Citat:
Ursprungligen postat av
Glanton
Mesarthim har växt ytterligare och efter att ha penetrerat The great filter så är jag ganska frälst i bandet. Som ett smörigare Darkspace med vissa elektronik-inslag ganska likt tidiga Antimatter. Ruskigt bra australiensisk space-black som växer mer och mer!
Nya Grift-plattan är faktiskt lite segare att komma in i än förra mästerverket Syner. Dock, det är fortfarande svinigt bra och att artisten har hittat sin egen nisch i genren är det väl knappast nån som käftar emot om.
Spännande släpp i höst: Wolves in the throne room, Stilla, Panphage, Arckanum.
Nu liras : Marduk - Headhunter halfmoon
Själv är jag inte mycket för rymdtemat egentligen. Till och med när jag var liten så var rymdserierna de enda jag inte diggade i Kalle Anka & co. Dock lyssnar man förstås på Darkspace helt enkelt för att det är svinigt bra. Men ni kan ju slänga ett getöra på
Bezmir som bör kunna falla er i smaken. Har själv inte lyssnat mer än tillräckligt för att konstatera att det är rymdigt och inte låter helt skit.
Ja inte är det nåt fel på Grifts Utvandrarna-black heller inte men känns ibland som att något saknas. En sådan skiva på 36 minuter och blott en låt över 7 min är lite bläh. "Nu ska jag lyssna på den här skivan fort som fan" är liksom inte känslan man har i kroppen när man är sugen på sådan musik.
Usch det var ingen uppmuntrande lista du kom med gällande "spännande släpp". Vi får hoppas det dyker upp ett par nya överraskningar helt enkelt!
NP: Au champ des morts - Dans La Joie