2012-01-31, 17:23
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickyPicnic
Åh fan, där ser man. Får man fråga vad du spelade?
Leadgitarr. Jag var dock aldrig med på varken inspelningar eller spelningar. Vi repade inför en turné men sedan sket det sig på diverse sätt för många inblandade inkl mig, som brukligt är i dessa kretsar. Om jag minns rätt så gjorde de bara ett framförande i slutändan där som support till Lifelover, någonstans i Enskede/Årsta-industriområdena. Det var ju sista spelningen Jonas gjorde innan han dog, med båda banden.
Citera
2012-01-31, 17:29
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Jo tack. Drar igenom allt nu. Vet inte vad jag ska säga förutom att det förmodligen är mitt nya favoritbmband.

Craft - Past, Present, Dead
Micke Nox är fan i mig en mästare bland BM-vokalister. Älskar Fuck The Universe men på sista tiden har jag fan börjat gräva ned mig allt djupare i Terror Propaganda, den är också åt helvete bra.
Citera
2012-01-31, 17:43
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Försöker hitta nån tjusning med Emperor. Gör det inte.
Anthems to the welkin at dusk. Bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag befaller varje självutnämnt fan av old school i tråden att ge detta en ordentlig(HEL) genomlyssning. Vet inte om jag postat den tidigare men det skiter jag i, det här rör sig om bland det bästa och absolut mest förbisedda 80-talet har att erbjuda. Finner man sig själv tvivlandes på vad metal egentligen handlar om är det bara att lyssna på denna i lotusposition 10 gånger i sträck.

http://www.youtube.com/watch?v=u89EHeV9wyg
Det där var ju awesome ju! Aldrig hört tidigare... Håller förövrigt med om att TDB är tråkiga och värdelösa.

Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Craft - Serpent Soul

Helt makalöst jävla bra! Första gången jag lyssnar på det här gänget.
Inte en sekund för tidigt. Klart ett av de bästa svenska banden!

Sarke - Vorunah
Citera
2012-01-31, 18:00
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
In The Nightside Eclipse är ju mästerlig. Gammal ungdomsfavorit, den lade ju i princip grunden för melodisk black metal. Men sådant var jag mer inne på i tonåren så den spelas inte så ofta nu.
Citera
2012-01-31, 18:01
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
För att de suger och är så ofantligt jävla pisstråkiga att man bli förbannad. Jävla hangarounds till Watain som tagit hela deras estetik och smält ihop det med en ofattbart slapp tolkning av den redan bedrövliga psykedelisk 60-talsrock-trenden som är hipp i metalvärlden nu. Visst, klart man gillar The Doors och tidiga Pink Floyd med Syd Barrett men utöver det, vem fan orkar lyssna på sunkiga flower power-hippies på syra som drar i gitarrsträngarna i 38 minuter? Jag går inte på syra så i mina öron låter det som vad det är, skit. Nu säger jag inte att det gäller TDB men de gör ju i princip moderna metal-tolkningar av den där gamla musiken. Och den där helvetes bruden de tagit in på sång som någon Church of Satan-aktig gimmick, att stå ut med hennes ylande under två timmar eller hur jävla ösregnslångt deras set nu var var outhärdligt. Min golden retriever hade gjort ett minst lika bra jobb.

NP: Morbid Angel - Altars Of Madness

Nej nej nej. Okej att du tycker de är tråkiga och att musiken inte tilltalar dig men några billiga kopior är de fan inte. S.L. är i mina ögon en otroligt duktig musiker driven av en stark religiös övertygelse som reflekteras väldigt bra i deras musik. Flower power hippies wtf. TDB's musik är rå, smutsig och ondskefull på sitt egna sätt (iaf deras tidigare verk, thousandfold var för mig en besvikelse för att jag tycker de tagit bort råheten för att ge plats åt en mer clean och "mainstream" ljudbild) och några livsbejakande hippies är de verkligen inte. Den där bruden är inte heller någon gimmick, det är S.L's syster och hon är mycket aktiv i låtsnickrandet och blablabla.

Jag tycker du tar och ser den här: http://www.youtube.com/watch?v=tp6hILeDMHE

Citat:
Se där, det gänget var jag med i några månader. Tills jag hamnade på psyket och blev utsparkad.

Woah, köpte båda deras album på impuls i somras utan att ha hört de tidigare och blev helt såld på skiten. Assorted Armament var tillsammans med Mgla's Presence de album jag lyssnade sönder totalt under sommarens gång. Tråkigt att du fick kicken, men du verkar ju ha intressanta projekt på g nu med.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-01-31 kl. 18:07.
Citera
2012-01-31, 18:28
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Det har jag aldrig heller gjort, med två undantag: Wrath of the Tyrant-demon och Emperor-EPn, särskilt låten "I Am The Black Wizards" (som även är med på "In the Nightside Eclipse", men i en långt sämre version) - och just därför måste jag lyssna på dem igen.

Emperor - Wrath of the Tyrant
http://www.youtube.com/watch?v=6YMXPBMr7No

Emperor - I Am The Black Wizards
http://www.youtube.com/watch?v=4kI7bG_61yU
Citera
2012-01-31, 20:19
Medlem
NP: Sinistrous Diabolus - Sleep of the Damned

Bra Death/Doom. Värt en lyssning, eller två.
Citera
2012-01-31, 20:47
Medlem
monolithics avatar
Helheim - Av Norrøn Ætt

90-tals Norge är helt enkelt bäst.
Citera
2012-01-31, 20:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Det mest överskattade bandet i norskvågen på 90-talet, men de ska väl ha cred för att de är föregångare till all symfonisk black idag.

Vilken skiva av Dark Funeral ska man fixa först? Är sugen på lite straight-forward black metal.
Citera
2012-01-31, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Vilken skiva av Dark Funeral ska man fixa först? Är sugen på lite straight-forward black metal.

The Secrets of the Black Arts är ju deras bästa.
Citera
2012-01-31, 21:54
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det mest överskattade bandet i norskvågen på 90-talet, men de ska väl ha cred för att de är föregångare till all symfonisk black idag.

Citat:
Ursprungligen postat av tokjavel
The Secrets of the Black Arts är ju deras bästa.
Nej, det bästa de gjort är Dark Funeral-EPn. Den första versionen av "My Dark Desires" är så jävla bra.

Utöver den så har jag bara hört två saker med Dark Funeral som är värda att lyssna på: Secrets of the Black Arts och liveinspelningen från Sundsvall någon gång tidigt i karriären (den sändes på P3). Sen gick det snabbt utför.

EDIT: Mellansnack från spelningen i Sundsvall : http://www.youtube.com/watch?v=E3d9SNMKoU4

When Angels Forever Die från Sundsvall: http://www.youtube.com/watch?v=bsPKKGvlXGo
Senast redigerad av IshethZenunim 2012-01-31 kl. 21:59.
Citera
2012-01-31, 22:19
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Ojojoj vad många kristna posörbögar som hänger i den här tråden

Det handlar inte om att ställa om sig efter andra. Om man känner starkt för något så vill man inte att hjärndöda apor skall dra ner det på något sätt. Det är endast naturligt.
Nej, det visar att du är en psykiskt svag gruppmänniska.
Citat:
Testa gå på en black metal spelning och notera hur hjärndöda apor påverkade av alkohol som står och spexar och gör sig lustiga förstör stämningen totalt.
Du verkar ju minst sagt vara hjärndöd själv, och dina inlägg får mig att skratta rakt ut - kanske du borde ta livet av dig?
Citat:
Det är den sortens människor som inte borde befatta sig med black metal överhuvudtaget. Black metal handlar minst lika mycket om ideologi som musik och vanliga människor bör hålla sig på behörigt avstånd för all tid och evighet.
Oooooh, förlåt mig, jag har visst inte med en vanlig människa att göra, utan en Ond Elak Satanist. Förlåt mig, ers höghet, men det är så svårt att se skillnad på Onda Elaka Satanister och Fjantiga Fjuniga Fjortisar nuförtiden.
Citat:
Det behövs mer våld inom scenen så folk fattar att det inte är lek. Banden borde betala vakterna på spelningar extra för att stampa in ansiktet på folk som tycker det är kul.
Frågan är ju varför du inte tar livet av dig, eller plågar ihjäl dig själv, eftersom livet går ut på att absolut inte ha kul, och mänskligheten skall utplånas? Jag gissar att svaret blir detsamma som Kvarforth och andra töntar ger när de får den frågan: "Öh...nä...men alltså...jo det är ju så...eh...hmmm...jo men du förstår...jo, just ja, det är ju så att jag vill sprida så mycket misär som möjligt, så därför måste ju JAG leva, det är bara alla andra som ska dö. Så är det. Det handlar inte alls om att jag är en psykiskt svag liten fjant med hävdelsebehov."
Citat:
Jag pissar på era liv och jag skiter på era verk. Dra åt helvete.
Fan vad du är tuff och true, kan jag få din autograf? Självklart skriven i blod.

Haha, vilken jävla lite emofjant du är. (se där, nu fick du mig att skratta igen, när jag sitter och lyssnar på Deathspell Omega) Gå och skär dig i armarna istället för att gnälla på nätet. Kanske kan du få hamna på psyket om du skär dig riktigt djupt, och det vore ju bra för din satanistcred, för det är ju inget som är så true som att vara psykiskt svag, tydligen.

NP: Deathspell Omega - Sola Fide II
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in