Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-06, 21:29
Medlem
Kochichis avatar
Jag hör till skaran som inte vet hur man avgör ifall något har blivit dåligt genom att endast lukta på den (smaka gör jag helst inte). I det här fallet är det den halvfulla paketet med grädde som oroar mig.

Paketet har stått ca 5-6 dagar i kylen varav bäst före datum inte är förrän om 3 dar. Men jag tycker ändå den luktar lite skumt.

Har hört från en kompis om att det bara är att koka upp dålig grädde/mjölk så dödas bakterierna och blir fullt ätbart.

Myt eller sanning??
Citera
2009-05-06, 21:32
Medlem
herrFlinthjartas avatar
Är inte utgångsdatum förrän 3 dagar så är det inga problem. Käka på! Enjoy!
Citera
2009-05-06, 21:33
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kochichi
Jag hör till skaran som inte vet hur man avgör ifall något har blivit dåligt genom att endast lukta på den (smaka gör jag helst inte). I det här fallet är det den halvfulla paketet med grädde som oroar mig.

Paketet har stått ca 5-6 dagar i kylen varav bäst före datum inte är förrän om 3 dar. Men jag tycker ändå den luktar lite skumt.

Har hört från en kompis om att det bara är att koka upp dålig grädde/mjölk så dödas bakterierna och blir fullt ätbart.

Myt eller sanning??
Om det har bildats skadliga bakterier så kan inget rädda den dåliga smaken.

~Paul~
Citera
2009-05-06, 21:40
Medlem
FordEscis avatar
Men grädde kan lukta skumt fast den är bra. Typ lite fjärt eller något i den stilen. Men det är inga problem, ät den bara
Citera
2009-05-06, 22:08
Medlem
Kochichis avatar
Tackar! Jag lagade precis till en smäktande god potatismos som åts till kalvryggen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in