2014-03-26, 19:49
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Inte...?

Västkusten iaf...?

Lars Martinsson är väll från jönköping
Han lukemborg snubben är uppenbarligen från Linköping
Vet inte om Henrik Palm är livemusiker eller mer man han är ju typ från Norrland eller något
Citera
2014-03-26, 19:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Lars Martinsson är väll från jönköping
Han lukemborg snubben är uppenbarligen från Linköping
Vet inte om Henrik Palm är livemusiker eller mer man han är ju typ från Norrland eller något

Där ser man.

Bra är dem i alla fall.
Citera
2014-03-26, 20:23
Medlem
katatonis avatar
Inne och slår ett slag för ännu ett av våra band då detta är vad som spisas till kvällens arbete.

NP: Grift - Fyra Elegier
Citera
2014-03-26, 20:57
Medlem
Pentagrammatons avatar
Haha, så Vampire är ett band bestående av Close-Up skribenter? Då förklarar det varför jag aldrig fastnade för skiten trots hypen.

NP: Sigrblot - Commie Scum
Citera
2014-03-27, 00:48
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Haha, så Vampire är ett band bestående av Close-Up skribenter? Då förklarar det varför jag aldrig fastnade för skiten trots hypen.

NP: Sigrblot - Commie Scum
Jag fattar inte hur det kunde gå så jävla fel med den där tidningen. Från 95-98 ungefär så var den ju hur bra som helst. Massor av text, lite bilder, bra intervjuer. De gamla intervjuerna med Satyricon, Dark Funeral m.fl. var ju underbara. Öppnar man skitblaskan idag så är en tvåsidorsintervju en trekvartsbild på ena sidan och, och gles text med stort typsnitt. Jag tror inte det är ens hälften så mycket text i ett nummer från i år som ett från 1996. Och sen är det ju det där med att intervjua band som inte är metal.

Jag tycker det är synd, för det finns ju idag ingen vettig metaltidning i hela världen. Zero Tolerance är okej, men den kostar ju sisådär hundra spänn per nummer, och det är ju mindre roligt.

På tal om saker som är skit, är det någon som hört talas om The Satan Records? Ett skivbolag som säger sig vara
Citat:
the world's leading heavy metal record label, featuring the most extreme bands of the genre such as Phantom, Uktena and Sewer.

[...]

Any work released by record label The Satan Records is referred anti-music. Too raw and grim to belong to any modern musical trend
http://www.thesatan.com/

Det lät ju lockande, så jag kollade upp några av banden på YouTube och ja, vad ska man säga: https://www.youtube.com/watch?v=o6YZITsRkqc

Nu till något mycket bättre.

NP: Worsen - Collect Their Skulls, Leave Their Bones
https://www.youtube.com/watch?v=4FE2XNvPFtM

Från EPn "Blood".
Citera
2014-03-27, 01:10
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Jag fattar inte hur det kunde gå så jävla fel med den där tidningen. Från 95-98 ungefär så var den ju hur bra som helst. Massor av text, lite bilder, bra intervjuer. De gamla intervjuerna med Satyricon, Dark Funeral m.fl. var ju underbara. Öppnar man skitblaskan idag så är en tvåsidorsintervju en trekvartsbild på ena sidan och, och gles text med stort typsnitt. Jag tror inte det är ens hälften så mycket text i ett nummer från i år som ett från 1996. Och sen är det ju det där med att intervjua band som inte är metal.

Jag tycker det är synd, för det finns ju idag ingen vettig metaltidning i hela världen. Zero Tolerance är okej, men den kostar ju sisådär hundra spänn per nummer, och det är ju mindre roligt.

På tal om saker som är skit, är det någon som hört talas om The Satan Records? Ett skivbolag som säger sig vara http://www.thesatan.com/

Det lät ju lockande, så jag kollade upp några av banden på YouTube och ja, vad ska man säga: https://www.youtube.com/watch?v=o6YZITsRkqc

Nu till något mycket bättre.

NP: Worsen - Collect Their Skulls, Leave Their Bones
https://www.youtube.com/watch?v=4FE2XNvPFtM

Från EPn "Blood".

Ptja, 95-98 var lite före min tid men från det att jag läste tidningen första gången (2002 kanske) så har den stadigt blivit sämre och sämre. Tror det i första hand beror på att killen som styr hela skutan tillhör dreadlockvänstern och väljer kommersiell framgång och politisk korrekthet framför kvalitet och seriös journalistik. Bara en sådan sak som att de helt bojokottar/ignorerar band som Burzum och Dissection och alla band med "avvikande politiska åsikter" och samtidigt har mage att komma med saker som "lista över universums viktigaste BM-plattor" är bara sorgligt. Fattar inte hur "extrema" band med någon som helst självrespekt (eller skribenter för den delen) medverkar i dynghögen. Men det säger väl en hel del om hur jävla rutten och falsk hela scenmyten är. Har du kollat in tidningen Iron Fist? Ströläste något nummer för ett tag sedan och de verkar ändå hålla en viss standard, jämfört med övriga slaskblaskor.
Citera
2014-03-27, 20:12
Medlem
von_Ss avatar
Har blivit mycket मृत्यु का तापसी अनुध्यान de senaste dagarna. Det är verkligen förra årets höjdare för min del och en platta jag absolut kommer återkomma till i all framtid. Verkligen en jätteuppryckning från ändå skapliga föregångaren. Ljudet på plattan är viktigt och aldrig är det så viktigt som när det vankas Black Metal. Ljudbilden blir som ett extra instrument.

NP: Cult Of Fire - Låt 4. Stånd.
Citera
2014-03-28, 07:09
Medlem
Som förhållandevis ny till genren black/death metal har jag fastnat för musik i stil med Septic Flesh (growlet är hårresande i Communion), Behemoth och Altar of Plagues.

Vad kan ni rekommendera?
Citera
2014-03-28, 09:10
Medlem
InnesIs avatar
Jag läser visserligen ingen musikpress längre men kan bara instämma i kritiken mot Close-Up. Jag var prenumerant i några år med början 1997 ungefär. Då var kanske inte journalistiken på samma nivå vad gäller det språkliga men det känndes genuint. Jag minns också att de hela tiden påpekade att de inte skrev om de alra största banden eftersom man "kunde läsa om dem i andra magasin". Gradvis ändrade de givetvis den policyn. Fair enough. Det som gick mig på nerverna var dock att allmedan layouten och det språkliga blev bättre blev attityden sämre. Close-Up elitismen utkrystalliserade mer och mer. Inte enbart angående åsikter utanför tidningen (politik tex) men även vad dom ansågs vara bra musik.

Jag minns två artiklar som verkligen gjorde att jag tänkte till. En där Joey DeMaio (Manowar) hånades. Det är helt ok att inte gilla ett band men om man skriver om det borde man faktiskt kliva upp ur sandlådan eller skicka en annan journalist. Den andra var när Christoffer Johnson (Therion) utepekades som medlem i SD. Maken på småsynthet har jag knappt sett sedan dess. Att jag sedan hört att de förbjudit vissa band, på ideologisk grund, att medverka i tidningen är givetvis inget som ger dem en fjäder i hatten.
Citera
2014-03-28, 21:15
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Ptja, 95-98 var lite före min tid men från det att jag läste tidningen första gången (2002 kanske) så har den stadigt blivit sämre och sämre. Tror det i första hand beror på att killen som styr hela skutan tillhör dreadlockvänstern och väljer kommersiell framgång och politisk korrekthet framför kvalitet och seriös journalistik. Bara en sådan sak som att de helt bojokottar/ignorerar band som Burzum och Dissection och alla band med "avvikande politiska åsikter" och samtidigt har mage att komma med saker som "lista över universums viktigaste BM-plattor" är bara sorgligt. Fattar inte hur "extrema" band med någon som helst självrespekt (eller skribenter för den delen) medverkar i dynghögen. Men det säger väl en hel del om hur jävla rutten och falsk hela scenmyten är. Har du kollat in tidningen Iron Fist? Ströläste något nummer för ett tag sedan och de verkar ändå hålla en viss standard, jämfört med övriga slaskblaskor.

Det är ju likadant med alla andra mainstream-tidningar som försöker avhandla extremmetal. Dreadsbögen på closeup (puttat ner honom på golvet en gång) kanske är snäppet närmare Aftonbladet än t.ex. Terrorizer, men i slutändan är ALLA sådana tidningar samma skit. De har dock inte haft något med BM/DM att göra från första början, så det är inget att bli upprörd över.

Död åt journalister! Vill man läsa riktiga intervjuer med band så finns det fortfarande idag faktiskt rätt många zines som håller standard. Men fan vad mycket skitmänniskor man skulle slippa på konserter i bl.a. Sverige ifall tidningar som SRM och Closeup hade anammat samma inställning till all extremmetal som de har till NSBM.

NP: The Temple of Azoth
Citera
2014-03-29, 10:57
Medlem
katatonis avatar
Ifall någon är intresserad av nya plattan från Skogen i sin helhet så streamas den denna helg på http://www.decibelmagazine.com/featured/album-stream-i-doden-by-swedish-atmospheric-black-metallers-skogen/
Senast redigerad av katatoni 2014-03-29 kl. 11:06.
Citera
2014-03-30, 15:07
Medlem
von_Ss avatar
Det tydligaste vårtecknet varje år - att inte ens en alkoholiserad Mordum sitter uppe på nätterna och skäller ut folk på Flashback

Själv har jag tagit en paus från tuttspanandet och dämpar bakfyllan med ramlösa och Monotheist med Celtic Frost (slappna av, jag har såklart redan lyssnat på To Mega Therion idag). Det slår mig alltid att Monotheist är jävligt grym.

NP: AJ ÄM A DYING GOD, KÅMING INTO JUMAN FLESH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in