2009-05-08, 22:57
Bannlyst
Eftersom Ubuntu är så stort numera så vore det trevligt om vi hade ett underforum för ubuntu.
Just nu känner jag iaf att forumet spammas av diverse ubuntu-problem alá Windows-forumet.
Då kanske det vore på tiden att man skapar ett underforum för Ubuntu så även andra operativsystem med dess problem inte spammas bort.
2009-05-08, 23:01
Medlem
Rakiis avatar
Själv tycker jag att det vore en bra idé och borde framföras till de aktuella moddsen i forumet så de kan ta ställning i Outlaw och så får vi se helt enkelt var det för oss. Men tanken är i alla fall god och då det inte behövs moddas i denna forumdel så värst mycket (vad jag märkt) så är det nog god tid att Övriga OS växer sig lite.
2009-05-08, 23:13
Medlem
cammos avatar
"Datoranvändning - Övriga operativsystem" handlar till 99% om Linux, varför skulle just ubuntu ha ett eget forum?
2009-05-08, 23:14
Medlem
Slangen88s avatar
Jag tycker det låter som en bra idé . Vad jag har märkt och är det ju nästa överdrivet mycket Ubuntu på "Övriga Operativsystem", men det är jag det .
2009-05-08, 23:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
"Datoranvändning - Övriga operativsystem" handlar till 99% om Linux, varför skulle just ubuntu ha ett eget forum?

Ubuntu är väl den mest använda disten, och de flesta frågor och trådar i forumet i fråga för Ubuntu, resten handlar väl mest om Debian eller Arch Linux.
2009-05-08, 23:17
Medlem
katten80s avatar
Hellre något mer allmänt - Linux desktop nybörjar forum
2009-05-08, 23:51
Medlem
knulluppads avatar
fast dom flesta problemen som kommer upp kan man ju få med vilken dist som helst? ubuntu-trådarna hjälper ofta mig som sitter med archlinux också..
2009-05-09, 06:40
Medlem
PhantomBlots avatar
Diskussionen hör inte riktigt hemma här, dessutom så finns redan en tråd om detta där diskussionen hör hemma; fortsätt i den tack.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in