2012-11-13, 17:00
  #12865
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Ja, rätt illa, i synnerhet då det inte var mitt fel på något sätt. Hade biljett o allt. Skulle se morbosidad repa som plåster på såren men deras plan fuckade ur pga "Sandy". Som tur var drack jag mig jättefull ena kvällen och rökte mig jättehög andra.. Glömma sina sorger vettu

Ska köra igång Trench Hell - Southern Cross Ripper EP'n på kassett nu.

Inget stort fan av Morbosidad själv men det var riktigt synd att det blev som det blev där ja. Hade gärna sett (deras riktiga set) live. De körde ju bra mycket kortare nu. Söp mig redigt full båda kvällarna jag med, förstås, började faktiskt redan på morgonen. Särskilt för att vara lagom full till Bestial Raids. Som var otroligt grymma live, helt fantastiskt ljud.

NP: House season 5...

Men för att hålla mig till ämnet så kollar jag på senaste klippet som lagts upp från NWN innan jag börjar igen.

http://www.youtube.com/watch?v=vYDoM8gZo50
Citera
2012-11-13, 17:32
  #12866
Medlem
Tisseltassels avatar
Lyssnar på hela skivan Elect Darkness med IXXI som jag fick av en i bandet (eftersom jag vi är bra vänner).
Citera
2012-11-13, 18:03
  #12867
Medlem
Zartazas avatar
Tog mig lite frihet att än en gång lyssna genom lite Marduk-skivor och tidiga Bathory-skivor. Just nu är det Total Destruction från The Return... som spelas i mina hörlurar.

Riktigt bra skit.
Citera
2012-11-13, 19:26
  #12868
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Tog mig lite frihet att än en gång lyssna genom lite Marduk-skivor och tidiga Bathory-skivor. Just nu är det Total Destruction från The Return... som spelas i mina hörlurar.

Riktigt bra skit.

Den bästa låten som Bathory har gjort är ändå one rode to asa bay

Magisk helt enkel!
Citera
2012-11-13, 19:29
  #12869
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Den bästa låten som Bathory har gjort är ändå one rode to asa bay

Magisk helt enkel!
Dock inte black metal.
Citera
2012-11-13, 19:56
  #12870
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Den bästa låten som Bathory har gjort är ändå one rode to asa bay

Magisk helt enkel!

Den har fan inte en chans emot tidigare dängor som "Possessed", "Reaper", "Equimanthorn", "Call from the Grave", "Raise the dead"..blabla, listan kan göras längre än vad du ens vågar föreställa dig.
Men visst är det en bra låt du nämner generellt. Medioker för att vara signerad Quorthon dock.
O hör sen!

np: Ofermod - Thamuiel
Tyvärr så börjar den här skivan dala avsevärt i värde för mig. Fråga mig inte varför, någonting säger mig att det är nästan lika intetsägande som på förra albumet.
Citera
2012-11-13, 20:15
  #12871
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Dock inte black metal.

Och när har jag sagt att det var black metal?
Citera
2012-11-13, 20:17
  #12872
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Den har fan inte en chans emot tidigare dängor som "Possessed", "Reaper", "Equimanthorn", "Call from the Grave", "Raise the dead"..blabla, listan kan göras längre än vad du ens vågar föreställa dig.
Men visst är det en bra låt du nämner generellt. Medioker för att vara signerad Quorthon dock.
O hör sen!

np: Ofermod - Thamuiel
Tyvärr så börjar den här skivan dala avsevärt i värde för mig. Fråga mig inte varför, någonting säger mig att det är nästan lika intetsägande som på förra albumet.

Jag tycker personligen den låten är bättre än alla du räknar upp. Den har så extremt mycket, så jävla bra atmosfär och den kören som man hör i bakgrunden..epic.

Så är det, alla har vi olika åsikter!
Citera
2012-11-13, 20:25
  #12873
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Och när har jag sagt att det var black metal?
Det sa du inte, men du skrev att One Rode To Asa Bay var bästa låten. Vilket är OT då låten inte är black metal och att tråden inte handlar om vilken låt som är bäst av Bathory.
Citera
2012-11-13, 20:29
  #12874
Medlem
Adversariuss avatar
Angantyr - Kampen Fortsætter

En snubbe på Night of Undead Blasphemy, som också läser tråden om jag minns rätt, var väldigt på om det här projektet så nu skänker jag det ett öra. Låter riktigt fint än så länge.
Citera
2012-11-13, 20:51
  #12875
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Inget stort fan av Morbosidad själv men det var riktigt synd att det blev som det blev där ja. Hade gärna sett (deras riktiga set) live. De körde ju bra mycket kortare nu. Söp mig redigt full båda kvällarna jag med, förstås, började faktiskt redan på morgonen. Särskilt för att vara lagom full till Bestial Raids. Som var otroligt grymma live, helt fantastiskt ljud.

NP: House season 5...

Men för att hålla mig till ämnet så kollar jag på senaste klippet som lagts upp från NWN innan jag börjar igen.

http://www.youtube.com/watch?v=vYDoM8gZo50

Jävligt mäktigt tycks det ha varit, har Berlin utsatts för något liknande sedan 1945? Inte minsta bitter över att inte ha närvarat, inte alls.

Hur var Pseudogod? Såg ett klipp med dem på YT. Har lyssnat på deras fullängdare mycket den senaste tiden. Möjligen är Deathwomb Catechesis årets skiva i den mörka kategorin. En 40-minutersfärd genom helvetet.

NP: Pseudogod - Vehement Decimation

Tillägg: mitt 111:e inlägg, Satan vare med er!
Citera
2012-11-13, 21:18
  #12876
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Angantyr - Kampen Fortsætter

En snubbe på Night of Undead Blasphemy, som också läser tråden om jag minns rätt, var väldigt på om det här projektet så nu skänker jag det ett öra. Låter riktigt fint än så länge.
Håller faktiskt med snubben på Night of Undead Blasphemy om det!

A.M.S.G. - The Principle of Evil Becomes the Ideal of the Promethean


Superbra EP detta! Hoppas att fullängdaren kommer att vara lika bra eller bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in