2017-09-08, 05:37
Medlem
AE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag gillar verkligen utveckling i det som kommit att kallas för cosmic black metal. Alltså black meta med rymdtema. Mycket reverb, hypnotiskt upprepande och med en känsla av isolation, mörker och tomhet (i meningen rymden och inte som i DSBM). Har egentligen inte funnit ett band som är lika stabila som Darkspace men jag är hoppfull inför vad genren kan producera i framtiden.
Är inte så insatt i denna subgenre utöver klassiskern Darkspace, däremot kan jag tipsa varmt om bandet Aureole, speciellt albumet Alunar.
Mycket mörker, atmosfär och med vissa delar som verkligen får mig att känna att jag svävar viktlöst ute i det kalla djupet.
https://www.youtube.com/watch?v=h6odL3x1R5g
Citera
2017-09-10, 21:14
Medlem
Någon som vet mindre kända (och bra) DSBM band som inte är självömkande idioter, utan faktiskt förmedlar någon sorts suicidal stämning i sin musik?

NP : Malign - Sinful Fleshspear

Lika elakt som vanligt.
Citera
2017-09-12, 19:53
Medlem
vafalls, har tråden bytt namn under de 3-4 år jag inte varit aktiv på flashback?

nu lite OnTopic för att rättfärdiga mitt OffTopic:
NP Black witchery - upheaval of satanic might
lätt deras bästa album
skramligt, rått, snabbt, en yngre black death klassiker
Citera
2017-09-13, 00:37
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
vafalls, har tråden bytt namn under de 3-4 år jag inte varit aktiv på flashback?

nu lite OnTopic för att rättfärdiga mitt OffTopic:
NP Black witchery - upheaval of satanic might
lätt deras bästa album
skramligt, rått, snabbt, en yngre black death klassiker

Det var nog fan över 3-4 år sen den bytte namn. Men vad vet ett senilt mongo som jag.

NP: Grift - Arvet

Måste lyssna mer men känns den inte som några extra låtar till Syner bara? Låter ju bra men vet inte om nåt direkt sticker ut. Äh vafan måste höra mer.
Citera
2017-09-13, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det var nog fan över 3-4 år sen den bytte namn. Men vad vet ett senilt mongo som jag.

NP: Grift - Arvet

Måste lyssna mer men känns den inte som några extra låtar till Syner bara? Låter ju bra men vet inte om nåt direkt sticker ut. Äh vafan måste höra mer.

Är det sant? Jag kommer bara ihåg tråden som "vilken black/death metal låt lyssnar du på just nu" eller något i den stilen. Ja, antingen är du eller jag ett senilt mongo. Vem vet vem.

NP Ulver - Bergtatt
mjuk start på morgonen. Den enda BM-plattan med rensång jag tål (okej, mer än tål, jag älskar den faktiskt)!
Citera
2017-09-14, 08:12
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Andacht är ju skitbra, enda plattan jag har hört av Lunar Aurora dock, har de något annat som matchar den?

Det är riktigt, Andacht är guld och tillsammans med Zyklus (som von_S nämnde) nog det bästa bandet släppt. Utöver dessa mästerverk så är även Ars Moriendi samt debuten Weltengänger att rekommendera. Måndammskallt......
Citera
2017-09-19, 21:22
Medlem
Glantons avatar
Mesarthim har växt ytterligare och efter att ha penetrerat The great filter så är jag ganska frälst i bandet. Som ett smörigare Darkspace med vissa elektronik-inslag ganska likt tidiga Antimatter. Ruskigt bra australiensisk space-black som växer mer och mer!

Nya Grift-plattan är faktiskt lite segare att komma in i än förra mästerverket Syner. Dock, det är fortfarande svinigt bra och att artisten har hittat sin egen nisch i genren är det väl knappast nån som käftar emot om.

Spännande släpp i höst: Wolves in the throne room, Stilla, Panphage, Arckanum.

Nu liras : Marduk - Headhunter halfmoon
Citera
2017-09-25, 13:30
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Mesarthim har växt ytterligare och efter att ha penetrerat The great filter så är jag ganska frälst i bandet. Som ett smörigare Darkspace med vissa elektronik-inslag ganska likt tidiga Antimatter. Ruskigt bra australiensisk space-black som växer mer och mer!

Nya Grift-plattan är faktiskt lite segare att komma in i än förra mästerverket Syner. Dock, det är fortfarande svinigt bra och att artisten har hittat sin egen nisch i genren är det väl knappast nån som käftar emot om.

Spännande släpp i höst: Wolves in the throne room, Stilla, Panphage, Arckanum.

Nu liras : Marduk - Headhunter halfmoon

Själv är jag inte mycket för rymdtemat egentligen. Till och med när jag var liten så var rymdserierna de enda jag inte diggade i Kalle Anka & co. Dock lyssnar man förstås på Darkspace helt enkelt för att det är svinigt bra. Men ni kan ju slänga ett getöra på Bezmir som bör kunna falla er i smaken. Har själv inte lyssnat mer än tillräckligt för att konstatera att det är rymdigt och inte låter helt skit.

Ja inte är det nåt fel på Grifts Utvandrarna-black heller inte men känns ibland som att något saknas. En sådan skiva på 36 minuter och blott en låt över 7 min är lite bläh. "Nu ska jag lyssna på den här skivan fort som fan" är liksom inte känslan man har i kroppen när man är sugen på sådan musik.

Usch det var ingen uppmuntrande lista du kom med gällande "spännande släpp". Vi får hoppas det dyker upp ett par nya överraskningar helt enkelt!

NP: Au champ des morts - Dans La Joie
Citera
2017-09-25, 19:52
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Själv är jag inte mycket för rymdtemat egentligen. Till och med när jag var liten så var rymdserierna de enda jag inte diggade i Kalle Anka & co. Dock lyssnar man förstås på Darkspace helt enkelt för att det är svinigt bra. Men ni kan ju slänga ett getöra på Bezmir som bör kunna falla er i smaken. Har själv inte lyssnat mer än tillräckligt för att konstatera att det är rymdigt och inte låter helt skit.

Ja inte är det nåt fel på Grifts Utvandrarna-black heller inte men känns ibland som att något saknas. En sådan skiva på 36 minuter och blott en låt över 7 min är lite bläh. "Nu ska jag lyssna på den här skivan fort som fan" är liksom inte känslan man har i kroppen när man är sugen på sådan musik.

Usch det var ingen uppmuntrande lista du kom med gällande "spännande släpp". Vi får hoppas det dyker upp ett par nya överraskningar helt enkelt!

NP: Au champ des morts - Dans La Joie

Bezmir är taget! Ett band från Ukraina som har en låt vid namn Dead space KAN inte vara dåligt.
Ja, fan. Arvet känns på tok för kort. Flera av låtarna är över för tidigt och en ganska stor del av plattan består av annat än musik. Inget fel i det eftersom det sätter stämningen klockrent, men en redan kort speltid kortas på så sätt ner ytterligare. Fler eller längre låtar hade verkligen behövts. Trots klagomålen är det ändå ett av årets släpp än så länge enligt mig.

Sen tycker jag att du är dålig som förminskar Stilla.
Citera
2017-09-26, 10:13
Medlem
Det här är riktigt bra:

Sanctuaire - Les Flammes de la Guerre
https://www.youtube.com/watch?v=8MU6ZDbYSl4
Citera
2017-09-28, 21:47
Medlem
Försöksdjurs avatar
Ny Blut aus Nord låt:
http://www.nocleansinging.com/2017/09/27/blut-aus-nord-a-review-of-deus-salutis-meae-and-the-premiere-of-apostasis/
Citera
2017-09-28, 23:44
Medlem
Ny Shining låt ute :

https://www.youtube.com/watch?v=Ezig2_SziSY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in