2013-04-06, 19:45
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Absolut inga onda ord om den plattan, en av de bästa! Däremot måste jag gå mot strömmen och säga att Clandestine är deras bästa släpp och bättre än LHP.

jag brukar själv ställa mig den frågan, och är samtidigt av åsikten att på en 10iTopp-lista så är det ju en synd för plattor att dela plats. Men ja, jag tycker både LHP och Clandestine är så svinigt bra plattor att det för mig är omöjligt att välja!
Citera
2013-04-06, 19:58
Medlem
NaSteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
För att det är bra, elak och jävligt kreativ musik helt enkelt! Personligen gillar jag visserligen massor av annat inom hiphop.. vafan Cypress Hill, Wu-Tang Clan, Dead Prez, Immortal Technique är ju samtliga högkvalitativa grejor. Eller ja, det VAR iaf.. har ingen större koll just vad de samtliga släppt idag.

Ok Tycker som sagt inte det är dåliga. Tycker bara det är en smula udda att alla metalheads gillar dem.
Förövrigt håller jag med om att Wu-Tang är riktigt feta!

Kör Protect Ya Neck bara för det!
Citera
2013-04-06, 20:10
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Och ang Carpathian Forest, så har det alltid varit ett band jag per automatik skytt som pesten för att jag alltid fått för mig det varit något plojband, nu på senare tid när jag släppt lite på de där trve-tyglarna så kanske det vore nånting att kolla upp?

Då tycker jag du ska kolla upp Defending The Throne Of Evil ganska omgående. Vet inte riktigt varför de känns som ett plojband men jag fattar vad du menar.
Citera
2013-04-06, 20:12
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaSteffe
Ok Tycker som sagt inte det är dåliga. Tycker bara det är en smula udda att alla metalheads gillar dem.
Förövrigt håller jag med om att Wu-Tang är riktigt feta!

Kör Protect Ya Neck bara för det!

Gillar alla metalheads JMT?
Jo den där debuten kan jag nog utan och innan, jäkligt bra platta! Favoriten därifrån är nog första låten "Bring da ruckus". Men ja.. nu är det inte hippityhop som är topic haha.

Vad tycker folket härinne om halvhypade "Bombs of Hades" då tro?
Tänker inte säga vad jag tycker eftersom alla bara tänker härma mig, så ja fram med det!
Citera
2013-04-06, 20:15
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Då tycker jag du ska kolla upp Defending The Throne Of Evil ganska omgående. Vet inte riktigt varför de känns som ett plojband men jag fattar vad du menar.

Hmm.. är jag fel ute om jag säger att "Skjend hans lik" (eller vad den heter), är med på den plattan?
För just den låten har jag hört och kommer ihåg som en klart bra låt, men att jag inte tänkte på mer, eller så kom annat i vägen. Det är alltså flera år sedan nu detta skedde.
Citera
2013-04-06, 20:32
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Hursomhelst.. någon här inne som hört kanadensiska "Slaughter", som släppte plattan "Strappado" 1987?
Helt jävla bortglömd pärla skulle jag själv våga påstå, eller?.. Jag köpte den idag på Trash Palace bara för att höra vad hypen var om och jag blev ju helt fullkomligt bortblåst!
Maken till elak Thrashig döds med Nihilist-vibbar får man ju leta efter! Lyriken är även sådär härligt infantil som den ska vara.. Lite såsom Sarcofagó's "INRI", även fast ingen platta spöar den i grammatiska fel osv så är det oerhört passande ändå.
Så ni som inte hört, kolla alltså upp "Slaughter - Strappado" och återkom med tycke[/u][/b]
Strappado ska man givetvis äga om man gillar elak thrash, riktigt bra platta. Måste dock säga att jag förstår varför de faller i skymundan av t.ex Sarcofago, Hellhammer, tidiga Sodom osv. Håller inte måttet för att nå upp till den där riktigt kultklassikerstatusen som tidigare nämnda band har.
Citera
2013-04-06, 20:35
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Hmm.. är jag fel ute om jag säger att "Skjend hans lik" (eller vad den heter), är med på den plattan?
För just den låten har jag hört och kommer ihåg som en klart bra låt, men att jag inte tänkte på mer, eller så kom annat i vägen. Det är alltså flera år sedan nu detta skedde.

Mycket riktigt. Finns väl även en samlingsskiva eller liveskiva eller vad det är som heter Skjend Hans Lik. Annars är det hård musik med allmän ilska och hat som gäller. Det är lätt att avfärda pervers sado-black som oseriös könsrock antar jag vilket bidrar till gemene mans underskattning av CF.

NP: Carpathian forest - Spill The Blood Of The Lamb
Citera
2013-04-06, 20:46
Medlem
NaSteffes avatar
Citat:
Gillar alla metalheads JMT?
Jo den där debuten kan jag nog utan och innan, jäkligt bra platta! Favoriten därifrån är nog första låten "Bring da ruckus". Men ja.. nu är det inte hippityhop som är topic haha.

Vad tycker folket härinne om halvhypade "Bombs of Hades" då tro?
Tänker inte säga vad jag tycker eftersom alla bara tänker härma mig, så ja fram med det!

Alla är väl att ta i. Men en del dödsare och blackare( sry för ev. dumt ordval) brukar gilla dem. Power-metal snubbarna gillar det ju inte alls...
För att återgå till topic så lyssnade jag på lite Bomb of Hades. Lät bra. Rå , smutsig döds med känsla. Tyckte det var lite roligt med tydliga refrängerna i låtarna
Citera
2013-04-06, 20:50
Medlem
Kan inte sluta lyssna på IN CONSPIRACY TO SATAN - A TRIBUTE TO BATHORY, fan vilken grym skiva det är!
Lyssnar på 3 låtar om och om igen när jag maxar på gymmet

Men nu blir det Bathory - A Fine Day To Die (men jag undrar fan inte om Emperors version är tuffare)
http://www.youtube.com/watch?v=OyYnstGB3rM
Citera
2013-04-06, 20:51
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Mycket riktigt. Finns väl även en samlingsskiva eller liveskiva eller vad det är som heter Skjend Hans Lik. Annars är det hård musik med allmän ilska och hat som gäller. Det är lätt att avfärda pervers sado-black som oseriös könsrock antar jag vilket bidrar till gemene mans underskattning av CF.

NP: Carpathian forest - Spill The Blood Of The Lamb

Jag lyssnar i skrivande stund på "Defending..". Just nu på låten "One with the Earth".. och jo visst fan låter det här som nåt jag försummat i onödan! Absolut nåt jag tänker kolla upp further.
Tack för tipset kamrat!
Citera
2013-04-06, 21:00
Medlem
Kapten_Blaus avatar
önskar jag hade öl men får väl duga med cola och lime

NP: Deteriorate - Rotting In Hell
Citera
2013-04-06, 21:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Kan inte sluta lyssna på IN CONSPIRACY TO SATAN - A TRIBUTE TO BATHORY, fan vilken grym skiva det är!
Lyssnar på 3 låtar om och om igen när jag maxar på gymmet

Men nu blir det Bathory - A Fine Day To Die (men jag undrar fan inte om Emperors version är tuffare)
http://www.youtube.com/watch?v=OyYnstGB3rM

Du kan ju helt fullkomligt dra åt helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in