2009-05-16, 17:05
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Stod det nagonting om i vilken utstrackning det kunde handla om? Det ar ju skillnad pa att ta over for killen bredvid om han ar franvarande och pa att fa ett helt nytt jobb
Vad jag minns så gällde det tillfälligtvis, typ vid arbetsbrist. Alltså precis som i topic. Tror även det kunde gälla andra tillfällen, t ex om man ska smälla upp en vägg på fabriken och någon i personalen är utbildad snickare sen tidigare.
Osäker på om det senare exemplet endast gällde frivilligt arbete eller även beordrat, det är ju som vi sett viss skillnad.

Ingen här som sitter på Metalls kollektivavtal eller har tillgång till det på deras hemsida som kan kolla upp saken?
Citera
2009-05-17, 17:47
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piekna
Förstår mig inte på dessa arbetare som gnäller när de får arbeta lite, det är väl skönt att va ute och plocka lite istället för att gå och dega på fabriksgolvet där inget sker, eller har jag fel? Man kan ju ta med sig fika ut och njuta med kompisar, plocka lite ogräs och sånt, är bilarbetarna för fina i kanten för det?

Kanske bara jag som är lite skadad, men jag skulle älska att jobba med att pilla i rabatter ...
Citera
2009-05-17, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Kanske bara jag som är lite skadad, men jag skulle älska att jobba med att pilla i rabatter ...

jo men du får ju tänka på att dessa människor är outbildade och har ett tänkande som man hade på 50-60 talet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in