Själv sitter man fast på en busscentral i Aten och väntar på att få komma vidare. Om jag tidigare hade några tvivel på att greker är totalt oförmögna till precis allt på denna jord som innefattar planering, disciplin, renlighet, strukturering, information och allt vad det är så är de spårlöst utrotade nu. Det här landet kommer gå i botten och jag kommer varken känna förvåning eller medlidande. Den grekisk-ortodoxa religiösa konsten är dock jävligt häftig. Gigantiska crucifix och ikontavlor i varenda butik.
Så nu när man hade några minuter på datorn bestämde jag mig för att kika förbi här, och de minuterna vill jag ha tillbaka. Således får det bli två sköna veckor av Flashback-fritt öluffande(och öl-luffande) kring små grekiska öar och jag betvivlar starkt att jag alls återkommer till den här virtuella kloaken till tråd någonsin igen. Så här på resande fot inser man hur härligt livet kan vara utan vardagens alla totalt meningslösa distraktioner.
Men vad fan - ni kommer inte sakna mig och jag kommer inte sakna er, så det blir win-win för alla!
Ha en trevlig sommar och dra åt helvete med er allihop!