2013-03-28, 18:33
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Vad har hänt med Blackmoon?
Med tanke på den allmänna diskretionen kring dödsfallet, och alla utlåtanden om de svåra personliga problem han genomgått under en längre tid (och som tycks ha eskalerat precis innan hans död), vore det väl inte särskilt vågat att tippa på 1. självmord(avsiktlig överdos eller annan metod) eller 2. oavsiktlig överdos.
Citera
2013-03-28, 18:46
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Med tanke på den allmänna diskretionen kring dödsfallet, och alla utlåtanden om de svåra personliga problem han genomgått under en längre tid (och som tycks ha eskalerat precis innan hans död), vore det väl inte särskilt vågat att tippa på 1. självmord(avsiktlig överdos eller annan metod) eller 2. oavsiktlig överdos.

Vad jag hört och förstått så var det självmord. GrindOve på trash palace är min källa på det, så huruvida det är sant eller inte överlåter jag till honom.
Nu jävlar är det folköl här i stugan och ett jävla spisande precis i vanlig ordning, och med tanke på att jag är solo för helgen så körs det på höga volymer!

Först ut är:
Doom - Total Doom LP
En compilation av tidiga eps, och gillar man Doom så är detta är jäkligt värt köp! Gillar man inte Doom så kan man väl helt enkelt äta skit.

Nästa:
Cryptic Slaughter - Convicted
Behöver jag ens nämna ett ord här? Stenhårt och en av de finare plattorna som finns! Har man inte kollat upp dessa så är det bakläxa deluxe.

Senare:
Carcass - Reek of Putrefaction
Bara för att jag ska rensa huvudet tomt! Uppföljaren är däremot betydligt bättre tycker jag! (än så länge iaf..)
Citera
2013-03-28, 19:29
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Först ut är:
Doom - Total Doom LP
En compilation av tidiga eps, och gillar man Doom så är detta är jäkligt värt köp! Gillar man inte Doom så kan man väl helt enkelt äta skit.

Så sant som det är sagt.

Citat:
Senare:
Carcass - Reek of Putrefaction
Bara för att jag ska rensa huvudet tomt! Uppföljaren är däremot betydligt bättre tycker jag! (än så länge iaf..)

Själv så tycker jag faktiskt att uppföljaren till uppföljaren, Nectroticism det vill säga, är deras bästa.

Nu får det väl bli lite Doom då, då det var så jävla längesen jag lyssnade på dem.

NP: Doom - Sick with Society

Senare blir det Master's Hammers Ritual i vanlig ordning.
Citera
2013-03-28, 19:30
Medlem
elmens avatar
Naglfar - The monolith

Sån jävla vacker och tung låt, vill bara tända ljus i ett pentagram, släcka lyset och slakta en getjävel.

http://www.youtube.com/watch?v=pqCHy-8yOXs
Citera
2013-03-28, 23:40
Medlem
Mordum87s avatar
Jaha så var man ensam i den här jävla tråden igen då. Har jag något liv alls?
Hursomhelst.. När jag ändå är på att snacka om grind, så tycker jag att alla ni som inte hört den ännu. Kolla förfan upp Insect Warfare's "World Extermination".
Tillhör bland det klart bästa och brutalaste jag hört inom genren! Plattan är helt jävla fenomenal! Trumspelet får mig att spruta på mina katter.
Citera
2013-03-29, 00:52
Medlem
Nekromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Nu måste jag posta här faktist, för nu lyssnar jag igenom världens bästa DM-platta som någonsin skapats.

Och det är ju inte mindre än Deicide - Legion... För tillfället spisar jag Deicide - Trifixion
Alla deathspell, katharsis, craft, portal-plattor med sina satans symboler, här har ni plattan som startade hela jävla skiten... Deicide skulle lika gärna kunna vara black metal, och så kan Dark Funeral vara death metal..

Skivan jag blev hemskickad från skolan för, plattan mina föräldrar vägrade låta mig lyssna på och gömde (Mest pga Benton's inbrända uppochnervändakors i pannan + lyriken om att livet inte var värt att leva); och plattan alla lärare undrade om man var dum i huvudet.. Ska det vara någon platta som verkligen introducerade mig till extrem-metal så var nog fan i mig Deicide's 92's-platta. Kan fan inte tjata om det tillräckligt. Århundrandets death metal-platta utan tveken, enligt mig.

Jag hamnade också i trubbel pga Legion när jag var liten. Var på nåt slags läger med skolan tror jag, och en vuxen person blev helt vansinnig för att jag hade på mig den turnétröjan från '92. Jag blev bland annat hotad med att bli hemskickad ca 50 mil med taxi som jag skulle få betala själv om jag hade på mig den igen. Deicide betydde nämligen "att man vill mörda gud" fick jag höra, hahah.

Eftersom någon nämnde Carcass nyss så slänger vi på hela Necroticism - Descanting the insalubrious.
Efter den blir det Defleshed - Under the blade.
Citera
2013-03-29, 00:55
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Jaha så var man ensam i den här jävla tråden igen då. Har jag något liv alls?
Hursomhelst.. När jag ändå är på att snacka om grind, så tycker jag att alla ni som inte hört den ännu. Kolla förfan upp Insect Warfare's "World Extermination".
Tillhör bland det klart bästa och brutalaste jag hört inom genren! Plattan är helt jävla fenomenal! Trumspelet får mig att spruta på mina katter.

Skummade igenom plattan lite, lät bra. Dock är grind överlag inte en genre jag lyssnar på alltför ofta, så när jag väl lyssnar på det blir det oftast klassikerna, men denna kommer nog att få sig några spins inom den närmsta framtiden.

OT:
NP: Captain Beefheart - Bill's Corpse
Blev lite uttråkad med diverse bm och doom, så jag tog till den starkaste medicinen tillgänglig.
Citera
2013-03-29, 01:50
Medlem
Mordum87s avatar
Förstår absolut inte snacket om Deicide här. Visst det ÄR ett fint band, med en knappt handfull fina plattor! Men vafan, de har inget att komma med ställt till Morbid Angel, Death, Suffocation eller ja whatever.
Deicide är ett dussinband för min del. Maken till band som låter precis likadant i varenda låt de skitit ur sig finns ju fan inte. Legion äger jag på både CD och Vinyl, och visst fan är det en bra platta! Men jag kan säga att jag blev cp-glad första gången jag hörde "In Torment In Hell", fan vilken slarvig och spontan platta. Äntligen kände jag bara..
Legion kommer alltid vara en bra platta, men att påstå det vore världens bästa dödsplatta är i mina öron samma sak som att säga "Jag älskar death metal, men jag har bara hört Legion och Morbid Visions".
Så nog fan det känns det som att tråden belägras av ynglingar! Kul, ni har mycket att lära.. men tänk innan ni talar, herrejävlar.

np: Cryptic Slaughter - Lowlife
Varsågoda! In your face!
Senast redigerad av Mordum87 2013-03-29 kl. 02:39.
Citera
2013-03-29, 14:11
Medlem
Frank Friendlys avatar
Lyssnar på ash borer spliten som jag tycker är 10000x bättre än ful-längdaren

Kvällen kommer ägnas åt att bevittna Behexen och Suffocation (som man inte sett live sedan 90talets början).

Suffocation spelade på klassiska Jukebox i nrkpg och det var close up robban som arra.
Jukebox var jävligt litet och när cannibal corpse spela där öppnade dom konserten med "when i heard we where going to play at a place called jukebox, i didn't think it was acctully IN a jukebox"

/gubbjävel
Citera
2013-03-29, 16:14
Medlem
Pentagrammatons avatar
Deicide är verkligen inget jag lyssnar på speciellt ofta nuförtiden. Var nog ett par år sedan jag öht slog på deras musik. Men i tonåren dyrkade man såklart. Skulle absolut inte kalla de ett dussinband.. Visst att alla deras skivor låter likadana, men det gör ju alla DM-band. Deras första två plattor, i synnerhet Legion, är guld. Obligatorisk lyssning för alla som gillar den här sortens musik.

NP: Deicide - Dead But Dreaming
Sen får det bli en jävla massa Absurd.

EDIT: Bara jag som tycker Ash Borer har den mest otilltalande loggan någonsin?
Senast redigerad av Pentagrammaton 2013-03-29 kl. 16:20.
Citera
2013-03-29, 16:47
Medlem
Mordum87s avatar
Yäyä, Deicide ÄR bra, varken mer eller mindre. Men just hypen över Legion tycker jag är löjeväckande.
O hör sen!

Nu är det folköl här! Precis i vanlig ordning och spisande av riktigt hetsig kärlek!
D.R.I - Dealing with it
rakt igenom för 6 eller 7e gången idag!
Citera
2013-03-29, 17:10
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Deicide är verkligen inget jag lyssnar på speciellt ofta nuförtiden. Var nog ett par år sedan jag öht slog på deras musik. Men i tonåren dyrkade man såklart. Skulle absolut inte kalla de ett dussinband.. Visst att alla deras skivor låter likadana, men det gör ju alla DM-band. Deras första två plattor, i synnerhet Legion, är guld. Obligatorisk lyssning för alla som gillar den här sortens musik.

NP: Deicide - Dead But Dreaming
Sen får det bli en jävla massa Absurd.

EDIT: Bara jag som tycker Ash Borer har den mest otilltalande loggan någonsin?

Du har helt rätt angående loggan,
Citat:
Yäyä, Deicide ÄR bra, varken mer eller mindre. Men just hypen över Legion tycker jag är löjeväckande.
O hör sen!

Nu är det folköl här! Precis i vanlig ordning och spisande av riktigt hetsig kärlek!
D.R.I - Dealing with it
rakt igenom för 6 eller 7e gången idag!

WHO AM I
D.R.I

Thrash och crossover är väll det jag lyssnat mest på i min ungdom tätt följt av döds/grind och DRI är så jävla bra.

Men man kan inte förkasta tidiga Deicide, Fryshuset, bomber osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in