Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
Ska göra en liten jämförelse.
Skulle ni här kunna skriva in olika styrkestats (skriver senare vilka) och era mått på det området. Jag kommer att göra lite mätningar och återkommer med resultat. Skriv antingen 10RM eller 1RM! Det är OK med andra RM men helst 10 eller 1!
Alla mätningar sker vid flexat läge. Nej hacksquat eller bicepcurl i maskin räknas inte. Övningarna ska utföras hyfsat strikt (dvs om du har ett 10RM men gungade lite så är det OK. Är det omvänd frivändning räknas det inte).
Knäböj
Mått runt lår
Stång- eller hantelcurl
Mått runt överarm
OBS jag vet att tricep är mkt viktigare än bicep för överarmsvolym men jag gör detta av bekvämlighetsskäl.
Ännu en av dina listtrådar...
Kom vi inte fram till att dessa inte är till någon nytta då alla kommer överdriva såvida inte bildbevis kommer fram? Dessutom vet man ju inte hur strikt personen kör.
Knäböj: 117,5kg (atg)
Mått runt lår: ~70cm*
Stång- eller hantelcurl: stång/curls 40/18
Mått runt överarm: ~42
Går säkert att lassa på ännu mer (och har gjort det i knäböj) men då blir det exempelvis inte atg. Tills jag har slängt upp ett klipp får ni ta allt detta som trollerier fårn min sida
*Ja, jag vet att styrkan inte överrensstämmer med volymen på benen. Får väl skylla fläskarslet och låren på cyklingen. Svagheten får jag kylla på 3 knäoperationer, slitna menisker, slatter, överrörlighet i knäna och allt annat tjaffs som kommer med mycket idrottande/extremsportande.
Kom ihåg, allt är trollerier fram tills ett klipp kommer fram.