2014-05-31, 22:11
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Hur nu "Verdunkeln" kunnat undgå mig är ju fanimig helt otroligt!
Har precis lyssnat på debuten och är helt slagen av hur djävulskt bra detta band är! Ser sannerligen fram emot deras två uppföljare som jag förstått ska vara ännu bättre.
Tack du, vem det nu var, för tipset!

Verdunkeln - st
Hela förbannade natten.
Det glädjer mig att du också har hittat detta förbannade jävla band. Det har inte ens gått en månad för mig sedan jag hörde debuten själv och min reaktion har inte gått över ännu. Det är helt galet bra och de andra två albumen kommer du troligen gilla också.
Jag skulle vilja påstå att Verdunkelns debut är en Rain Upon the Impure 2.0 och Einblick in den Qualenfall är Foulest Semen...
Det tredje albumet har jag inte riktigt lyssnat på tillräckligt mycket för att kunna ge det en värdig bedömning, men det är helt klart Blood Vaults på det hela då det tog några lyssningar innan skivan fastnade rejält på mig.
Citera
2014-06-01, 15:57
Medlem
Bergrizen(Depressive Black Metal) har nu släppt ett nytt album,helt genialiskt.

http://www.lastfm.se/music/Bergrizen/Scherbengericht
Citera
2014-06-02, 12:23
Bannlyst
Någon som slagit en lyss till Burzum - The Ways of Yore? Något att hänga i granen?.. Jag ogillar ju i princip allt han släppt efter Filosofem, så jag är väl inte rättvis i bedömningen, men det kanske kan glädja någon att den läckt.

Np: Domains - Sinister Ceremonies https://www.youtube.com/watch?v=jdi7yysJ7Po
Citera
2014-06-02, 20:15
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Någon som slagit en lyss till Burzum - The Ways of Yore? Något att hänga i granen?.. Jag ogillar ju i princip allt han släppt efter Filosofem, så jag är väl inte rättvis i bedömningen, men det kanske kan glädja någon att den läckt.

Jag har inte lyssnat och är inte särskilt sugen heller. Tycker verkligen att det brukar låta helt mongo när han gör Ambient eller vad det nu är han gör.

Eller. Bara för att kolla vad han har spelat in så drog jag igång en preview på Jewtube nu. Det här låter ju... intressant? Ska nog tanka hem och ha i bakgrunden för att åtminstone ge det en lyssning. Men i allmänhet är allt fram till och med Filosofem absolut yppersta världsklass. Därefter tycker jag hans BM-plattor är klart dugliga och resten skit. Dauði Baldrs t ex får man väl ta med en nypa salt efter förutsättningarna men det låter ju som rena clownmusiken.

NP: Darkthrone - Circle The Wagons
Citera
2014-06-02, 22:19
Medlem
Pentagrammatons avatar
Jahaja, här sitter ni och pratar om samma band som ni gjorde när jag senast kikade in för ett par månader sedan.

Vanligtvis brukar jag tappa lusten att lyssna på den här sortens musik när värmen kommer. Men i år har det blivit lite tvärtom där jag för det mesta skitit i den här sortens musik under merparten av vintern och våren och nu när värmen kommit börjat nöta saker som Goatpenis, Svartidauði, Nyogthaeblisz och Absurd.

Nu sitter jag och peppar inför skogsvandring genom att lyssna på Storms platta Nordavind, vilket var något slags "folk metal"-projekt där det gjordes omtolkningar av traditionella norska folkvisor, av Fenriz, Satyr och norska folkmusikern Kari Rueslåtten. Tycker denna platta är ett rätt förbisett guldkorn fler borde få upp ögonen för!

NP: Storm - Oppi Fjellet
"En grusom død venter hver en mann
Oppi fjellet, oppi fjellet
Som ikke hyller vårt faderland
Oppi fjellet, oppi fjellet!"

Avslutningsvis vill jag ytterligare hetsa er att falla på knä och dyrka Black Magick SS, som nyss släppt sitt mästerverk Panzerwitch på vinyl.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2014-06-02 kl. 22:25.
Citera
2014-06-02, 23:15
Medlem
von_Ss avatar
Vad trpr ni om Gorgoroths kommande släpp då? Lite halvspännande känns det väl ändå, Quantos Possunt ad Satanitatem Trahunt var ingen dålig platta. Ingen koll på nya sångaren.

Gorgoroth lirar för övrigt i Gävle i sommar med bland andra Watain, Marduk, Solstafir, Slayer och Napalm Death. Kul när det händer nåt ovanför sydstaterna (Pentagrammaton får ursäkta) för en gångs skulle så det kan nog bli ett besök.
Senast redigerad av von_S 2014-06-02 kl. 23:47.
Citera
2014-06-02, 23:28
Bannlyst
Citat:
"förvånar en inte direkt" som i att folk här inte lyssnar på lika coola band som du eller hur tänkte du?

Spelar: Storm - Oppi fjellet. En odödlig klassiker från min ungdoms dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Jahaja, här sitter ni och pratar om samma band som ni gjorde när jag senast kikade in för ett par månader sedan.

Vanligtvis brukar jag tappa lusten att lyssna på den här sortens musik när värmen kommer. Men i år har det blivit lite tvärtom där jag för det mesta skitit i den här sortens musik under merparten av vintern och våren och nu när värmen kommit börjat nöta saker som Goatpenis, Svartidauði, Nyogthaeblisz och Absurd.

Nu sitter jag och peppar inför skogsvandring genom att lyssna på Storms platta Nordavind, vilket var något slags "folk metal"-projekt där det gjordes omtolkningar av traditionella norska folkvisor, av Fenriz, Satyr och norska folkmusikern Kari Rueslåtten. Tycker denna platta är ett rätt förbisett guldkorn fler borde få upp ögonen för!

NP: Storm - Oppi Fjellet
"En grusom død venter hver en mann
Oppi fjellet, oppi fjellet
Som ikke hyller vårt faderland
Oppi fjellet, oppi fjellet!"

Avslutningsvis vill jag ytterligare hetsa er att falla på knä och dyrka Black Magick SS, som nyss släppt sitt mästerverk Panzerwitch på vinyl.

Lustigt att du nämner den gamla dängan, då jag spelade den för första gången på mer än ett decennium sedan för någon månad sen. För jävla bra låt.

Då någon började prata om Gorgoroths kommande släpp blev jag sugen på en gammal goding - Np: Gorgoroth - Antichrist.
Citera
2014-06-02, 23:50
Medlem
von_Ss avatar
Oppi Fjellet är den enda låt jag minns från den skivan. Eller en till tror jag när sången börjar direkt när låten börjar på ett allmänt halvcoolt sätt. Är väl nån tjej som sjunger med? Riktigt länge sen jag hörde Storm. Måste ha varit ungefär när Internet kom till byn.

EDIT: Haha, hittade den låten jag syftade på. Och ja, halvcool var ett utmärkt sätt att beskriva den.

NP: Storm - Mellom bakker og berg
Citera
2014-06-03, 17:55
Medlem
katatonis avatar
Att kalla Storm's "Nordavind" för förbisedd är något jag ställer mig tveksam till, då det alltid varit en av de mest spelade skivorna på fest vart man än befunnit sig då framförallt på 90-talet men även på senare år. Kan inte tänka mig det finns något låt som fler fulla "svartmetallare" suttit och gastat än Nagellstev, då det alltid känts som i det närmsta en regel att någon ska försöka sjunga hela.

Underbar skiva har jag alltid tyckt hursom och den får gå ett varv här nu med, med följande som personlig favorit:

NP: Storm - Noregsgard
Citera
2014-06-04, 00:21
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Att kalla Storm's "Nordavind" för förbisedd är något jag ställer mig tveksam till, då det alltid varit en av de mest spelade skivorna på fest vart man än befunnit sig då framförallt på 90-talet men även på senare år. Kan inte tänka mig det finns något låt som fler fulla "svartmetallare" suttit och gastat än Nagellstev, då det alltid känts som i det närmsta en regel att någon ska försöka sjunga hela.

Underbar skiva har jag alltid tyckt hursom och den får gå ett varv här nu med, med följande som personlig favorit:

NP: Storm - Noregsgard

Nu var jag inte med på 90-talet men jag har aldrig - vad jag minns - hört någon nämna bandet tills jag snubblade över det för ett tag sedan.

Någon som har koll på läget vad gäller Goatpenis nya och oerhört försenade platta?

NP: Ancestor - Gud Hatar Bögar
Citera
2014-06-04, 22:58
Medlem
Jag tror att många som skriver i den här tråden är bekanta med Antediluvian, men om någon har missat deras split med Adversarial har man inte bara missat vad som kanske är Antediluvians bästa material utan även riktigt intressant material ifrån Adversarial: http://www.youtube.com/watch?v=B1fG__kl_Sc
Citera
2014-06-05, 08:30
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Tyckte faktiskt skivan var lite småmysig men det är inte något jag kommer lyssna på frekvent. Tror inte han är musikaliskt kunnig nog för att kunna göra bra ambient.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in