2013-04-21, 17:03
  #14689
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Trevligt att du lyssnar på Stilla, Facepalmx2! Skaffade CD:n för ett tag sedan, tycker den lät bra första genomlyssningen men har inte riktigt låtit den sjunka in än. Får väl ge den en chans till, har en välkyld guinness som skall avnjutas till detta.

Det tycker jag låter som en jävligt bra plan, Stilla är bra skit.

Just nu lyssnar jag på något som inte alls har någonting i den här tråden att göra, nämligen Throbbing Gristle - 20 Jazz Funk Greats, som jag tjackade på vinyl igår.

Snyggaste omslaget någonsin.
http://www.bonnaroo.com/wp-content/uploads/2013/03/Throbbing-Gristle-20-Jazz-Funk-Grea-298651.jpg
Citera
2013-04-21, 18:26
  #14690
Medlem
ToMegaTherions avatar
Aosoth - An arrow in heart
precis som låten heter.
Citera
2013-04-21, 23:05
  #14691
Medlem
Facepalmx2s avatar
NP: Impious Baptism - Wrath of the Apex Predator

Australiensisk bm.
Citera
2013-04-22, 00:58
  #14692
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
och om du talar om det där bandet som länkades tidigare (spotify-länken) så är det inte så att man är trångsynt bara för att man inte uppskattar något som inte ens snudd på kan klassas som originellt.

Jag menade inte att klaga på att man dömer ut det, jag tycker inte alls det var bra eller originellt. Tycker bara det är löjligt att man dömer ut det på grund av människorna bakom snarare än musiken.
Citera
2013-04-22, 01:41
  #14693
Medlem
Jag är ett stort fan av metal musiken i allmänhet, men gillar mest death metal. Jag undrar hur man skall gå till väga för att få kontakt med ett band och måla albumomslag för dem ? Jag tecknar nämligen mycket, allt jag tecknar/målar är brutalt.
Citera
2013-04-22, 01:43
  #14694
Medlem
shitlists avatar
Behemoth - Slaves Shall Serve
Svänger på bra må jag säga!
Citera
2013-04-22, 09:57
  #14695
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Jag menade inte att klaga på att man dömer ut det, jag tycker inte alls det var bra eller originellt. Tycker bara det är löjligt att man dömer ut det på grund av människorna bakom snarare än musiken.
har man keps på sniskan och halstatueringar är man helt enkelt inte black metal!
Citera
2013-04-22, 13:45
  #14696
Medlem
Bloodhails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
har man keps på sniskan och halstatueringar är man helt enkelt inte black metal!

Tuffare än jävla lajvare med social fobi som sitter hemma i mammas källare med för stora Burzum-tröjor, långt skitigt hår och har Sagan om Ringen-maraton varje månad. Jag gillar viss black metal, men väldigt få av anhängarna jag träffat avviker från detta. Ska allt döma efter fanbasen och personerna bakom musiken istället.

EDIT: Nej, Deafheaven är inte mitt favoritband.
__________________
Senast redigerad av Bloodhail 2013-04-22 kl. 13:52.
Citera
2013-04-22, 14:29
  #14697
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhail
Tuffare än jävla lajvare med social fobi som sitter hemma i mammas källare med för stora Burzum-tröjor, långt skitigt hår och har Sagan om Ringen-maraton varje månad. Jag gillar viss black metal, men väldigt få av anhängarna jag träffat avviker från detta. Ska allt döma efter fanbasen och personerna bakom musiken istället.

EDIT: Nej, Deafheaven är inte mitt favoritband.

Nej ditt favoritband är the Cure

Efter att ha läst den här posten blir ju den här posten rent av hysteriskt festlig

Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhail
1. The Cure - Disintegration
2. The Smiths - Louder Than Bombs
3. Alcest - Souvenirs d'un autre monde
4. Tool - Ænima
5. Joy Division - Unknown Pleasures

Emo
Citera
2013-04-22, 14:40
  #14698
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhail
Tuffare än jävla lajvare med social fobi som sitter hemma i mammas källare med för stora Burzum-tröjor, långt skitigt hår och har Sagan om Ringen-maraton varje månad. Jag gillar viss black metal, men väldigt få av anhängarna jag träffat avviker från detta. Ska allt döma efter fanbasen och personerna bakom musiken istället.

EDIT: Nej, Deafheaven är inte mitt favoritband.

Har ingen aning om vad ni egentligen pratar om, men dessa lajvare du pratar om har varit utdöda inom (mer seriös) BM sedan början av 2000-talet. Vad jag vet.

Och alla som har keps och spelar "BM" borde avrättas omgående. Nu ska jag ha Harry Potter marathon och dyrka Voldermort.
Citera
2013-04-22, 16:13
  #14699
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhail
Tuffare än jävla lajvare med social fobi som sitter hemma i mammas källare med för stora Burzum-tröjor, långt skitigt hår och har Sagan om Ringen-maraton varje månad. Jag gillar viss black metal, men väldigt få av anhängarna jag träffat avviker från detta. Ska allt döma efter fanbasen och personerna bakom musiken istället.

EDIT: Nej, Deafheaven är inte mitt favoritband.
Nej, fy fan för Burzum och Sagan om Ringen. Vem behöver sådant, när unga män i stickade koftor på samtliga Ivy League-universitet och i samtliga av de mest kritvita medelklassområden som står att finna i nordöstra USA i detta nu tillverkar den mest progressiva, drömlika, atmosfäriska och banbrytande post-black metal man kan önska sig? Men detta faktum borde du och dina polare på anus.com redan ha avverkat mellan era innerliga nattliga konversationer om nihilism och analyserande avhandlingar om Liturgy-sångarens manifest. Du må ha försökt förtränga det, men du har än idag inte förträngt skammen över den subtila pirrande sensation kring penisroten du upplevde första gången du läste detta stycke, sittandes på en maskrosbelamrad sommaräng i ditt favoritlinne:

Citat:
Transcendental Black Metal represents a new relationship to the Haptic Void and the self-overcoming of Hyperborean Black Metal. It is a sublimation of Hyperborean Black Metal in both its spiritual aspect and its technical aspect. Spiritually, it transforms Nihilism into Affirmation. Technically, it transforms the Blast Beat into the Burst Beat. Spiritually we acknowledge Nihilism, and we refuse to sink into it, impossible as the task may be. Transcendental Black Metal is a Renihilation, a “No” to the entire array of Negations, which turns to an affirmation of the continuity of all things. Transcendental Black Metal is the reanimation of the form of black metal with a new soul, a soul full of chaos, frenzy and ecstasy. A specifically American joyful clamor which is also a tremor. Or maybe it is the opposite act: a peeling away of the husk of convention, the dead skin of clichés and a fresh exploration of the living soul of black metal, with the aim to reactivate its purest essence and produce something that grows from it but does not resemble its earlier incarnations because it is built from the ground up in a different time and place. Built in America. An America that has never existed and may never exist. The America that represents the apocalyptic humanism of William Blake. The America celebrated by Aaron Copeland’s Appalachian Spring or Ornette Coleman’s Skies of America. This America is a metaphor for pure unrestricted creativity, the courageous exercise of will and the joyful experience of the continuity of existence.

Oroa dig inte, min vän. Det kommer en dag då drömpop och black metal möts, en dag då den perfekt avvägda hybriden av Robert Smiths smäktande lamentationer möter Morrisseys militanta vegetarianism och älvorna från den 5-årige Neiges gröna, prunkande fantasivärld möter Under A Funeral Moon.

Hail Satan!
http://www.headbalisser.com/wp-content/uploads/2012/05/rickyhoover.jpg
Citera
2013-04-22, 16:53
  #14700
Medlem
ToMegaTherions avatar
Jag apploderar instämmande och lyssnar på Elysian Blaze
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in