2009-10-24, 22:29
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Såg SvT länken nyss.
Jävla intressant. Skulle vara helt otroligt roligt att se 1timme lång doku med Watain. Just för att dom är så blodigt allvarliga. Erik är verkligen fanatisk, men samtidigt hela tiden så sjukt lugn. Helt hysteriskt kul att se.
Ja, det var intressant att se att de är så allvarliga och lugna. Trodde att han skulle vara mycket argare och hårdare, han verkade nästan mesig för att vara satanist.

Marduk - Slay the Nazarene
Citera
2009-10-25, 00:17
Medlem
Den Dryges avatar
Over Fjell Og Gjennom Torner - Darkthrone

Rått och kallt. I like.
Citera
2009-10-25, 00:46
Medlem
liasors avatar
Craft - Hidden under the skin

http://www.youtube.com/watch?v=BnrWqY65_zI

Riktigt skön låt!
Citera
2009-10-25, 01:36
Medlem
Cannibal Hippies avatar
Gammal klassiker Necromantia - Les Litanias De Satan
Citera
2009-10-25, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Windir - 1184
Öpnningsriffet är så jävla guld! Öviga skivan e förstås också bra!
Jag diggar hårt! Har ganska nyligen upptäckt Windir, och också Mistur som den gode Liasor rekade. Är Vreid värda att kolla upp om man gillar Windir?

Ja, fast dom är inte lika bra.
Citera
2009-10-25, 13:04
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Allvarligt är bra tycker jag. Gillar inte när det blir alltför mycket flams men min livstil. Lite grann går dock bra!

NP: Zarathustra - Heroic Zarathustrian Heresy
Bra skit som jag precis upptäckte för första gången. Verkar vara ganska hård blackmetal! Yeah!

Allvarligt är bra tycker jag även jag.
Jag tycker det är intressant med denna livsstil. Men för mig är.. att hänga upp sig i en s.k "livsstil" inte särskilt satanistiskt.
Då blir det ju mer att man VET att man lever en livsstil, kunde lika gärna vara punk.
Satanism är bara ren o skär frihet för den individuella människan, behöver knappast ha någonting med olika kreaturers blod och lemmar, samt skräck att göra. Det är bara ren image.
Citera
2009-10-25, 13:06
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Ja, det var intressant att se att de är så allvarliga och lugna. Trodde att han skulle vara mycket argare och hårdare, han verkade nästan mesig för att vara satanist.

Marduk - Slay the Nazarene

Jomen att vara satanist betyder ju knappast att man ska vara som Erik.
Citera
2009-10-25, 13:23
Medlem
liasors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jomen att vara satanist betyder ju knappast att man ska vara som Erik.
Vem har sagt att man måste gå omkring och vara förbannad på allt och inget för att vara satanist?

nP: Windir - 1184
Citera
2009-10-25, 15:30
Medlem
R.Stotzkys avatar
Fan vad alla snackar om Watain. Är de inte lite som Burzum - byter ideologi en gång i kvarten? Jag har för mig att det för några år sedan var ortodox black metal som gällde, Ofermod som hyllades och Mayhem som rippades. Sen släppte Dissection "Reinkaos" och helt plötsligt var det anti-kosmisk kaosgnosticism som var det enda rätta.

Personligen tycker jag det är rätt löjligt att dyrka döden. Jag såg förresten "Black Metal Satanica" nyss, och fan vad förbannad jag blev av att se alla tuffa "satanister" klaga över att Sverige bara har sommar tre månader per år, och att de spelar black metal för att de är deprimerade. Snyft snyft, era jävla idioter. Lyssna mer på Shining och ta livet av er, för helvete. Black metal är inte till för och ska inte spelas av emokids.

NP: Mayhem - Ancient Skin
Citera
2009-10-25, 15:45
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Vem har sagt att man måste gå omkring och vara förbannad på allt och inget för att vara satanist?

nP: Windir - 1184

Precis det jag menar. Fick bara för mig att en användare här på FB ansåg att man ska vara på ett visst "vis" för att kunna klassificera sig som en satanist.
My point var att jag menade, att man inet hänger upp sig ang någon viss livsstil om man nu anser sig vara en satanist. Get me?
Citera
2009-10-25, 15:46
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Fan vad alla snackar om Watain. Är de inte lite som Burzum - byter ideologi en gång i kvarten? Jag har för mig att det för några år sedan var ortodox black metal som gällde, Ofermod som hyllades och Mayhem som rippades. Sen släppte Dissection "Reinkaos" och helt plötsligt var det anti-kosmisk kaosgnosticism som var det enda rätta.

Personligen tycker jag det är rätt löjligt att dyrka döden. Jag såg förresten "Black Metal Satanica" nyss, och fan vad förbannad jag blev av att se alla tuffa "satanister" klaga över att Sverige bara har sommar tre månader per år, och att de spelar black metal för att de är deprimerade. Snyft snyft, era jävla idioter. Lyssna mer på Shining och ta livet av er, för helvete. Black metal är inte till för och ska inte spelas av emokids.

NP: Mayhem - Ancient Skin

Haha ja den dokumentären är inte någon höjdare precis.
Då gillar jag mer att lyssna till Erik(Watain) och hans ideologi. Den är ju logisk iaf.
Citera
2009-10-25, 15:46
Medlem
Knasibass avatar
Burzum - Tomhet

Vacker som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem