2013-03-01, 12:55
Medlem
UnholyGraves avatar
Är det d-takt jag hör, va? I War Without End alltså. Hursomhelst lät det bra och en fullängdare bör ges ut snarast.
Citera
2013-03-01, 12:59
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
"En av förra årets bästa"

Nu lyssnar jag på japansk RAC. http://www.youtube.com/watch?v=5CY3DzIty-U
Grym låt och video, påminner musikaliskt om den svenska klassikern "Död åt ZOG" (Vit Aggression)

Kontemplera dessa heroiska soldater, som liksom WTC-piloterna flög mot en säker död på grund av en övertygelse starkare än vad någon i denna tråd besitter.

Bästa låten någon postat i den här tråden hittills. Japansk RAC slår helnorsk svartmetall med 666 getpenislängder. Påtal om Getpenis så blastar jag nu Goatpenis - Zyklon-B
Sedan följs den som alla vet at Black Rain, och sedan High Temperature Fires. Bästa sättet att börja dagen på.

EDIT: För att tillägga om att cymbalerna låter högst av allt på gamla Blasphemy. Har man bara en mikrofon att spela in trummorna med så brukar det bli så, vet jag av egen erfarenhet. (Inte för att jag har någon aning om, eller bryr mig, hur många mikrofoner de använde.)
Senast redigerad av Wolfnacht 2013-03-01 kl. 13:01.
Citera
2013-03-01, 13:02
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Jag kör samma sak, fast jag inkluderar den helt underbara videon och även en Åbro Brygg-Mästarens 5,7%.

http://www.youtube.com/watch?v=-VBdAY8eA9w

Den där brunnen han sitter i vid 0:56 ser ut att vara samma brunn Abbath dyker fram bakom i en Close-Up intervju, där han givetvis ser lika troll-häftig ut som alltid. Sen att han har någon form utav double-axe i handen gör ju det hela ännu bättre.

Sen är det rätt roligt att dom är ute och springer i gräsfruktiga skogar när låten heter "Call of the wintermoon". Men Immortal levererar i stort sett alltid ändå.

Har ni sett några riktigt bra BM-spelningar?
Själv har jag tyvärr inte sett så värst många då jag fördrar att lyssna på BM i ett mörkt rum hemma berusad..

Videon har ju sin absoluta peak vid 0:59 när en av dem springer kutryggad över "gårdsplanen" medans den andra går raklång, lunkades bakom. Always cracks me up

Och för att svara på din fråga: Såg Marduk på malmöfestivalen förra året. De fick speltid klockan 19:00 en sensommarkväll. Man kom inte riktigt i stämmning om jag säger så.
Men när Mortuus skriker att alla ser ut som fittor kan man inte mer än hytta med näven och skrika förnöjt
Citera
2013-03-01, 13:48
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnholyGrave
Är det d-takt jag hör, va? I War Without End alltså. Hursomhelst lät det bra och en fullängdare bör ges ut snarast.
Visst är det d-takt. Jag lade trummorna lite snabbare än vad jag sedan kunde hänga med i med gitarren... därför haltar det en del i andra halvan. Men ja - simpelt, rått, snabbt och brutalt ska det vara, sedan får taktkänslan komma i andra hand.

Tack för omdömena! Mordum, en fullängdare är vår närmaste plan. Då är det vinyl som gäller, och CD förmodligen först senare.
Citera
2013-03-01, 14:04
Medlem
Frank Friendlys avatar
Min Japanska RAC är bättre än er.

http://www.youtube.com/watch?v=Gg1GUP4mVns

Adversarius. Gilla vvar låten
Citera
2013-03-01, 14:22
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Visst är det d-takt. Jag lade trummorna lite snabbare än vad jag sedan kunde hänga med i med gitarren... därför haltar det en del i andra halvan. Men ja - simpelt, rått, snabbt och brutalt ska det vara, sedan får taktkänslan komma i andra hand.

Tack för omdömena! Mordum, en fullängdare är vår närmaste plan. Då är det vinyl som gäller, och CD förmodligen först senare.

Det är väl lite det som är charmen tycker jag. Åt helvete med kliniskt ren utförd BM (bortsett ifrån Blood Libels då). Ni gör det där skitbra och jag hoppas du säger till när vinyl finns att tillgå.
Tapes är dessvärre inget jag är intresserad av. Jag äger ett bara för att vara lite kvlt.

Här försöker jag komma i stämning med Passionsfrukt-soda och Minor Threat snurrandes på skivtallriken. Säga vad man vill om sXe-Hardcore, men den ska fanimig utföras precis såhär!
Man kan inte annat än älska detta band! Detsamma ska även sägas om veteranerna "Gorilla Biscuits" som med sin helt jävla galna "Hold your Ground" tillhör mina absoluta favoriter.
Sen finns det ju däremot tyvärr också toughguy-hardcore såsom jävla Hatebreed, Terror och annat likn.. fyfan jag skyr det som pesten.

Minor Threat - Seeing Red
Citera
2013-03-01, 14:30
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Min Japanska RAC är bättre än er.

http://www.youtube.com/watch?v=Gg1GUP4mVns

Adversarius. Gilla vvar låten

Aah, den här var ett tag sedan jag hörde. Dock har deras ena gitarrist Sledge Hammer tröja, så uppenbarligen bara ett klonband på "vår japanska RAC"

Ska lyssna på herr 666 - Raped by Demons (Adversarius) band nu och sedan överanalysera att trummorna är i otakt och gnälla om att Slipknot är bättre ikväll när jag är full.

EDIT: Jag tänkte inte ett skit på att det skulle vara något konstigt med trummorna. Detta är rått och bra. Fortsätt såhär, var fan rätt skönt.

Så Adversarius, du spelar gitarr och trummor, något mer du tar hand om?
Säg till ifall ni har någon spelning i Stockholmsområdet, då kommer jag gärna.
Senast redigerad av Wolfnacht 2013-03-01 kl. 14:42.
Citera
2013-03-01, 16:02
Medlem
Mordum87s avatar
Mycket snack om RAC-band märker jag. Är själv förjävla dåligt inlyssnad på sådant. Och jag orkar inte med det heller.

Nu fick det ju dock bli en kall Falcon här och ännu ett varv med, den mest klassiska av klassiker!

Np: Sarcofagó - INRI
Citera
2013-03-01, 17:14
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Nu finns ett par nya Monstraat-låtar uppe på gayspace. Fyra-fem minuter får ni fan i mig avvara. Utlåtande därefter.

Nummer 4 och 5, alltså " " och War Without End.

http://www.myspace.com/ritualizproductions/music

Lät riktigt bra må jag säga, hojta när vinyl finns att tillgå.

NP: Paysage d'Hiver - Der Weg
Citera
2013-03-01, 17:40
Medlem
Adversariuss avatar
Nu, kära idioter, gjorde vår sångare det rättmätiga beslutet att ladda upp en tredje låt, den som blev allra bäst av de nya inspelningarna. Killer Within heter den, den finns här i listan. Det är en gammal Monstraat-låt från när sångaren hade det som soloprojekt som jag spelade in i en ny tolkning. Det vill säga så jävla fort jag bara förmådde. Kan inte beskriva krampen i armarna jag fick efter att ha lagt trummor på den här. Men ja, min smärta, er njutning.

http://www.myspace.com/ritualizproductions/music/songs?filter=featured
Citera
2013-03-01, 17:49
Medlem
UnholyGraves avatar
Mycket fint rens där! Och d-takt är en suverän takt ja, brötigt och jävligt. Kul att Dimmu Borgir började spelas direkt efter er bit, ehh tack men nej tack.

NP: DSO
Citera
2013-03-01, 18:53
Medlem
Facepalmx2s avatar
Blir ett jävla snurrande på vinylerna kvällen till ära.

NP: DsO - Drought
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in