2012-12-15, 03:26
Medlem
Den Dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Xasthur fortsätter att imponera i mina öron. Gav aldrig musiken en riktig chans innan One Man Metal, och den är rätt genomgående skruvad och bra(utöver det allra sista materialet). Han fick ju massa knasflashbacks i intervjun och sprang och gömde sig när reportern pratade om Telepathic With The Deceased, kan nästan förstå det då den utstrålar lite mer psykotisk tonårsångest medan allt därefter är lite mer melodiskt och snyftigt. Han måste ha åkt på någon ordentlig smäll i den vändan. Lite handlar det nog om att jag i princip levde det där livet också under i något år kring 17-årsåldern, och det är fan i mig inget man längtar tillbaka till. Det gör musiken lite extra obehaglig och vintermysig. Måste prova den skivan med lite glögg i helgen.
Jag tyckte aldrig Xasthur gjorde bort sig i One Man Metal, snarare tvärtom. Jag tycker det är passande att se att det finns verkligt ynklig, beklaglig människa bakom musiken. Jag är inte den människan, men jag frossar gärna i hans lidande.

NP: Over Fjell Og Gjennom Torner - Darkthrone
Citera
2012-12-15, 12:09
Medlem
Thornhills avatar
Dagens andra kopp kaffe och...

Drudkh - Skies at Our Feet
Citera
2012-12-15, 22:44
Medlem
Imperishables avatar
On-topic eller inte, här är Ghosts nya låt från kommande skivan: http://www.youtube.com/watch?v=TN2GCjPh0Hw&
Senast redigerad av Imperishable 2012-12-15 kl. 22:55.
Citera
2012-12-16, 07:07
Medlem
kapps avatar
NP: http://www.youtube.com/watch?v=spHcIhcvhUo

Sitter och hinkar öl och grogg samtidigt som man packar ihop sina sista prylar innan hemresan till Sverige. Ett år hemifrån, nu ska man hem till verkligheten igen. Då blir det lite Year of No Light på det.

suck.
Citera
2012-12-16, 12:42
Medlem
von_Ss avatar
Spelar min abnormt bakfulla hjärna mig ett spratt eller har tråden bytt namn?

NP: M8l8th - Родный Мой Край
Citera
2012-12-16, 12:51
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Spelar min abnormt bakfulla hjärna mig ett spratt eller har tråden bytt namn?

NP: M8l8th - Родный Мой Край
Vad skulle den ha hetat innan menar du? Ta det lugnt med spriten

NP: Xasthur - Telepathic With The Deceased
Citera
2012-12-16, 14:43
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Vad skulle den ha hetat innan menar du? Ta det lugnt med spriten

NP: Xasthur - Telepathic With The Deceased

Hälften av mina hjärnceller må ha lämnat mig, men var det inte ett snedstreck mellan Black och Death innan? Eller är jag bara ett jävla cp? Jag har alltså läst trådens titel minst 10 000 gånger...

Är den bra den där Xasthur-plattan eller? Jag har helt enkelt haft fullt upp med annat och inte ens orkat tanka hem den. Tycker Xasthus har släppt så mycket skräp genom åren men har heller aldrig gett stackarn en ärlig chans.

NP: Skitsystem - Skrivet i blod, ristat i sten

Även om det ät OT så kanske det glädjer någon att de har en ny skiva på G!
Citera
2012-12-16, 15:25
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Hälften av mina hjärnceller må ha lämnat mig, men var det inte ett snedstreck mellan Black och Death innan? Eller är jag bara ett jävla cp? Jag har alltså läst trådens titel minst 10 000 gånger...

Är den bra den där Xasthur-plattan eller? Jag har helt enkelt haft fullt upp med annat och inte ens orkat tanka hem den. Tycker Xasthus har släppt så mycket skräp genom åren men har heller aldrig gett stackarn en ärlig chans.

NP: Skitsystem - Skrivet i blod, ristat i sten

Även om det ät OT så kanske det glädjer någon att de har en ny skiva på G!
Ja du, nu gjorde du mig osäker. Jag vet faktiskt inte, men jag har för mig att den alltid hetat som den gör.

Tycker, efter några genomlyssningar av varje platta, helt klart att Telepathic är det bästa han gjort. Där kommer ljudbilden, stämningen, mörkret och allt annat till sin fulla rätt. Ge den några genomlyssningar så ska du se. Enligt mig(och de flesta andra också, verkar det som) nådde han sitt kreativa högvattenmärke i mitten på 2000-talet, alltså i mitten av karriären. Subliminal Genocide och To Violate The Oblivious från samma period kniper andra- och tredjeplatsen i min mening.

Schysst med ny Skitsystem, de är ju av allt att döma fortfarande farligt vassa på det de gör så det lär knappast bli dåligt.
Citera
2012-12-16, 16:49
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ja du, nu gjorde du mig osäker. Jag vet faktiskt inte, men jag har för mig att den alltid hetat som den gör.

Tycker, efter några genomlyssningar av varje platta, helt klart att Telepathic är det bästa han gjort. Där kommer ljudbilden, stämningen, mörkret och allt annat till sin fulla rätt. Ge den några genomlyssningar så ska du se. Enligt mig(och de flesta andra också, verkar det som) nådde han sitt kreativa högvattenmärke i mitten på 2000-talet, alltså i mitten av karriären. Subliminal Genocide och To Violate The Oblivious från samma period kniper andra- och tredjeplatsen i min mening.

Schysst med ny Skitsystem, de är ju av allt att döma fortfarande farligt vassa på det de gör så det lär knappast bli dåligt.

King Kong. Då börjar jag med Telephatic ikväll.

Skitsystem tillhör absolut världseliten inom vad de gör. Stigmata är så jävla bajsbrutal så det går inte. Ni som är inne på den musiken bör omedelbart kolla in Wolfbrigades nyaste alster också som är en av de bästa plattorna från i år.
Citera
2012-12-16, 18:09
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
King Kong. Då börjar jag med Telephatic ikväll.

Skitsystem tillhör absolut världseliten inom vad de gör. Stigmata är så jävla bajsbrutal så det går inte. Ni som är inne på den musiken bör omedelbart kolla in Wolfbrigades nyaste alster också som är en av de bästa plattorna från i år.

Blää för wolfbrigaden

Kolla in Kontrovers, Ursut och inte minst Accursed om man diggar slidsystem
Citera
2012-12-16, 19:34
Medlem
deathpiercemes avatar
Hypothermia - Från Ett Depraverat Inre

Det kan inte bli mer raw än såhär, end of subject.
Senast redigerad av deathpierceme 2012-12-16 kl. 19:35. Anledning: edit
Citera
2012-12-16, 20:57
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Xasthur fortsätter att imponera i mina öron. Gav aldrig musiken en riktig chans innan One Man Metal, och den är rätt genomgående skruvad och bra(utöver det allra sista materialet). Han fick ju massa knasflashbacks i intervjun och sprang och gömde sig när reportern pratade om Telepathic With The Deceased, kan nästan förstå det då den utstrålar lite mer psykotisk tonårsångest medan allt därefter är lite mer melodiskt och snyftigt. Han måste ha åkt på någon ordentlig smäll i den vändan. Lite handlar det nog om att jag i princip levde det där livet också under i något år kring 17-årsåldern, och det är fan i mig inget man längtar tillbaka till. Det gör musiken lite extra obehaglig och vintermysig. Måste prova den skivan med lite glögg i helgen.
När du är inne på enbansband från USA så är Lurker of Chalice en glömd pärla.
http://www.metal-archives.com/bands/Lurker_of_Chalice/37266

Det är ett av Wrest (Mest känd för Leviathan) projekt.
Den hittills enda och självbetitlade skivan, som släpptes av Svenska THR är verkligen helt lysande och en stilstudie i stämningsskapande.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ad90kEXKSG4#t=28 80s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in