2009-05-08, 11:01
Medlem
Kånkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Probelmet, så som jag ser det, är att tramset under en längre tid har läckt ut från laidback och reaktionen på psykoavatardagen är en reaktion på massa droppar i bägaren som nu rann över.

Ett fåtal användare har genom laidback influerats till att ha samma sorts ton på de mer seriösa delarna av forumet. Jag har alltid liknat laidback,offtopic och vad alla de forumen heter med en aggresiv cancer som sprider metastaser i forumet.

Moderatorer i andra forum får städa upp efter tramset och det stängs av för lite från laidback. Givetvis kan ingen av oss vanliga medlemmar se bakom kulisserna och därför vet jag inte hur många tillsägelser, varningspm om avstägning från laidback som sänds ut. Men för många av oss som står utanför och inte har insyn görs det för lite för att stävja tramset som läcker ut och fläckar andra forum.

Men meningen är inte att vi ska tramsa i andra delar av forumet. Vi ska inte skriva en massa skit bara för att alla ska se vår avatar. Det tänker iaf inte jag göra, och om någon mot förmodan gör det, så ska personen i fråga självklart varnas!
2009-05-08, 11:05
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Stäng GIF funktionen på avatarerna.
Typisk socialdemoktarisk tankekedja:

1. Jag ser en animerad bild.
2. Jag inser att jag själv inte kommer att kunna skaffa en animerad bild, eftersom jag är för dum för att kunna lära mig att animera bilder.
3. Jag känner mig orättvist behandlad.
4. Jag vill förbjuda alla andra att animera bilder. "Kan inte alla ha så ska ingen få!!"
2009-05-08, 11:10
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Typisk socialdemoktarisk tankekedja:

1. Jag ser en animerad bild.
2. Jag inser att jag själv inte kommer att kunna skaffa en animerad bild, eftersom jag är för dum för att kunna lära mig att animera bilder.
3. Jag känner mig orättvist behandlad.
4. Jag vill förbjuda alla andra att animera bilder. "Kan inte alla ha så ska ingen få!!"

1 Lär dig stava.
2 jag har inget emot din avatar, än.
3 varför ska jag ha en GIF som alla andra om jag inte vill ha en?
4 GIF för mest skit med sig när tramsarna utnyttjar faktumet att dem kan driva med andra användare Utan att egentligen bryta mot forumets regler. Sköter man Sin egna Unika GIF så är det helt okej med dem.
2009-05-08, 11:11
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag har alltid liknat laidback,offtopic och vad alla de forumen heter med en aggresiv cancer som sprider metastaser i forumet.

Vilket det kanske kan räknas som idag, med ett laidback-påhitt som påverkar allt annat som användaren skriver (andra del-forum).
Men vi måste ju komma ihåg att de avatarer som används idag - inte kommer användas i lika stor utsträckning imorgon.
Tror nog de flesta kommer byta tillbaks till sina gamla inatt?
Texten stannar - avataren byts.
Skitnödiga individer som Rostmannen får väl trycka på Esc för att reducera det psykiska traumat
Alltså lönar det sig bara att rapportera trams i text, inte slynglar med avataren?
2009-05-08, 11:15
Medlem
Vi kan väl göra så att alla som har AHSA-avataren får trycka i att den är offensive så att folk enkelt kan ta bort den från sitt synfält. Vad tycks om det?
2009-05-08, 11:16
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Vi kan väl göra så att alla som har AHSA-avataren får trycka i att den är offensive så att folk enkelt kan ta bort den från sitt synfält. Vad tycks om det?
Borde redan vara gjort eftersom den innehåller könsord samt samlagsbilder
Senast redigerad av LadyTiera 2009-05-08 kl. 11:24.
2009-05-08, 11:31
Medlem
Kenty-59s avatar
Tack för den här tråden, då jag inte har tillgång till LB kände jag inte till den här dagen.
Men nu fick jag ju veta och kan få känna del av gemenskapen jag också..
2009-05-08, 11:31
Medlem
Även om dessa avatar må vara irriterande och epilepsiframkallande, så finns det ännu ingen paragraf i flashbacks regelverk som hindrar oss användare ifrån att bära avatarer som är animerade. Själv irriterar jag mig inte på dessa, då jag har Ad-blockat dem.
Ni som stör er på de animerade avatarerna, kan helt sonika ladda ner Ad-block eller liknande mjukvara för att slippa se dem.

Länk:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865

I frågan om huruvida animerade avatarer bör vara tillåtna eller inte, så vill jag hävda att de bör vara de, då de är såpass lätta att dölja för de som inte önskar se dem.

Såså.
2009-05-08, 12:15
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kånkel
Men meningen är inte att vi ska tramsa i andra delar av forumet.

Det är det aldrig (eller nåja, nästan aldrig).
Men lik förbannat så blir det ändå så, vilket går ut över oss som faktiskt nyttjar forumet för vad det är.
Vi som dessutom modererar få en jävla massa extrajobb.

Själv stänger jag av avatarer helt och hållet idag, och kommer nog till stor del undvika forumet pga. laidbackpestens senaste upptåg.
Senast redigerad av 503 2009-05-08 kl. 12:18.
2009-05-08, 12:27
Medlem
Big_Bites avatar
Å ena sidan håller jag med om de som säger att det inte är för att tramsas och att det "bara" gäller avatarerna.
Men LB sprider sig lik förbannat ut i övriga forumet.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=910437
2009-05-08, 12:29
Medlem
Sunners avatar
Jaha, det var därifrån den där jävla skiten kom.
Att dela ut tillsägelser för trams till samtliga användare som har den där skiten som avatar låter lagom.
Adblock är skönt, men att behöva använda det till att spärra en klase skitungars avatarer är nog inte riktigt dess tilltänkta syfte.
2009-05-08, 12:34
Medlem
Kånkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Å ena sidan håller jag med om de som säger att det inte är för att tramsas och att det "bara" gäller avatarerna.
Men LB sprider sig lik förbannat ut i övriga forumet.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=910437
Ni har faktiskt rätt! Det var ju inte meningen att det skulle bli så, och nu har det förlorat sin charm...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in