2009-05-07, 22:34
Medlem
Ska göra en liten jämförelse.

Skulle ni här kunna skriva in olika styrkestats (skriver senare vilka) och era mått på det området. Jag kommer att göra lite mätningar och återkommer med resultat. Skriv antingen 10RM eller 1RM! Det är OK med andra RM men helst 10 eller 1!

Alla mätningar sker vid flexat läge. Nej hacksquat eller bicepcurl i maskin räknas inte. Övningarna ska utföras hyfsat strikt (dvs om du har ett 10RM men gungade lite så är det OK. Är det omvänd frivändning räknas det inte).

Knäböj
Mått runt lår

Stång- eller hantelcurl
Mått runt överarm

OBS jag vet att tricep är mkt viktigare än bicep för överarmsvolym men jag gör detta av bekvämlighetsskäl.
Citera
2009-05-07, 22:49
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern

Skulle ni här kunna skriva in olika styrkestats (skriver senare vilka) och era mått på det området. Jag kommer att göra lite mätningar och återkommer med resultat. Skriv antingen 10RM eller 1RM! Det är OK med andra RM men helst 10 eller 1!

Alla mätningar sker vid flexat läge. Nej hacksquat eller bicepcurl i maskin räknas inte. Övningarna ska utföras hyfsat strikt (dvs om du har ett 10RM men gungade lite så är det OK. Är det omvänd frivändning räknas det inte).

Knäböj
Mått runt lår

Stång- eller hantelcurl
Mått runt överarm

OBS jag vet att tricep är mkt viktigare än bicep för överarmsvolym men jag gör detta av bekvämlighetsskäl.

Ännu en av dina listtrådar...
Kom vi inte fram till att dessa inte är till någon nytta då alla kommer överdriva såvida inte bildbevis kommer fram? Dessutom vet man ju inte hur strikt personen kör.

Knäböj: 117,5kg (atg)
Mått runt lår: ~70cm*

Stång- eller hantelcurl: stång/curls 40/18
Mått runt överarm: ~42

Går säkert att lassa på ännu mer (och har gjort det i knäböj) men då blir det exempelvis inte atg. Tills jag har slängt upp ett klipp får ni ta allt detta som trollerier fårn min sida

*Ja, jag vet att styrkan inte överrensstämmer med volymen på benen. Får väl skylla fläskarslet och låren på cyklingen. Svagheten får jag kylla på 3 knäoperationer, slitna menisker, slatter, överrörlighet i knäna och allt annat tjaffs som kommer med mycket idrottande/extremsportande.

Kom ihåg, allt är trollerier fram tills ett klipp kommer fram.
Citera
2009-05-07, 22:57
Medlem
Tack för ett seriöst svar iaf. Är detta 1RM eller 10RM?
Citera
2009-05-07, 23:01
Medlem
pzycons avatar
61 cm runt ben kör 5 reps på 100 kg så långt ner jag kan (atg).
Citera
2009-05-08, 01:56
Medlem
Dreass avatar
20kg*10 har jag kört som mest i hantelcurl, 34cm omkrets på armen med biceps spänd (ja den är liten ) 36cm med triceps.

100*5 i Benböj, inte atg, 65cm runt låret.

85*4 i Frontböj vid 62cm runt låret.
Citera
2009-05-08, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Ännu en av dina listtrådar...
Kom vi inte fram till att dessa inte är till någon nytta då alla kommer överdriva såvida inte bildbevis kommer fram? Dessutom vet man ju inte hur strikt personen kör.

Knäböj: 117,5kg (atg)
Mått runt lår: ~70cm*

Stång- eller hantelcurl: stång/curls 40/18
Mått runt överarm: ~42

Går säkert att lassa på ännu mer (och har gjort det i knäböj) men då blir det exempelvis inte atg. Tills jag har slängt upp ett klipp får ni ta allt detta som trollerier fårn min sida

*Ja, jag vet att styrkan inte överrensstämmer med volymen på benen. Får väl skylla fläskarslet och låren på cyklingen. Svagheten får jag kylla på 3 knäoperationer, slitna menisker, slatter, överrörlighet i knäna och allt annat tjaffs som kommer med mycket idrottande/extremsportande.

Kom ihåg, allt är trollerier fram tills ett klipp kommer fram.

70cm i lår är rätt mycket! Ändå tar du inte mer? Eller är det bara jag som har smala ben?

Knäböj: 165kg
Mått lår: 65cm

Stångcurl: 40x5
Mått överarm: 39cm

Btw, ATG vad står det för?

Edit, såg att du hade lite problem med knä osv då är det förståerligt! Då kan du ha förlorat rätt mycket muskelstyrka, men behållt volymen.
Senast redigerad av latly 2009-05-08 kl. 02:51.
Citera
2009-05-08, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
20kg*10 har jag kört som mest i hantelcurl, 34cm omkrets på armen med biceps spänd (ja den är liten ) 36cm med triceps.

100*5 i Benböj, inte atg, 65cm runt låret.

85*4 i Frontböj vid 62cm runt låret.

Då är du fan stark i biceps för att ha dom måtten, tror jag skulle klara något liknanade, men är inte säker måste nog prova först!
Citera
2009-05-08, 06:42
Medlem
Citat:

Knäböj
Mått runt lår

Stång- eller hantelcurl
Mått runt överarm

Lår 55cm knäböj 150*8 Överarm 42cm 25kg hantel *8 =nu under deff
Citera
2009-05-08, 07:50
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latly
70cm i lår är rätt mycket! Ändå tar du inte mer? Eller är det bara jag som har smala ben?

Knäböj: 165kg
Mått lår: 65cm

Stångcurl: 40x5
Mått överarm: 39cm

Btw, ATG vad står det för?

Edit, såg att du hade lite problem med knä osv då är det förståerligt! Då kan du ha förlorat rätt mycket muskelstyrka, men behållt volymen.

Ass to Grass, dvs din hamsting ska röra vid vaden innan du reser dig upp igen. Dock kan jag ta betydligt mer om jag bara kör 90 graders böj (aka "fjollböj" eller "vanligt böj").
Citera
2009-05-08, 07:55
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Tack för ett seriöst svar iaf. Är detta 1RM eller 10RM?

Tror typ 4-5 för knäböjen, biceps är det väl 10-15. Får inte köra riktigt låga reps på knäböjen än enligt doktorn.

För biceps la jag in träningsvikten, aldrig maxat och aldrig direkt brytt mig om att köra lågrep.
Citera
2009-05-08, 08:36
Medlem
Finns inget bevisat samband...
Citera
2009-05-08, 10:06
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emil23j
Finns inget bevisat samband...

Klart det finns.

Dock är tråden lite ute och cyklar eftersom det är väldigt betydande hur fästen osv sitter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in