• 1
  • 2
2009-05-09, 10:39
Bannlyst
Ja det är faktiskt sant, SF Bio verkar äntligen ha tagit till sig av den kritik över utbudet de fått i ett antal år nu och dammar av några av mästarens greatest hits, filmerna är Det sjunde inseglet, Fanny & Alexander (korta versionen), Persona och Vargtimmen för att nämna fyra.

Mer info på www.sf.se Biljetterna kostar f.ö. bara 50:- styck.

Det är bara att gratulera oss som bor i Stockholm helt enkelt.
Senast redigerad av taki 2009-05-09 kl. 10:41.
Citera
2009-05-09, 11:01
Medlem
Crackiesmallss avatar
Det sjunde inseglet kan säkert vara intressant att se kanske skrapar jag ihop en 50 lapp
Citera
2009-05-09, 11:03
Bannlyst
Det tycker jag absolut, Bergmans bästa efter Persona och Fanny & Alexander enligt mig. Smultronstället är inte helt fel heller.
Citera
2009-05-09, 12:01
Medlem
Rick Derriss avatar
Bergmanfilmer på Saga

SF Bio visar fyra Bergmanfilmer varje dag mellan 27 maj och 6 juni på biografen Saga. Välkommen att se dina favoritfilmer i en klassisk, glamorös filmmiljö.

De filmer som kommer att visas är:

Det sjunde inseglet
En lektion i kärlek
Fanny och Alexander
Jungfrukällan
Persona
Skammen
Smultronstället (eng. text)
Sommaren med Monika
Sommarnattens leende
Tystnaden
Vargtimmen (eng. text)

http://www.sf.se/bergman
Senast redigerad av Rick Derris 2009-05-09 kl. 12:05.
Citera
2009-05-09, 12:10
Medlem
AFIs avatar
Äntligen kommer ett tillfälle för att få se pretentiösa Bergman filmer på bio, hur många mobbade idioter finns det i Stockholm igentligen?
Citera
2009-05-09, 12:26
Medlem
storbondens avatar
Hade gärnat gått och kikat på några. Men har så jävla långt till Stockholm.
Citera
2009-05-09, 12:47
Medlem
Skammen går jag nog och ser, alltid uppfriskande med en deprimerad Hasse Alfredson som vaggar runt i en kommunistrevolution på Gotland. Persona skulle också vara kul om man inte redan sett den till leda. Enda två från min topp 5 dom visar:

1. Såsom i en spegel
2. Persona
3. Nattvardsgästerna
4. Skammen
5. Kvinnors väntan

Tystnaden och Vargtimmen är också bra, och bra att de skippar Viskningar och rop. Fast jag fattar inte hur de kan ha med en rulle som En lektion i kärlek men inte till exampel Höstsonaten. Kanske inte är SF som har distributionsrätten till den eller nåt. Är det Nils Petter Sundgren som har valt listan eller?
Citera
2009-05-09, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AFI
Äntligen kommer ett tillfälle för att få se pretentiösa Bergman filmer på bio, hur många mobbade idioter finns det i Stockholm igentligen?

Asperger töntar, ADHD bögar, animé nerds, emokids osv., jodu, det har vi ett par stycken av kan jag lova dig, sen så är det typ en tradition, att just vi i Svea Rikes huvudstad alltid får russinen ur kakan pga. att vi är enormt många som bor just här vilket = det är mest ekonomiskt lönsamnt att köra dom just här.

Jag vet, vi är lagom bortskämda vi. Tex. var vi i Stockholm de enda i Sverige som fick möjlighet att se Saló: eller sodoms 120 dagar på bio 1976, källa: www.sfi.se
Senast redigerad av taki 2009-05-09 kl. 17:54.
Citera
2009-05-09, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kvarteretgamen
Är det Nils Petter Sundgren som har valt listan eller?

Skulle inte förvåna mig. Lite tråkigt dock att dom skippade Scener ur ett äktenskap och Nattvardsgästerna men man kan ju inte få allt. Sommaren med Monika måste jag säga att jag har en aning svårt att förstå varför dom visar, i mina ögon en av mäster Bergmans svagare filmer. Fanny & Alexander på stor duk dock, ojojoj, det ska inte missas av mig iaf.
Senast redigerad av taki 2009-05-09 kl. 17:57.
Citera
2009-05-09, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden

Tro mig, det är absolut värt att bila hit för det eller ta tåget. Malmö Aviation är ju brutalt dyrt annars.
Citera
2009-05-09, 18:09
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden

Det blir väl semester till Stockholm iår då? Hotel och Bio, hur många semestrar kan slå de?
Citera
2009-05-09, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sly^
Det blir väl semester till Stockholm iår då? Hotel och Bio, hur många semestrar kan slå de?

Fan, du tog ordet ur mun på mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in