2009-07-09, 01:05
Medlem
von_Ss avatar
Katharsis - VVytchdance

Tar över min jävla hjärna
Citera
2009-07-09, 01:08
Medlem
Einhaerjars avatar
Behemoth - Daimonos
Citera
2009-07-09, 01:12
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Katharsis - VVytchdance

Tar över min jävla hjärna
Håller med. Äckligt bra platta, klart jämförbar med min favorit Salvation.

Emperor - The Burning Shadows of Silence. En skiva som jag lyssnat oförtjänt lite på.
Citera
2009-07-09, 08:09
Medlem
Einhaerjars avatar
Behemoth - He who breeds pestilence
Citera
2009-07-09, 20:18
Medlem
Nehëmah - Light of a dead star

Hade nästan glömt hur jävla bra denna platta är
Citera
2009-07-09, 20:25
Bannlyst
Carpathian_Forest-Black_Shining_Leather-Digipak-1998-BERC_INT
Citera
2009-07-10, 18:06
Medlem
Anroras avatar
Morbid Angel - Maze of Torment.

Skön som fan.
Citera
2009-07-10, 20:01
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Carpathian_Forest-Black_Shining_Leather-Digipak-1998-BERC_INT
Läskigt bra platta, har efter mer än 10 års frånvaro från black metal återigen börjat lyssna på genren igen och det är fantastiskt vad mycket underverk som producerats under tiden. Nu plöjer jag Immortals Sons of Northern Darkness
Citera
2009-07-10, 20:05
Medlem
The Meatballs avatar
Nile - Lashed to the Slave Stick.
Citera
2009-07-10, 21:35
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hello
Läskigt bra platta, har efter mer än 10 års frånvaro från black metal återigen börjat lyssna på genren igen och det är fantastiskt vad mycket underverk som producerats under tiden. Nu plöjer jag Immortals Sons of Northern Darkness
Hoppas du legat i koma i 10 år, för nån annan förklaring kan inte finnas
Citera
2009-07-10, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hello
Haha, du verkar vara en härlig kille. Med risk för att låta som en gammal stofil, men det var fanemej bättre förr. Den nya inneformen av black metal verkar ju vara Depressive suicidal bla bla.. Ok, vissa gånger kan det vara helt ok, men genren i sig börjar redan bli tämligen urvattnad och det börjar kännas lite som att emopojkar som mår dåligt inuti plöjer igång ngt suicidal-band för att det är lite "häftigare" än vad emo är. För mig står black metal någonstans för styrka och inte att vara svag.

Ok, nu blev det ett ganska långt svar här, kan bero på att alkoholen springer omkring som en gammal tomte i blodet, men när "black metal" börjar låta som Kent så säger åtminstone jag "Stopp!, ge mig det som en gång var". Någon som hajade ordvitsen på slutet?

edit: now playing Morbid_Angel-Abominations_of_Desolation-Retail-1991-LD
Senast redigerad av pettson3816 2009-07-10 kl. 21:52.
Citera
2009-07-10, 21:50
Medlem
EtCeteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Haha, du verkar vara en härlig kille. Med risk för att låta som en gammal stofil, men det var fanemej bättre förr. Den nya inneformen av black metal verkar ju vara Depressive suicidal bla bla.. Ok, vissa gånger kan det vara helt ok, men genren i sig börjar redan bli tämligen urvattnad och det börjar kännas lite som att emopojkar som mår dåligt inuti plöjer igång ngt suicidal-band för att det är lite "häftigare" än vad emo är. För mig står black metal någonstans för styrka och inte att vara svag.

Ok, nu blev det ett ganska långt svar här, kan bero på att alkoholen springer omkring som en gammal tomte i blodet, men när "black metal" börjar låta som Kent så säger åtminstone jag "Stopp!, ge mig det som en gång var". Någon som hajade ordvitsen på slutet?

Helt enig. Jag tål inte band som Lifelover. Med det sagt vill jag också säga att jag inte på något sätt ser ned på personer som lyssnar på musik jag inte gillar.

Citat:
"Stopp!, ge mig det som en gång var". Någon som hajade ordvitsen på slutet?

Ska ta fram och lyssna på den låten nu bara för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in