Citat:
Ursprungligen postat av
Zartaza
Fy fan, gav Promulgations of the Fall några försök för ett tag sen och det gick inte. Har alltid haft svårt för den typen av Death Metal men smaken är ju som baken. Något som jag däremot gillar med nyare DM-band är trummorna, vissa är helt klockrena och passar perfekt in i den atmosfär dom vill framställa.
Det är som Irkallian Oracle, det är fan hjältar det. Helt kaos. För er som inte har lyssnat genom Grave Ekstasis borde göra det omedelbart. Ett album som borde finnas i "101 death metal-album man måste lyssna på innan man dör.".
Och Exercises in Futility växer mer och mer, precis som Mglas material gör. Går det inte ena lyssningen går det bättre den andra, och efter den tredje gången har du fått svaret om du gillar skivan eller inte.
Det var längesedan man lyssnade på Medico Peste också, helt okej skit ändå.
Jasså? för att det är FÖR kompetent och rent ljud eller hur menar du? Jag tycker dom utför sin döds med total bravur! Men okey, det är väl inget jag skulle hänga på låset för när de släpper en ny tisha eller likn. Men annars så! Betydligt bättre än det mesta som skits ut idag.
Och ja, har man inte hört eller ens har lite koll på vilka "
Irkallian Oracle" är, då är man ju förtappad helt och hållet!
Sen ska det inte stickas under stol med att jag själv tycker att man bör absolut vara på rätt humör för deras form av avgrundsmörker. Det är verkligen inte ofta jag orkar med hela den jäveln i en enda sittning, vilket jag kan tycka är lite syftet, så det blir väldigt sällan jag har tid och lust till just
Grave Ekstasis. Men jag har hört den flertalet ggr och är av åsikten att det blir sannerligen inte mycket bättre än så inom den stilen. Helt enormt svinbra är den!
np:
Pest (Ger) - Vado Mori
Så vad tycker ni om detta då?
Fantastiskt bra på sina ställen, även fast det stundtals påminner olovligt mycket om ett visst annat norskt band, dock så klarar de sig med en hårsmån då variation står att finna här och den funkar betydligt bättre än vad man kan tro.