2009-05-08, 10:17
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Klart det finns.

Dock är tråden lite ute och cyklar eftersom det är väldigt betydande hur fästen osv sitter.

För att inte tala om ens längd och tid man har tränat. En kort person som tränat länge har bättre förutsättningar för att lyfta mer/tyngre.
Citera
2009-05-08, 11:16
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrPatron
Lår 55cm knäböj 150*8 Överarm 42cm 25kg hantel *8 =nu under deff

Smala ben 55 cm är ju inte mkt, men stark är du i dom iaf. Rippad kan jag tänka mig med inte mkt BF?
Citera
2009-05-08, 11:36
Medlem
Drooms avatar
Har 39cm runt armarna jag, har ingen triceps
Mitt stångcurlande går på +60kg@1RM.

Kör inte knäböj.
Citera
2009-05-08, 12:02
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latly
Då är du fan stark i biceps för att ha dom måtten, tror jag skulle klara något liknanade, men är inte säker måste nog prova först!
Ja kanske till måtten sett, men jag har tränat i 1,5 år seriöst ungefär, sen 1,5 år har bestått av sjukdom, hafs träning och annat. Armarna vill inte växa, starkare blir jag, men växer gör de inte!

edit: Längd är 173cm.
Citera
2009-05-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Klart det finns.

Dock är tråden lite ute och cyklar eftersom det är väldigt betydande hur fästen osv sitter.

Bara för att du är större betyder det inte att du är starkare...
Citera
2009-05-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emil23j
Bara för att du är större betyder det inte att du är starkare...

exakt, det beror även på hur lång muskeln är, fästen osv..

sen så blir det ju tyvärr lite luddigt med tanke på övningarna du valde ut, benböj så kan man ju lyfta 180kg genom att böja lite, men att gå ända ner krävs lite mer kraft..

samma sak med curlen, man kan ju disco-rycka upp 60kg, frågan är, kan folk köra strikt, vad är det för stång, hållning, utförande osv.
Citera
2009-05-08, 14:15
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoggy
exakt, det beror även på hur lång muskeln är, fästen osv..

sen så blir det ju tyvärr lite luddigt med tanke på övningarna du valde ut, benböj så kan man ju lyfta 180kg genom att böja lite, men att gå ända ner krävs lite mer kraft..

samma sak med curlen, man kan ju disco-rycka upp 60kg, frågan är, kan folk köra strikt, vad är det för stång, hållning, utförande osv.

Du glömmer det viktigaste, bildbevis. Det här är som en listtråd för fbkukar, min är 25 cm men pallar inte slänga upp en bild.
Citera
2009-05-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Du glömmer det viktigaste, bildbevis. Det här är som en listtråd för fbkukar, min är 25 cm men pallar inte slänga upp en bild.

vem bryr sig om man har världens största biceps? det var ju ändå en intressant tanke bakom undersökningen.

en slutsats jag själv dragit under åren är att volym och styrka inte hör ihop, men det beror ju även på hur man tränar, själv tillhör man delen som inte har volym, men styrka. skulle vara kul att testa på det motsatta nån gång, men njae...
Citera
2009-05-08, 14:30
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
vem bryr sig om man har världens största biceps? det var ju ändå en intressant tanke bakom undersökningen.

en slutsats jag själv dragit under åren är att volym och styrka inte hör ihop, men det beror ju även på hur man tränar, själv tillhör man delen som inte har volym, men styrka. skulle vara kul att testa på det motsatta nån gång, men njae...

På sätt och vis. Dock får vi skilja på "styrka" och "styrka", styrka utan teknik är inget att hänga i granen. Med usel teknik kan jag nog dubbla mina curls/stångcurls och utan att gå ner i atg så tar jag över 150kg i knäböj, men vad gör det? Är man viktkåt är det härligt, men vill man skydda sig från ännu fler skador så går teknik före vikter.
Har för övrigt en hel sommar med skador att se fram emot, första kraschen gör alltid ondast (egot).
Citera
2009-05-08, 14:36
Medlem
Citat:
På sätt och vis. Dock får vi skilja på "styrka" och "styrka", styrka utan teknik är inget att hänga i granen. Med usel teknik kan jag nog dubbla mina curls/stångcurls och utan att gå ner i atg så tar jag över 150kg i knäböj, men vad gör det? Är man viktkåt är det härligt, men vill man skydda sig från ännu fler skador så går teknik före vikter.
Har för övrigt en hel sommar med skador att se fram emot, första kraschen gör alltid ondast (egot).

av någon suspekt anledning så kan jag även säga att jag har sett samband mellan volym-viktkåthet och skador.. skumt
Citera
2009-05-08, 14:37
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
av någon suspekt anledning så kan jag även säga att jag har sett samband mellan volym-viktkåthet och skador.. skumt

Viktkåthet i allmänhet är ganska skadligt, men som tur är brukar dessa individer tröttna rätt snabbt på styrketräning.
Citera
2009-05-08, 14:39
Medlem
Citat:
Viktkåthet i allmänhet är ganska skadligt, men som tur är brukar dessa individer tröttna rätt snabbt på styrketräning.

sen hänger det ofta ihop med disco-byggning, och då blir man ju oftast matad med bicepsvolym i alldeles för små big-brother linnen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in