2013-03-24, 09:56
Medlem
Jrgens avatar
Hela Wormeds nya skiva kan höras här nu: https://www.youtube.com/watch?v=893p8JiCTnQ
Citera
2013-03-24, 10:13
Medlem
von_Ss avatar
Efter några timmars lyssnande kan jag konstatera att både Swarþ och Portal lämnade noll avtryck. Komer lyssna mer när fantasin tryter men längtar inte hem till stereon direkt.

Annarts sitter jag på jobbet och är bakfull och hör på Enkel resa till rännstenen. Om Skitsystems nya kommer nån jävla gång kommer den tillhöra topp 3 i år.
Citera
2013-03-24, 10:13
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Carcass - Reek of putrefaction (låten)
Fantastisk platta det här, "Symphonies of Sickness".. Och miltals bättre än vad jag tyckte debuten var, även fast den också funkar i de flesta väder.
Vad tycker folket om Carcass måntro? Och självklart går det även bra att prata om deras senare grejor som inte alls går hem för min del..

Next in line så står Napalm Death's "Scum".. Och har ni ett ont ord om den är ni fan helt..ja, t.om bortom rubbade.

Älskar den plattan. Det är nog den äckligaste skiva jag någonsin hört. Texterna, albumkonsten, musiken och den kräkiga sången formar en helhet av förrutnelse jag ej sett överträffas av något annat band. Kan även uppskatta deras lite senare grejer.

NP: Havoc - Übermensch
Citera
2013-03-24, 22:55
Medlem
Pentagrammatons avatar
Nåddes nyss av nyheten att Blackmoon gått och avlidit. Det får väl sörjas/firas/dyrkas med att lyssna på Dark Funerals första själbetitlade EP.

NP: Dark Funeral - Open The Gates
Röd text på låtarna är min nya grej, ja.
Citera
2013-03-25, 11:16
Medlem
Portal - Sourlows

http://www.youtube.com/watch?v=0b1H7dOmltE

Vexovoid får mig att vilja köpa en åttasträngad gitarr, stämma ner den till G# och spela fuzzed out tremolo terror.
Citera
2013-03-25, 19:09
Medlem
Vetuss avatar
Hos mig hålls variationen för tillfället på tämligen låg nivå: Henbane, Your God is a Ghost, Vexovoid.

NS: Cultes des Ghoules - Henbane (Hela skivan faktiskt, bara för er)

Though they broke my bones
And crushed my hands with stones
Mocked my painful moans
Yet my spirit rebelliously roams
Citera
2013-03-25, 19:17
Medlem
von_Ss avatar
Primordial lyssnar vi på idag. Har några jävligt stabila plattor bakom sig och nu går The Gathering Wilderness. Sångarn A.A. Nemtheanga har en av de bästa och mest känslofulla rösterna jag känner till, åtminstone på skiva. CP-namn? Man heter så i Irland. Vad sägs om hans bandkamrater Pól MacAmlaigh, Ciáran MacUiliam, Simon O'Laoghaire och Micheál O'Floinn?
Citera
2013-03-25, 19:24
Medlem
Adversariuss avatar
Precis som utlovat i förra inlägget träder jag nu ut ur skuggorna igen för att ta mig an Antediluvians nya. Tror det är någon promoversion, är inte säker, men det visar sig. Återkommer senare när jag hört den.
Citera
2013-03-25, 19:37
Medlem
Adversariuss avatar
Antediluvians nya

Haha, jag misstänker starkt att detta är en halvtaskig kassett-rip som inte kommer låta som de officiella släppen, men det var ändå minst sagt intressant. Jag kommer inte på någon beskrivning, så jag nöjer mig med att säga att det låter som om Portal tagit syra och spelat in en demokassett i garaget med ett Lovecraft-monster på sång. Är dock för trött för att ta in en hel skiva just nu, så vi får se hur den artar sig vid framtida lyssningar.
Citera
2013-03-27, 00:14
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Haha, jag misstänker starkt att detta är en halvtaskig kassett-rip som inte kommer låta som de officiella släppen, men det var ändå minst sagt intressant. Jag kommer inte på någon beskrivning, så jag nöjer mig med att säga att det låter som om Portal tagit syra och spelat in en demokassett i garaget med ett Lovecraft-monster på sång. Är dock för trött för att ta in en hel skiva just nu, så vi får se hur den artar sig vid framtida lyssningar.

Vet att den först släpptes som o-mixad/mastrad version på kassett. Inte hört den själv men kan tänka mig att slutresultatet kommer låta annorlunda. Ser fram emot att höra den i alla fall, hade helt glömt att den var på gång (kanske redan är ute?).
Citera
2013-03-27, 09:45
Bannlyst
Infernal - Requiem (The Coming Age of Satan) för att hedra minnet av Blackmoon som tyvärr lämnat jordlivet.

RIP Blackmoon 1970 - 2013.
Senast redigerad av Skyttegrav 2013-03-27 kl. 09:55.
Citera
2013-03-27, 11:35
Medlem
Mordum87s avatar
På min lediga dag såhär så är det svart hett kaffe och spisande av massa nya (gamla) vinyler som jag köpt på mig den senaste tiden.
Just nu kör jag nåt svenskt(?) crust/vild-HC band vid namn "Condition" och deras 7" "Deteriorating", tycker det låter riktigt fint.. Men som med alla 7or så är det mest en liten försmak av deras musik som får en att törsta efter mer. Kolla upp om du vet med dig att du gillar arga grejor som Doom och Disrupt. Vore en bra beskrivning att säga detta är som en fusion av de två banden.
Någon som hört?

Och ang. Antediluvian's nya "λόγος", har jag inte mycket att säga.. Vilket jävla kaos, och som någon sa.. Portal-influenserna duggar tätare här, och det håller jag med om. Men tyvärr är det negativt enligt min mening. Har stor respekt för Portal och det de gör, men bra är det inte.. Ett av de få band inom genren jag får genuin huvudvärk av att lyssna på. Har väl inte vuxit i den kostymen ännu kanske, men än så länge är Portal ett intressant band som gör nästintill skitmusik för min del.
Sry

np: Condition - Sensation Defect
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in