• 2
  • 3
2009-05-14, 20:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taki
Hur var det att se The seventh seal på bio då?

Det ska jag säga dig var bland de bättre filmupplevelser jag haft på bio, men det är ju inte alls så konstigt då Bergman är en husgud för mig efter ett antal år nu sedan jag såg Smultronstället första gången. Det sjunde... är ju som bekant en makalös film som åldrats med all värdighet och tillsammans med en av mina bästa vänner som inte hade sett den tidigare blev upplevelsen galant.
Citera
2009-05-14, 20:54
Bannlyst
Det kan jag tänka mig, hur fick du chansen att se den? Var det via Cinemateket eller?
Citera
2009-05-14, 20:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Det kan jag tänka mig, hur fick du chansen att se den? Var det via Cinemateket eller?

Nej, på Cinemateket har jag inte varit på sedan jag såg The Misfits för en massa år sedan. SF visade ju fyra filmer av Bergman sommaren 2007, kort efter att han gick bort på utvalda biografer. Så, den chansen tog jag
Citera
2009-05-14, 21:52
Bannlyst
Naturligtvis skulle man missa det samtidigt som Grand hade någon skräckspecial där de även visade Oldboy för att jag var tvungen att delta på något jävla rehabiliteringsläger. -.-
Citera
2009-05-14, 21:55
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:
Håller med där ang. Vargtimmen, kan dock inte direkt påstå att jag värderar Tystnaden högre än den, Vargtimmen är iaf. lätt den obehagligaste filmen jag sett tillsammans med Maniac och Funny Games.

Hur var det att se The seventh seal på bio då?
Vi är svenskar som pratar om en svensk film på ett svenskt forum, varför använder du då den engelska titeln? Låter det coolare?

Jag har för övrigt också sett Det sjunde inseglet på bio. Det var rätt häftigt, framför allt scenerna vid havet i början.

Själv ska jag eventuellt försöka se Vargtimmen jag med. Har inte sett den tidigare.
Citera
2009-05-14, 22:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Själv ska jag eventuellt försöka se Vargtimmen jag med. Har inte sett den tidigare.

Eventuellt?! Klart att du ska se den, är en once in a lifetime-grejj mer eller mindre känns det som att få se den på storduk och inte förstöra upplevelsen på datorskärmen som jag gjorde första gången. Tänk dig en blandning av dödsångesten i Sjunde, med det psykosociala samspelet mellan människor emellan i Persona tillsammans med mardrömscenarion i Tystnaden så har du Vargtimmen i ett nötskal.
Citera
2009-05-22, 17:41
Bannlyst
En vecka kvar nu.
Citera
2009-05-22, 21:37
Medlem
Desperat_s avatar
Fan är borta under hela perioden, har aldrig sett en Bergman film och bio hade väl varit ett bra tillfälle för att ta chansen.
Citera
2009-05-22, 21:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desperat_
Fan är borta under hela perioden, har aldrig sett en Bergman film och bio hade väl varit ett bra tillfälle för att ta chansen.

Annars finns ju det mesta att tillgå på DVD.
Citera
2009-05-24, 19:28
Bannlyst
Jepp, och dessutom i fina Criterion utgåvor!
Citera
2009-05-27, 07:57
Bannlyst
6 timmar kvar tills den går av stapeln då med Smultronstället som första filmen.
Citera
2009-05-27, 16:22
Bannlyst
Och så var Smultronstället avverkad då, ett nöje att se den på stor duk kan jag lova!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in