2013-04-05, 18:53
Medlem
Frank Friendlys avatar
Har man sett videon där han sitter o tjuter och eldar upp sin blackmetal samling ska man va bra jävla förlåtande om man klarar av att ta något han någonsin gjort på allvar.

Tjuta som en flicka ist krieg
Citera
2013-04-05, 20:36
Medlem
von_Ss avatar
För tillfället avnjuter jag en red bull och Jedi Mind Tricks. Slutar snart jobba. Då ska jag köpa folköl och lyssna på Carpathian Forest. Trevlig helg bögar, idioter.
Citera
2013-04-05, 21:51
Medlem
NaSteffes avatar
Såg att snubben över nämnde JMT. Undrar varför alla metalskallar gillar dem. De är väl ok, men knappast den bästa hip hop - gruppen där ute.
OnT:
Aborted - The Gangrenous Epitaph
Citera
2013-04-05, 22:25
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
För tillfället avnjuter jag en red bull och Jedi Mind Tricks. Slutar snart jobba. Då ska jag köpa folköl och lyssna på Carpathian Forest. Trevlig helg bögar, idioter.

Härligt! Min helg går i nästan likadana spår!
Jedi Mind Tricks är bra skit!
Citera
2013-04-05, 23:10
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Härligt! Min helg går i nästan likadana spår!
Jedi Mind Tricks är bra skit!

Instämmer, även om Carpathian Forest bytes mot valfritt annat band på grund av stank från engångsgrill och "True Nynorsk Trams Metal".

NS: Saturnalia Temple - Dreaming Out Of Death
Inte isande svartmetall eller härsken döds, men sataniskt så att det räcker: bolmört, månlösa nätter och ingen återvändo!

Tillägg: inte för att det hör till ämnet, men en eloge till Flashback som går mot strömmen och förnekar modernistiska företeelser som sommartid.
Senast redigerad av Vetus 2013-04-05 kl. 23:13.
Citera
2013-04-05, 23:36
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Instämmer, även om Carpathian Forest bytes mot valfritt annat band på grund av stank från engångsgrill och "True Nynorsk Trams Metal".

NS: Saturnalia Temple - Dreaming Out Of Death
Inte isande svartmetall eller härsken döds, men sataniskt så att det räcker: bolmört, månlösa nätter och ingen återvändo!

Tillägg: inte för att det hör till ämnet, men en eloge till Flashback som går mot strömmen och förnekar modernistiska företeelser som sommartid.
Saturnalia Temple ska släppa en ny platta snart, ser otroligt mycket fram emot denna, Ur och Aion of Drakon är mästerverk.
Citera
2013-04-06, 02:25
Medlem
Zinghos avatar
Sitter här på Lördags förmiddagen och spisar lite musik,

Ancient - God loves the dead http://www.youtube.com/watch?v=QYkK-osZUjI

En låt som har gått på repeat under ett par dagar är.
Thy Antichrist - Where's your God http://www.youtube.com/watch?v=-u4TjM-5AxE
Citera
2013-04-06, 02:34
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaSteffe
Såg att snubben över nämnde JMT. Undrar varför alla metalskallar gillar dem. De är väl ok, men knappast den bästa hip hop - gruppen där ute.

Klart de inte är DEN bästa. Eller vad fan det kanske de visst är men ändå jag fattar vad du menar du fattar vad jag menar. Jag tycker de kör lite samma sak som bra BM. Sitta i ett hörn och hata universum. Även om JMT absolut inte är samma stuk som BM finns det för mig känslomässiga likheter i musiken.

Och såg att Vetus, trådens jävla furste, inte gillar CF. Jag tror nog ingen här kommer stiga fram som deras främsta krigare men jag tycker de är jävligt underskattade. Folk maler på om det där jävla Mayhem och det finns till och med folk som gillar Satyricon men Carpathian Forest hör man minsann aldrig nån ens tänka på. Det är inte så att kuken står rätt ut men om jag hör 30 nya skivor så är lätt Defending the Throne of Evil bättre än 28 av dem. Visst Dead är en bra myt men Mayhem hade sin storhetstid på Dä Mystäris Dåm Satanas och inte ens då är de bättre än bra.

Jag öppnade för övrigt min sista folkbira och sitter och gosar med min supergulliga katt till tonerna av M8l8th. Ett band som tyvärr fastnat för mycket i östeuropa-fällan och tror att deras plingplongfolkmusik(?) minsann är fet och ond. När de kör med rent äkta negerhat är de dock guld.
Senast redigerad av von_S 2013-04-06 kl. 02:44.
Citera
2013-04-06, 14:48
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Burzum - Jesus' Tod från Filosofem!
Citera
2013-04-06, 16:03
Medlem
von_Ss avatar
Weltenfeind, Sigrblot. Ojoj vad bra. Jag erkänner att jag aldrig har lyssnat på denna.
Citera
2013-04-06, 17:42
Medlem
Wolfnachts avatar
Sitter och visualiserar demoner som våldtar hela samhället och blastar Katharsis på hög volym.
Har inte ens råd att supa. Orka vara nykter.

*Skriket i The Last Wound*
Citera
2013-04-06, 19:35
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaSteffe
OnT:
Aborted - The Gangrenous Epitaph

För att det är bra, elak och jävligt kreativ musik helt enkelt! Personligen gillar jag visserligen massor av annat inom hiphop.. vafan Cypress Hill, Wu-Tang Clan, Dead Prez, Immortal Technique är ju samtliga högkvalitativa grejor. Eller ja, det VAR iaf.. har ingen större koll just vad de samtliga släppt idag.

Hursomhelst.. någon här inne som hört kanadensiska "Slaughter", som släppte plattan "Strappado" 1987?
Helt jävla bortglömd pärla skulle jag själv våga påstå, eller?.. Jag köpte den idag på Trash Palace bara för att höra vad hypen var om och jag blev ju helt fullkomligt bortblåst!
Maken till elak Thrashig döds med Nihilist-vibbar får man ju leta efter! Lyriken är även sådär härligt infantil som den ska vara.. Lite såsom Sarcofagó's "INRI", även fast ingen platta spöar den i grammatiska fel osv så är det oerhört passande ändå.
Så ni som inte hört, kolla alltså upp "Slaughter - Strappado" och återkom med tycke!

Och ang Carpathian Forest, så har det alltid varit ett band jag per automatik skytt som pesten för att jag alltid fått för mig det varit något plojband, nu på senare tid när jag släppt lite på de där trve-tyglarna så kanske det vore nånting att kolla upp?

np: Entombed - Living Dead
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in