger även att Katharsis-medlemmar gästat i form av introt och all lyrik, riktigt vass skiva är det hursomhelst!

NP: Beherit - Werewolf, Semen And Blood
Hade tidigare enbart hört The Oath Of The Black Blood med Beherit, men eftersom flertalet här inne talat sig i god för Drawing Down The Moon kände jag ett behov av att bekanta mig med denna styggelse. Det enda jag kan säga i detta nu är att den kommer att kräva sina tappra genomlyssningar!

I övrigt, är det någon som vet mer om det där som Blackmoon/David Parland sa i Blood Eld Död-boken om Nuclear Holocausto Vengeance/Marko Laiho? Något om att han drivit nån tös till självmord eller dylikt. Vill minnas att det var vad jag läste iallafall.
Senast redigerad av Vetus 2012-09-23 kl. 16:32.
Citera
2012-09-23, 16:29
Medlem
InnesIs avatar
Glömde nämna att jag också ger Hooded Menace en chans. Faktum är att det berodde på omslagsbilden till deras senaste giv Effigies of Evil. Blev tämligen förvånad när jag hörde musiken. Djup dödsgrowl ovanpå doomiga gitarrer som har mer gemensamt med den mer melodiska delen av den genren. Jag tycker nog inte att det håller hela vägen men bitvis svänger det ganska bra.

http://www.nocleansinging.com/wp-content/uploads/2012/09/Hooded-Menace-Effigies-of-Evil.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in