2009-10-25, 16:02
Medlem
Cannibal Hippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Precis det jag menar. Fick bara för mig att en användare här på FB ansåg att man ska vara på ett visst "vis" för att kunna klassificera sig som en satanist.
My point var att jag menade, att man inet hänger upp sig ang någon viss livsstil om man nu anser sig vara en satanist. Get me?

Förekommer mycket ofta bland La-vey satanister i åldern 14-18 år
Citera
2009-10-25, 16:21
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Precis det jag menar. Fick bara för mig att en användare här på FB ansåg att man ska vara på ett visst "vis" för att kunna klassificera sig som en satanist.
Skulle inte det stämma, menar du? Jag skulle ha väldigt svårt att kalla en människa som till exempel hela tiden lever sitt liv efter vad andra människor tycker och tänker för satanist.

NP: Abigail - Crush the Holy Priest

Primitivt Venom-rens från Japan. De har släppt ungefär sju miljoner EPs och splitskivor.
Citera
2009-10-25, 16:28
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Skulle inte det stämma, menar du? Jag skulle ha väldigt svårt att kalla en människa som till exempel hela tiden lever sitt liv efter vad andra människor tycker och tänker för satanist.

NP: Abigail - Crush the Holy Priest

Primitivt Venom-rens från Japan. De har släppt ungefär sju miljoner EPs och splitskivor.

Jamen. Lev bara frihet, bry dig bara om dig själv.
En livsstil är begränsande, det är inte satanism.
Citera
2009-10-25, 16:42
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Jamen. Lev bara frihet, bry dig bara om dig själv.
En livsstil är begränsande, det är inte satanism.
Men då menar du ju faktiskt att man ska vara på ett visst "vis" för att kalla sig satanist, vilket var hela min poäng.

NP: Fimbulwinter - Servants of Sorcery

SJUKT bra gammal nekroblack från -94 med Shagrath på gitarr.
Senast redigerad av R.Stotzky 2009-10-25 kl. 16:46.
Citera
2009-10-25, 17:52
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Men då menar du ju faktiskt att man ska vara på ett visst "vis" för att kalla sig satanist, vilket var hela min poäng.

NP: Fimbulwinter - Servants of Sorcery

SJUKT bra gammal nekroblack från -94 med Shagrath på gitarr.

Ja det beror ju på hur artikulär du vill att jag ska vara.
Men du har en poäng, det går att vrida o vända och hur man än gör så kommer man ändå fram till samma sak, vilket är att man ALLTID ÄR på något särskilt vis.
Men på det stora hela, tycker jag det är fel att satanism klassas som en livsstil. För ordet "livsstil" associerar jag personligen till punk, emo..som man kan se med blotta ögat.
Det är så otroligt många som anser sig vara satanister genom det uppochnervända korset, och det är det jag vill ha sagt, att enligt mig är HELT fel.
Sen är det ju självklart upp till var och en vad man tycker om den saken. Jag sätter mig inte över någon annan, utan delar bara med mig av vad jag själv tror på.

np: Orcivus - Legatum
Citera
2009-10-25, 19:19
Medlem
BrainDisorders avatar
Hypocrisy - The Fourth Dimension

Peter Tägtgren kan lätt vara en utav dom bästa death-sångare som någonsin funnits i Sverige, eller han var iaf.
Oerhört skön genomgående tung stämma som sedan kan bryta ut i riktiga vansinnesskriket och grisbröl.

Och Hypocrisy för många år sen var ju inte så jävla dumma heller, iallafall på top-3 av dödsakter ifrån Sverige. Tyvärr glömmer man bort dom lite för ofta bara.

Hypocrisy - The Fourth Dimension
http://www.youtube.com/watch?v=kmpR724r3OE

Hypocrisy - Deathrow (No Regrets)
http://www.youtube.com/watch?v=isItEbKa6O4&feature=related

Dessa är mina favoritlåtar iaf, värda att höjas till skyarna. Tungt och brutalt, men lite sköna synthslingor.
Citera
2009-10-25, 20:23
Medlem
R.Stotzkys avatar
Abandon - This Weeping Mind

RIP Johan. Okej, inte riktigt death metal, men tungt som fan, och Johan var Sveriges bästa gaphals och en jävligt trevlig kille. Vad fan skulle du ta en överdos för?
Citera
2009-10-25, 22:15
Medlem
Mordum87s avatar
np: M8l8th - by the wing of black

Är det förresten någon som har hört Peruanska "Mortem"? Och vad tycks?
Personligen, då det är någonting jag missat totalt innan, för ett par veckor sedan, så måste jag säga att det var otroligt bra death metal, med väldigt fina black metal inslag.
Citera
2009-10-25, 22:21
Medlem
Mordum87s avatar
drog på en sån jävla gammal härlig gulddänga!
Possessed - Holy hell

Helt jävla löjligt bra.
Citera
2009-10-25, 22:26
Medlem
Shalashaskas avatar
Mütiilation - Vampires of Black Imperial Blood
Citera
2009-10-25, 23:08
Medlem
liasors avatar
Dags för lite black'n'roll! Barathrum - Anno Aspera
Citera
2009-10-26, 16:53
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Allvarligt är bra tycker jag även jag.
Jag tycker det är intressant med denna livsstil. Men för mig är.. att hänga upp sig i en s.k "livsstil" inte särskilt satanistiskt.
Då blir det ju mer att man VET att man lever en livsstil, kunde lika gärna vara punk.
Satanism är bara ren o skär frihet för den individuella människan, behöver knappast ha någonting med olika kreaturers blod och lemmar, samt skräck att göra. Det är bara ren image.
Nej precis. Det handlar ju mycket om individualism, iaf för mig. Att springa runt och vara arg, eller att försöka vara ond; har ju absolut ingenting med saken att göra.

Beastcraft - Burnt at his altar (låt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in