Citat:
Ursprungligen postat av NaSteffe
Såg att snubben över nämnde JMT. Undrar varför alla metalskallar gillar dem. De är väl ok, men knappast den bästa hip hop - gruppen där ute.
OnT:
Aborted - The Gangrenous Epitaph
För att det är bra, elak och jävligt kreativ musik helt enkelt! Personligen gillar jag visserligen massor av annat inom hiphop.. vafan Cypress Hill, Wu-Tang Clan, Dead Prez, Immortal Technique är ju samtliga högkvalitativa grejor. Eller ja, det VAR iaf.. har ingen större koll just vad de samtliga släppt idag.
Hursomhelst.. någon här inne som hört kanadensiska "
Slaughter", som släppte plattan "
Strappado" 1987?
Helt jävla bortglömd pärla skulle jag själv våga påstå, eller?.. Jag köpte den idag på Trash Palace bara för att höra vad hypen var om och jag blev ju helt fullkomligt bortblåst!
Maken till elak Thrashig döds med
Nihilist-vibbar får man ju leta efter! Lyriken är även sådär härligt infantil som den ska vara.. Lite såsom
Sarcofagó's "
INRI", även fast ingen platta spöar den i grammatiska fel osv så är det oerhört passande ändå.
Så ni som inte hört, kolla alltså upp "
Slaughter - Strappado" och återkom med tycke!
Och ang Carpathian Forest, så har det alltid varit ett band jag per automatik skytt som pesten för att jag alltid fått för mig det varit något plojband, nu på senare tid när jag släppt lite på de där trve-tyglarna så kanske det vore nånting att kolla upp?
np:
Entombed - Living Dead