• 1
  • 2
2003-10-31, 04:19
Medlem
Azraels avatar
Blev påkörd bakifrån igår. Ordentligt! Jag stod stilla och kärringen som körde in i mig höll 50-60km/h. HELVETE vilken smäll det blev.
Har spenderat fyra timmar hos läkaren nu ikväll. Knark-smärtstillande och sjukgymnastik. Fyra snabba starköl så kanske man kan somna.
Som sagt kära vänner; undvik att bli påkörda bakifrån. Oavsett om bilen ni sitter i väger 2,5 ton eller 600kg. Jag hade ingen aning om att en nacke + rygg kunde göra så ont.
Någon som har en bil att erbjuda till försäljning? Min åkte till tippen...
Citera
2003-10-31, 04:24
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Blev påkörd bakifrån igår. Ordentligt! Jag stod stilla och kärringen som körde in i mig höll 50-60km/h. HELVETE vilken smäll det blev.
Har spenderat fyra timmar hos läkaren nu ikväll. Knark-smärtstillande och sjukgymnastik. Fyra snabba starköl så kanske man kan somna.
Som sagt kära vänner; undvik att bli påkörda bakifrån. Oavsett om bilen ni sitter i väger 2,5 ton eller 600kg. Jag hade ingen aning om att en nacke + rygg kunde göra så ont.
Någon som har en bil att erbjuda till försäljning? Min åkte till tippen...

Inte Bentleyn väl??
Nåväl, Azrael. Det viktiga är att Du bli frisk nu !
Whiplash är allvarliga grejer. Det jobbiga är att det kan "bli värre" efter flera veckor ibland månader. Sådant här spelar stor roll vid försäkringsspörsmålet som jag antar kommer väckas. Krya!
Citera
2003-10-31, 04:29
Medlem
Azraels avatar
Läkaren sade att det antagligen kommer att bli värre den närmsta tiden. Men va fan - jag har hela kylen fullproppad med bärs och fick Voltarén (stavn?) av den söta läkaren. Bilar finns det fler av. Nacke har jag bara en tyvärr.
Citera
2003-10-31, 04:31
Medlem
arneanka1s avatar
Inte så kul att bli påkörd bakifrån. Man har ju inte så stor chans att väja undan eller nåt. Man är utlämnad. Tur att man kör lastbil då. Då kan käringarna köra på en hur mycket dem vill. Det händer inget med mig kan jag bara säga.

Att folk inte kan köra bil.
Citera
2003-10-31, 07:24
Medlem
Reine Röksvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Läkaren sade att det antagligen kommer att bli värre den närmsta tiden. Men va fan - jag har hela kylen fullproppad med bärs och fick Voltarén (stavn?) av den söta läkaren. Bilar finns det fler av. Nacke har jag bara en tyvärr.

Krya på dig! Se till att vara redo för en batalj med försäkringsbolagen nu!!
Detta är ett lysande exempel till varför fruntimmer skall åka kommunalt.
Kvinnor åker bil,Män kör bil.
Citera
2003-10-31, 09:11
Medlem
jenas avatar
Se till att du får en magnetröntgen av nacken och ryggen, detta för att försäkringsbolagen inte riktigt erkännt whiplash som skada, spara alla papper om krocken, fota bilen om du kan, samla alla "bevis", det kan dröja år innan dina besvär visar sig.
Citera
2003-10-31, 11:06
Medlem
Jag vet en bra juristfirma som hjälper till i sånna här ärenden gentemot försäkringsbolag. Brukar ta % på vad de får ut.

Bruce & Rubinstein Juristfirma, AB
Citera
2003-10-31, 11:53
Medlem
Azraels avatar
Tack för all support. Det värmer bättre än Voltarén... Skall åka och plåta bilen nu.
Citera
2003-10-31, 12:00
Medlem
GreenManalishis avatar
Voltaren och bärs kanske inte är det bästa för levern när de kombineras
Citera
2003-10-31, 12:59
Medlem
Mysharrys avatar
En fråga, vad sa kärringen? "Förlåt"?
Fy fan, jag hoppas du inte skadat nacken. Voltaren är bara antiinflammatoriskt, värken får du ta riktiga grejer mot. Tabletter som börjar på D brukar vara bra, Doloron, Dexofen, Distalgesic t ex. Fast inte ihop med alkohol, för då behöver du inte bry dig om nacken mer. Inga bekymmer alls mer faktiskt.
Hoppas det ordnar sig.
Citera
2003-10-31, 14:28
Medlem
PumpOmatics avatar
Fan vilken otur. Krya på dig!
Hoppas att du får en saftig ersättning och att kärringen får cancer!!

Det är ytterst få kvinnor som kan köra bil. Nästan alla sitter och håller på med annat eller så är dom helt enkelt okoncentrerade.
Vad hade hon för ursäkt?
Citera
2003-10-31, 14:49
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpOmatic
Det är ytterst få kvinnor som kan köra bil. Nästan alla sitter och håller på med annat eller så är dom helt enkelt okoncentrerade.

Jag hörde en gång en klok man säga att kvinnor kör inte bil, de åker bil, även om de sitter bakom ratten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in