2013-04-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
Direktinspelning och hörlurar ist krieg.

Det är exakt det jag gör nu, lajnar in gitarren och kör emulering/impulse response. Det funkar ju, men jag känner att hela enmansgrejen i sovrummet (hähä) inte är speciellt tillfredsställande längre, rent kreativt. Jag har ganska begränsad koncentrationsförmåga vad gäller att spela musik "in i en dator" så att säga, och det gör att jag ofta startar nya projekt, men aldrig slutför dem.

Det blir lite långdraget att sitta och spela in drone doomaktiga riff i 50-60 bpm och programmera feta trummor till som låter skit. Det slår inte an många strängar på min riff-lyra, så jag har en tendens till att inte ens försöka; men när jag sitter och spelar själv utan att spela in något så kommer jag givetvis på bra trumkomp, fills osv som passar till sjukt sega nerstämda dissonansriff...

Inte minst med tanke på att jag måste sitta och programmera trummor för hand, vilket är betydligt mer tidsödande (tråkigt, speciellt med tanke på att jag suttit vid ett trumset max ett tiotal gånger i mitt liv, vilket gör det svårt att försöka komma in i någon sorts flow) och svårare än vad de allra flesta förmodligen tror.

On topic: Arckanum - Dólgrinn

Av de två spår jag hört hittills så gillar jag det nya materialet skarpt, men då har jag heller ingen tendens till att förvänta mig en ny "ÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞ". Only Shamaatae is real!

För övrigt, är det bara jag som tycker att det bör initieras någon halvseriös kollaboration mellan de musikanter som hänger i den här tråden? Jag tänker någon sorts hand-off där det byggs på över tid i takt med att nya kollaboratörer får tillgång till att tillföra något till kompositionen. Jag vill spela in "sludge/black" med Portal-stuk fast långsammare och med disharmoniska/dissonanta drone-tendenser, fast det kanske är för hipster? Haha!
Citera
2013-04-28, 16:34
Medlem
Adversariuss avatar
Ordningsmaktens falang i Köping är tydligen inga inbitna Monstraat-fans, så de skickade ett gäng av sina blåklädda emissarier som avbröt oss under tredje låten för att sedan förhöra varenda jävla gäst och vara allmänt påstridiga under den kommande timmen. När de drog hade vår trummis redan hunnit däcka av alla piller han i paniknoja slängt i sig och all alkohol på stället var konfiskerad, så det var bara att torka blodet ur ansiktet och slöa i en soffa medan Omnizide, Kill och Styggelse gjorde sitt för de som orkade stanna kvar. Lite vård av överdoserande tjackisar och annat skoj hanns med också. En vanlig natt i vackra Mälardalen. Nu sitter jag och käkar lax med solrosfrön, lyssnar på Primus och drömmer om långa skogspromenader.
Citera
2013-04-28, 16:51
Medlem
MiniCharlies avatar
Unleashed - Crush The Skull
Citera
2013-04-30, 13:18
Medlem
ToMegaTherions avatar
vafan, INGET har skrivits på nästan två dagar?! :O nåväl;

Kent - Isola

Guilty Pleasure, men jag står för det! Inte så hårt kanske, men rätt ångestdrypande och allmänt underbart
Citera
2013-04-30, 18:00
Medlem
Wolfnachts avatar
Istället för att festa stenhårt på valborg sitter jag hemma med en purfinsk mängd alkohol och lyssnar på Urfaust.

Jag tycker verkligen om Urfaust ifall ni inte märkt det.

Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
vafan, INGET har skrivits på nästan två dagar?! :O nåväl;

Kent - Isola

Guilty Pleasure, men jag står för det! Inte så hårt kanske, men rätt ångestdrypande och allmänt underbart

Då borde du älska Shinings senaste skiva...

http://www.youtube.com/watch?v=-JKonI8Td_M
Citera
2013-04-30, 20:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Fan vad många låtar ni hunnit lägga ut. Det hade jag helt missat. Såg era videos ni släppte på Visceral Depths of Art för ett tag sedan. Diggart! Gillar det jag hört än så länge på erat soundcloud. Men tar väl ett tag innan det "sjunker in", så jag får väl återkomma i tråden med en mer utförligare feedback. Har ni skivsläpp på G tro?

Inte lyssnat så mycket på BM/DM på senaste då mitt liv för tillfället skänker mig allt det mörker, misär och helvete jag behöver. Nu blir det att må illa på antibiotika och lyssna på Fyrdung innan jag nannar kudde. Sieg heil, trådjävel.

NP: Fyrdung - Svärdshymn
Ja, då får man tacka! Vi har hittat en rätt egen stil, allt var bm från början men nu tänker vi på det som musik mera. Kör med prat mycket osv. Vi ville hitta en egen stil. Finns ju fan 50 000 black metal band minst som alla låter precis likadant, så vi ändrade om musiken tills det började kännas naturligt.
Citera
2013-04-30, 22:20
Bannlyst
Mayhem - Freezing Moon med Dead på sång.
Citera
2013-04-30, 22:46
Medlem
Braxynglets avatar
Death - Symbolic tydligen, som en kompis lagt till i en gemensam spotify-playlist.
Citera
2013-05-01, 10:25
Medlem
monolithics avatar
Hoppas alla tog tillfället i akt och lyssnade på Varathron - Walpurgisnacht igår?
Citera
2013-05-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Istället för att festa stenhårt på valborg sitter jag hemma med en purfinsk mängd alkohol och lyssnar på Urfaust.

Jag tycker verkligen om Urfaust ifall ni inte märkt det.

Smisk till den som klandrar dig. Urfaust är underbara.

Här dricks det kaffe medan From the Devil's Chalice-EPn snurrar. Vill nog påstå att det är finnarnas bästa stund.
NP: Behexen - Canto IV - Void...
www.youtube.com/watch?v=ORD1HZfW9Ik
Citera
2013-05-01, 19:23
Medlem
ANGEL OF LIGHT - The Beautiful Morning Star

Synd att det här bandet bara släppte en 3-låtars-demo + split under 5 års tid ((se Encyclopedia Metallum) bandet har splittrats sedan länge), hade velat höra mer från dem.
Citera
2013-05-01, 20:10
Medlem
MiniCharlies avatar
Hypocrisy - Let The Knife Do The Talking (Live, Hell Over Sofia 2011)
http://www.youtube.com/watch?v=uU1v28PezZ0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in