2012-11-13, 22:04
  #12877
Medlem
monolithics avatar
Vad gäller Angantyr är Sejr utan tvekan det bästa han har släppt enligt mig. Vet att jag lyssnade sjukt mycket på den när den kom. Det mesta som håller ju bra kvalitet dock.

Angående One Rode to Asa Bay så är det givetvis Bathorys bästa låt och i princip världens bästa låt någonsin. Att börja prata om att den är OT och skit här är bara löjligt, den är tillräckligt bra för att platsa i vilken tråd som helst.

NP: Thergothon - Stream from the Heavens
Citera
2012-11-13, 22:37
  #12878
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Det sa du inte, men du skrev att One Rode To Asa Bay var bästa låten. Vilket är OT då låten inte är black metal och att tråden inte handlar om vilken låt som är bäst av Bathory.

Och lite längre bak var det någon som postade Mando Diao, vilket också var OT så vart vill du komma?
Citera
2012-11-13, 22:54
  #12879
Medlem
Frank Friendlys avatar
Suicidal Tendencies -Two Wrongs Don't Make a Right

http://www.youtube.com/watch?v=j4DbNityKI4
Citera
2012-11-13, 22:55
  #12880
Medlem
Pentagrammatons avatar
Zartaza har ju en poäng. Jag tycker att vi börjar följa mycket strikta riktlinjer. Man får bara lista vad man lyssnar på och inte kommentera eller diskutera någonting öht under några som helst omständigheter. Sen tycker jag vi följer regler missanpassade tonåringar fantasifostrade ihop på 90-talet. Black metal får bara handla om satan och banden måste även uppfylla en mycket strikt estetisk och tematisk standard för att få kalla sig black metal som godkänns av högljutt folk på spelningar som har precis rätt patchar, hårlängd och kompisar. Ämnen som politik går fetbort av diffusa skäl, men så är ju reglerna. Sen att produktionen måste låta som skit inspelad på en inspelare man får som bonus när man köper lösnummer av Kalle Anka &co är ju givet. Death metal får inte handla om coca cola eller regnskogen och ska bara revolvera kring dyrkandet av döden i sin mest infantila form. Alla band med sunlight-soundet går ju givetvis fetbort. osv

Jag tycker dessa regler hade gjort tråden mycket intressantare och hade för evigt skyddat oss från dessa OT-konflikter. Är ni på?

NP: Funeral Mist - Holy Poison
Citera
2012-11-13, 23:03
  #12881
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Zartaza har ju en poäng. Jag tycker att vi börjar följa mycket strikta riktlinjer. Man får bara lista vad man lyssnar på och inte kommentera eller diskutera någonting öht under några som helst omständigheter. Sen tycker jag vi följer regler missanpassade tonåringar fantasifostrade ihop på 90-talet. Black metal får bara handla om satan och banden måste även uppfylla en mycket strikt estetisk och tematisk standard för att få kalla sig black metal som godkänns av högljutt folk på spelningar som har precis rätt patchar, hårlängd och kompisar. Ämnen som politik går fetbort av diffusa skäl, men så är ju reglerna. Sen att produktionen måste låta som skit inspelad på en inspelare man får som bonus när man köper lösnummer av Kalle Anka &co är ju givet. Death metal får inte handla om coca cola eller regnskogen och ska bara revolvera kring dyrkandet av döden i sin mest infantila form. Alla band med sunlight-soundet går ju givetvis fetbort. osv

Jag tycker dessa regler hade gjort tråden mycket intressantare och hade för evigt skyddat oss från dessa OT-konflikter. Är ni på?

NP: Funeral Mist - Holy Poison
Sign me up för helvete! Det låter som en utopi, jag får nästan en tår i ögonvrån av blotta tanken. Jag tror det snart är dags för oss att bryta oss loss från denna demiurgens virtuella lilla sånghörna för autistiska 6-åringar i en kommunal småländsk särskola och istället befrukta en egen liten asteroid ute i cyberrymden med vår svartklumpiga getsperma. Ett nytt forum, en ny förgrening. Fallen Angel of Doom är nationalsången, spädbarnsmord med närmast belägna trubbiga föremål är nationalsporten och smörslungade posörtestiklar med norska skogsörter är nationalrätten. Jag leder om ni följer.
Citera
2012-11-13, 23:10
  #12882
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Jävligt mäktigt tycks det ha varit, har Berlin utsatts för något liknande sedan 1945? Inte minsta bitter över att inte ha närvarat, inte alls.

Hur var Pseudogod? Såg ett klipp med dem på YT. Har lyssnat på deras fullängdare mycket den senaste tiden. Möjligen är Deathwomb Catechesis årets skiva i den mörka kategorin. En 40-minutersfärd genom helvetet.

NP: Pseudogod - Vehement Decimation

Tillägg: mitt 111:e inlägg, Satan vare med er!

Pseudogod var helt otroligt grymma, stod längst fram och ljudet var mycket bättre än på de jewtube klipp jag sett. De fångade känslan de har på skivan även live, men mer grumligt ljud än på den väldigt välproducerade skivan. Lät mer som deras EPs, de körde för övrigt även EP versionen av Azazel.

NP: EP versionen av Azazel.
Citera
2012-11-14, 00:27
  #12883
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Och lite längre bak var det någon som postade Mando Diao, vilket också var OT så vart vill du komma?
Så bara för att en annan gick OT före dig så har du tillåtelse att också gå OT? Håll dig till tråden bara.

Vad för Black eller Death Metal lyssnar du på just nu? heter tråden och ska i stort sett enbart handla om det den frågar efter. Om One Rode To Asa Bay är den bästa låten som Bathory har gjort kan man diskutera i Bathory-tråden.
Citera
2012-11-14, 04:07
  #12884
Medlem
Adversarial - Spiraling Towards the Ultimate End

Tycker nivån i tråden håller jävligt bra annars och om någon postar Bathorys vikingametal eller Mercyful Fate eller Venoms Black metal tycker jag är skitsamma, det känns ändå relevant (till ett visst mått). Någon som postade Mando Diao men det var väl i frågan om vilket album som var bäst, seriöst skaffa er ett liv
Citera
2012-11-14, 09:35
  #12885
Medlem
Pentagrammatons avatar
Fan i muttan, har helt missat att Tiamat släppt ny skit. Älskade Amanethes så förväntningarna ligger på topp. Någon som hört hela ännu?

Smakprov: http://www.youtube.com/watch?v=-rsyk5QVv5A

NP: Deströyer 666 - I Am The Wargod
Jävligt erektionsframkallande låt det här ändå.
Citera
2012-11-14, 12:39
  #12886
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Fan i muttan, har helt missat att Tiamat släppt ny skit. Älskade Amanethes så förväntningarna ligger på topp. Någon som hört hela ännu?
ej hört, överväger dock att investera lite tid i den då jag fullkomligt dyrkar Astral Sleep, Clouds och Wildhoney...har generellt inget emot deras föreändringar genom åren, men jag har bara inte kommit till skott att spana in de mer sentida...

Gjorde förövrigt en fuling igår och tankade Svartidaudi's platta, lyssnade på tuben (inte optimal miljö men tiden tillät inte annorlunda), låter FRUKTANSVÄRT bra! Får lite samma känsla som när jag lyssnar på Funeral Mist eller DSO, dvs hot och hat

Citat:
Ursprungligen postat av automatom
Adversarial - Spiraling Towards the Ultimate End
Någon som postade Mando Diao men det var väl i frågan om vilket album som var bäst, seriöst skaffa er ett liv
Eftersom att du är en oerhört klok person förstår du att det inlägget just handlade om vilken platta i år som är bäst(med andra ord aningen off topic i dessa sammanhang), och det är ju knappast MITT fel att bara två svartmetall-skivor föll mig i smaken i år? Och ett liv utanför svartmetallens snäva gränser är faktiskt ganska tillfredställande i många fall! Man behöver ju inte svälja allt helt okritiskt; tvärtom
Dissection - Night's Blood
__________________
Senast redigerad av ToMegaTherion 2012-11-14 kl. 12:44.
Citera
2012-11-14, 13:41
  #12887
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Så bara för att en annan gick OT före dig så har du tillåtelse att också gå OT? Håll dig till tråden bara.

Vad för Black eller Death Metal lyssnar du på just nu? heter tråden och ska i stort sett enbart handla om det den frågar efter. Om One Rode To Asa Bay är den bästa låten som Bathory har gjort kan man diskutera i Bathory-tråden.

Jag håller mig till tråden och personligen så ser jag inte att Bathory är OT. Jag jämförde Mando Diao då det var OT och då du skulle se skillnaden till vad jag postade... Och även om BT har en egen tråd så besvarade jag din post med en låt som just BT hade gjort och det var inte för att medvetet gå OT.

Punkt
Citera
2012-11-14, 13:54
  #12888
Avslutad
Enslaved - Thoughts like hammers
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in