2009-05-09, 10:40
Medlem
negashs avatar
Tjenare, när jag sitter och spelar (vissa speciella spel) så stänger skärmen ner och "vägrar" starta. Sitter på en Samsung SyncMaster 2493HM.
När detta händer måste jag starta om datorn. någon som kan tipsa om ett sätt att fixa detta?
Citera
2009-05-09, 10:44
Medlem
Ljungan22s avatar
Kanske sätta i skärmen riktigt?

Jag hade också glapp innan.
Citera
2009-05-09, 10:49
Medlem
formatera

Uppdatera dina drivrutiner, kolla temperatur ...
Citera
2009-05-09, 10:55
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Uppdatera dina drivrutiner, kolla temperatur ...

Formatera är lite drastiskt som tidig åtgärd.

Annars som sagt drivrutiner temperaturer anslutningar löst sittande grafikkort glappkontakt defekt skärm.
Citera
2009-05-09, 11:11
Medlem
negashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Formatera är lite drastiskt som tidig åtgärd.

Annars som sagt drivrutiner temperaturer anslutningar löst sittande grafikkort glappkontakt defekt skärm.
enligt uppdaterings tjänsten så har jag de senaste drivrutinerna. sladdarna sitter. temperaturen kollar man vart? (fixar hur?)
Citera
2009-05-09, 11:12
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negash
enligt uppdaterings tjänsten så har jag de senaste drivrutinerna. sladdarna sitter. temperaturen kollar man vart? (fixar hur?)
Everest Home Edition 2.20 är ett av många bra program HWMonitor är ett annat.

Hur man åtgärdar, rengör kring kylflänsar och fläktar i datorn
Senast redigerad av epost72 2009-05-09 kl. 11:18.
Citera
2009-05-09, 18:33
Medlem
negashs avatar
Jag har nu "undersökt" saken och kommit fram till att grafikkortet är brutalt varmt. hörde av en kompis att man kan "underclocka" det och fixa problemet hur gör man detta?
Citera
2009-05-10, 10:52
Medlem
negashs avatar
shameless bump :>
Citera
2009-05-10, 11:03
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jag har nu "undersökt" saken och kommit fram till att grafikkortet är brutalt varmt. hörde av en kompis att man kan "underclocka" det och fixa problemet hur gör man detta?

Citat:
shameless bump :>

Har du öppnat burken och kollat hur fläkten ser ut dammigt kring kylflänsar? om så är fallet blås rent ordentligt.

Som första åtgärd.
Citera
2009-05-16, 13:04
Medlem
negashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Har du öppnat burken och kollat hur fläkten ser ut dammigt kring kylflänsar? om så är fallet blås rent ordentligt.

Som första åtgärd.
Sorry vart borta ett tag. jag har öppnat datorn och blåst på fläktarna etc etc. värkar som en av mina fläktar inte fungerar som den skall. den går antingen jätte långsamt eller inte snurrar inte alls. (har väldigt limited med dator kunskap om hur man kan fixa dessa problem etc) underclocka hur funkar det?
Citera
2009-05-16, 19:10
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Sorry vart borta ett tag. jag har öppnat datorn och blåst på fläktarna etc etc. värkar som en av mina fläktar inte fungerar som den skall. den går antingen jätte långsamt eller inte snurrar inte alls. (har väldigt limited med dator kunskap om hur man kan fixa dessa problem etc) underclocka hur funkar det?

Jag skulle nog byta den trasiga fläkten eftersom du nämner att grafikkortet är varmt, är det den fläkten som snurrar långsamt?
Om det går att byta fläkten annars är det nog bara att byta grafikkortet alternativt montera en fläkt i närheten som kyler grafikkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in