2019-08-24, 19:14
Medlem
Glantons avatar
Nja, vetefan om jag håller med herrskapet ovan om Batushka-snacket.
Jag tycker ändå att Hospodi med ”fake” Batushka är riktigt bra. Plattan har en skön suggestiv feeling som Drabikowski-plattan saknar. Däremot gillar jag sistnämndas mer aggressiva approach också. Fanimig jämt skägg mellan de två plattorna tycker jag. Om debuten var 9/10 så tycker jag bägge dessa album är 6,5/10. Min känsla är att många låter sig påverkas om vem som har ”rätt” i bråket ang bandnamnet osv.

Sen håller jag med Meduza ang Bathory. Mig ger det inte särskilt mycket att lyssna på hans plattor. Bathorys gamla BM-släpp från mitten av 80-talet blir krossade av det tidiga nittiotalets norska släpp. Likaså gamla Venom;svinkasst. Visst, Quorthon var först, eller om Venom var det. Och?
Dessutom är Bathorys viking-plattor totalt värdelösa.
Citera
2019-08-24, 23:15
Medlem
Ny låt av Entrails som släpper en ny skiva i höst, låter riktigt bra.

Entrails- Crawl In Your Guts
https://www.youtube.com/watch?v=_DpyUFJLSrU
Citera
2019-08-25, 01:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Sen håller jag med Meduza ang Bathory. Mig ger det inte särskilt mycket att lyssna på hans plattor. Bathorys gamla BM-släpp från mitten av 80-talet blir krossade av det tidiga nittiotalets norska släpp. Likaså gamla Venom;svinkasst. Visst, Quorthon var först, eller om Venom var det. Och? Dessutom är Bathorys viking-plattor totalt värdelösa.

Precis, den andra vågen bm från Norge med band som Burzum, Mayhem och Dark Throne är bättre än Bathory. Sedan så gillar jag Venom, men jag tycker inte att de kan klassificeras som bm. Men de är bra sett från ett Heavy metal synpunkt då de och Black Sabbath är bland Englands bästa band. Men det är en annan sak.
Citera
2019-08-25, 14:52
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, det är ju en gammal klassiker. Vet inte om jag hädar nu men är inte så förtjust i Bathory.

Lyssnar just nu på en annan och i mitt tycke bättre klassiker nämligen Burzum - Det Som Engang Var.
https://www.youtube.com/watch?v=Wry9G6rcdQw

Tack var denna låt som jag blev intresserad utav denna musik. Otroligt vacker
Citera
2019-08-26, 00:39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tack var denna låt som jag blev intresserad utav denna musik. Otroligt vacker
Varsågod! Det finns mycket att hitta. Börja med de klassiska banden och sedan leta dig vidare.
Citera
2019-08-26, 11:09
Medlem
Ev1ld1cks avatar
Hoppar in i diskussionen.Såg Batuschka ? Som förband till King Diamond , tråkigaste black metal bandet jag någonsin sett och jag har sett ett par i mina dagar. Det var bättre förr. Kingen och co ägde i vanlig ordning iaf.Mercyful Fate har återförening nästa år inte sett dem sedan 97. 🥳

Burzum,Gehenna,Necromantia,Opthalamia tidiga Satyricon samt Marduks-Darkendless och Lord Belial ävar så jävla bra när de kom ut. Ska väl iofs. inte rabbla upp alla favoriter.

Mkt grymma konserter i Västerås/Stockholm på slutet av 90-talet.Nån här som som headbangat med?🤩
The Crown,Dark Funeral,Lord Belial,Amon Amarth,Throneaeon,Cardinal Sin,Marduk,Gehennah,Katatonia m Åkerlund osv som vi röjde satan på.Inga jävla mobiler.Kross!

Bathory har väl en hel del fina bitar men lite överskattade är de nog allt. Mkt skräplåtar med, men gillar Blood on ice/Twilight.Venom är väl mest dryga/skrammel men de kanske kan få ihop en EP med bra låtar hehe.Lyssnar hellre på Abruptum då 😎och vafan hände med Satyricon?

Slut på fläskinlägget och tack för alla bra skivtips man fått i den här tråden genom åren,har lurkat här ett tag nu.Musmahhu och Det eviga leendet har gått några varv i sommar,Samt Kvarforths - Lice var lite intressant.

Skål på er!
Senast redigerad av Ev1ld1ck 2019-08-26 kl. 11:19. Anledning: Full ;)
Citera
2019-08-26, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ev1ld1ck
Hoppar in i diskussionen.Såg Batuschka ? Som förband till King Diamond , tråkigaste black metal bandet jag någonsin sett och jag har sett ett par i mina dagar. Det var bättre förr. Kingen och co ägde i vanlig ordning iaf.Mercyful Fate har återförening nästa år inte sett dem sedan 97. 🥳

Burzum,Gehenna,Necromantia,Opthalamia tidiga Satyricon samt Marduks-Darkendless och Lord Belial ävar så jävla bra när de kom ut. Ska väl iofs. inte rabbla upp alla favoriter.

Mkt grymma konserter i Västerås/Stockholm på slutet av 90-talet.Nån här som som headbangat med?🤩
The Crown,Dark Funeral,Lord Belial,Amon Amarth,Throneaeon,Cardinal Sin,Marduk,Gehennah,Katatonia m Åkerlund osv som vi röjde satan på.Inga jävla mobiler.Kross!

Bathory har väl en hel del fina bitar men lite överskattade är de nog allt. Mkt skräplåtar med, men gillar Blood on ice/Twilight.Venom är väl mest dryga/skrammel men de kanske kan få ihop en EP med bra låtar hehe.Lyssnar hellre på Abruptum då 😎och vafan hände med Satyricon?

Slut på fläskinlägget och tack för alla bra skivtips man fått i den här tråden genom åren,har lurkat här ett tag nu.Musmahhu och Det eviga leendet har gått några varv i sommar,Samt Kvarforths - Lice var lite intressant.

Skål på er!

Gott inlägg och bra tips! Det eviga leendet låter superintressant
Citera
2019-08-26, 15:20
Medlem
Aptrgangrs avatar
Bandet Lifvsleda verkar leta sig fram under Shadow Records baner. En av medlemmarna är Nattfursth från Sorhin (som många av oss fortfarande väntar på ska släppa något ytterligare). Rent musikmässigt tycker jag personligen att det låter bra men ganska slätstruket. Däremot tror jag att det kommer gå hem ordentligt pga "tunga namn".

Ljudklipp finns på Shadow Records FB-sida.
Citera
2019-08-26, 19:12
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aptrgangr
Bandet Lifvsleda verkar leta sig fram under Shadow Records baner. En av medlemmarna är Nattfursth från Sorhin (som många av oss fortfarande väntar på ska släppa något ytterligare). Rent musikmässigt tycker jag personligen att det låter bra men ganska slätstruket. Däremot tror jag att det kommer gå hem ordentligt pga "tunga namn".

Ljudklipp finns på Shadow Records FB-sida.

Chansen att Sorhin ska släppa ny fullängdare är ungefär lika stor som att Malign ska släppa ny fullängdare vilket har ungefär lika stor sannolikhetshalt som som att Satan ska uppstå ur min kaffekopp och slakta världen.
Citera
2019-08-27, 12:13
Medlem
brianmolkos avatar
Finns det någon lista över avlidna black och deathmetal artister ?
Citera
2019-08-27, 15:48
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Finns det någon lista över avlidna black och deathmetal artister ?

Jodå, kika här: https://www.metal-archives.com/artist/rip
Såg iofs nu att det var även vanliga hårdrockare med.
Senast redigerad av felstavadd 2019-08-27 kl. 15:50.
Citera
2019-08-27, 20:45
Medlem
Aptrgangrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Chansen att Sorhin ska släppa ny fullängdare är ungefär lika stor som att Malign ska släppa ny fullängdare vilket har ungefär lika stor sannolikhetshalt som som att Satan ska uppstå ur min kaffekopp och slakta världen.

Det kan du ju såklart få tycka om du vill. Huruvida det stämmer eller inte vet nog bara involverade parter. Det vore ju inte första gången band "återuppstår" och levererar nytt material trots att folk trott att de lagt ned för gott. Håll ett extra öga på den där kaffekoppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in