Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-18, 20:00
  #14641
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
NP: Irkallian Oracle - Iconoclasm

http://irkallianoracle.bandcamp.com/track/iconoclasm

Varför kan inte folk ta och höja Irkallian Oracle till skyarna istället för överhypade Teitanblood? Det här är ju i alla fall bra.
menar du att Teitanblood inte är bra?

Jag skulle skriva ett inlägg och basha Irkallian Oracle då jag inte hade hört något utav dem som jag rakt upp och ner uppskattade, men helvete, Iconoclasm var ju riktigt jävla ball när introduktionsöset var över och de gick över i det något långsammare stycket.

Du kan ha ändrat min åsikt om detta band, skall ge allt de har släppt en chans igen och se vad jag tycker

NP: Irkallian Oracle - Iconoclasm
Citera
2013-04-18, 20:27
  #14642
Medlem
kufits88s avatar
NP: Celtic frost- Dethroned emperor

Har lyssnat mycket på Don't fear the reaper med witchery, mycket bra platta. Mottager gärna tips på grym black thrash.
Citera
2013-04-18, 21:13
  #14643
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kufits88
NP: Celtic frost- Dethroned emperor

Har lyssnat mycket på Don't fear the reaper med witchery, mycket bra platta. Mottager gärna tips på grym black thrash.

Nifelheim, Charon och Merciless. Inget nytt under den svarta solen, men ändå...

NS: Anita Lindblom - Sånt är livet
Citera
2013-04-19, 09:35
  #14644
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
NP: Irkallian Oracle - Iconoclasm

http://irkallianoracle.bandcamp.com/track/iconoclasm

Varför kan inte folk ta och höja Irkallian Oracle till skyarna istället för överhypade Teitanblood? Det här är ju i alla fall bra.

Antar att många inte hört dom ännu. Bra skit!
Men knappast så det når upp till Teitanblood's röv. Inte en chans!

Är sur och jävlig för att jag missade Brutal Truth igår på The Liffey.. någon annan som var där och kan vittna om hur bra det var?

NP: Aptorian Demon - Libertus (Imprison)
Vad tycker om folket om detta band?
Citera
2013-04-19, 09:48
  #14645
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Äh, du är inte ensam. Jag är 22 och jag har fortfarande inte "funnit" dem, trots att jag känt samma skuldkänslor som du över detta faktum. Drog ned alla plattor för några månader sedan och lyssnade igenom dem så tålmodigt jag kunde, men njääe, den där wow-känslan infinner sig aldrig. Det i princip enda undantaget är låten "Hole In The Sky", som är fullkomligt jävla perfekt. Utöver det har jag inte fastnat, och kanske kommer jag aldrig göra det. Men vad fan gör det egentligen, mina husgudar och tonårsidoler Led Zeppelin kommer alltid vara kungarna av 60-70-talshårdrock i min värld.

Personligen så anser jag inte Black Sabbath som något man måste upptäcka på så vis. Tyvärr så är dom glatt förstörda av radio och annan mediaform. Det känns inte så speciellt spännande att dyka in i ett band som man hör vart man än går.. Alltid är det nån som ska spela/nynna på den förbannat dåliga "Iron Man" eller "Paranoid" etc. Och det verkar inte som folk har lyssnat längre än dessa två låtar heller.
Black Sabbath-debuten, faller inte den herrn i smaken måntro? Just själva titellåten är min mening fantastisk och sådär riktigt krälande med en gravt överhängande spöklik känsla.
Utöver detta så är min favorit "Headless Cross", med sångaren som jag aldrig kommer ihåg namnet på.. Men hans röst är fan i mig perfekt för Black S. Och även där är titellåten något av det bästa de presterat!
Men som många andra säger, detta är ändå ett helt annat Sabbath.. Många skyr den som pesten bara för att Ozzy inte är där. Själv anser jag att han är så oerhört jävla överskattad och jag kommer aldrig tycka han är så bra som många andra verkar göra.

Nej du, min hatt åker betydligt mer av för Led Zeppelin som du också nämner.. Deras debut samt andra plattan är två alster som fanimig är helt omöjliga att tröttna på! Sen att det även är den bästa av ölmusik gör ju sitt till möhö.

np: Assück - Anticapital
!!!
Citera
2013-04-19, 09:53
  #14646
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Shining gör så jävla bra musik ändå. Spelar för tillfället Född Förlorare, Tiden läker inga sår mer Erik från vötöjn på en lysande såningsats. Kvarfort är trots allt mer trve än många många andra idioter även om han är en pajas tillika idiot.

Är den så bra den alltså?
Har hört två låtar därifrån och jag kan inte säga att jag tyckte det var så minnesvärt. Får väl kolla upp den närmare.
Annars tycker jag "V Halmstad" är en ganska fin skapelse. Var helt jävla torsk på den när den kom, sen fick jag upp ögonen för Niklas person och hela Shining gav mig avsmak å det grövsta på något vänster. Lite synd, eftersom det i många fall är som du säger.. de gör bra musik! Men han är helt enkelt för jävla töntig. Och jag vet, det är även töntigt att döma ut dom bara därför. Men jag kan inte hjälpa en viss stark allergi.
Citera
2013-04-19, 10:13
  #14647
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Antar att många inte hört dom ännu. Bra skit!
Men knappast så det når upp till Teitanblood's röv. Inte en chans!
Nu tycker ju jag att det mesta är bättre än Teitanblood, men men...

Jo, de är väl inte så kända än, de har ju bara släppt en demo med fem låtar och spelat live någon enstaka gång. Jag är så förbannad över att jag missade spelningen i Göteborg i mars, det hade varit något att se: http://nattmaran.tumblr.com/

Sitter just nu och lyssnar på en råmix av en av mina egna halvfärdiga låtar, för att försöka få till en textjävel som duger. Men innan det så lyssnade jag på:

Xasthur - Dreams Blacker Than Death
http://www.youtube.com/watch?v=J4DG53Lszsc
Citera
2013-04-19, 11:02
  #14648
Medlem
ToMegaTherions avatar
Teitanblood - Seven Chalices hembudad från tradera... att det är andrapressen kan jag leva med; är ingen diskofil! Men det ska bli ärofyllt att inmundiga den analogt!
Citera
2013-04-19, 11:17
  #14649
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Teitanblood - Seven Chalices hembudad från tradera... att det är andrapressen kan jag leva med; är ingen diskofil! Men det ska bli ärofyllt att inmundiga den analogt!

Andrapressen är identisk med första, så no worries. Själv har jag båda möhöh.
Hursomhelst så är den som gjord för det analoga alternativet kan jag lova!

np: Bombs of Hades - Chambers of Abominations
Ni som inte hört.. Tänk er tidiga Entombed med D-takt!
Förbannat jävla bra platta!
Citera
2013-04-19, 11:51
  #14650
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Teitanblood - Seven Chalices hembudad från tradera... att det är andrapressen kan jag leva med; är ingen diskofil! Men det ska bli ärofyllt att inmundiga den analogt!
Det finns ju annars massor av oöppnade förstapressar att köpa för 160-170 kr/st. De tidiga splitskivorna är däremot dyra, runt 400-500 kr/st.
Citera
2013-04-19, 12:24
  #14651
Medlem
ToMegaTherions avatar
min gick på 200 pix, känns helt ok!
Citera
2013-04-19, 12:53
  #14652
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Är den så bra den alltså?
Har hört två låtar därifrån och jag kan inte säga att jag tyckte det var så minnesvärt. Får väl kolla upp den närmare.
Annars tycker jag "V Halmstad" är en ganska fin skapelse. Var helt jävla torsk på den när den kom, sen fick jag upp ögonen för Niklas person och hela Shining gav mig avsmak å det grövsta på något vänster. Lite synd, eftersom det i många fall är som du säger.. de gör bra musik! Men han är helt enkelt för jävla töntig. Och jag vet, det är även töntigt att döma ut dom bara därför. Men jag kan inte hjälpa en viss stark allergi.

Halmstad är otroligt bra. Deras starkaste släpp helt klart. Sen kom Klagopsalmer som de tydligen bara spelade in för att komma ur ett skivkontrakt (antagligen eftersom Niklas är en tönt som du skriver) och den är riktigt dålig. Efter det har ytterligare två riktigt bra plattor kommit - Född Förlorare och Redefining Darknes, där den första av de två är bäst. Finfina gästinsatser från bland annat Erik och Nordman(!).

De tidigare alstren ska inte glömmas heller. Lita annan musikstil men mörkt som i djävulens rövhål är det.
__________________
Senast redigerad av von_S 2013-04-19 kl. 12:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback