2013-01-22, 19:12
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
fast jag har ju inte sagt att vetenskap är tro. bara vissa saker som man hävdar är vetenskap handlar om tro, som big bang och neo-darwinism. man kan inte veta om dom har hänt, så de handlar om tro.

Man kan med mycket hög säkerhet säga att både big bang och evolutionen har inträffat, vilket egentligen är det enda man begära i vetenskap. Huruvida bevisen står sig mot dina föränderliga beviskrav är väl dock oklart, dessa teorier har ju trots allt inte framkommit genom kontakter med andevärlden eller validerats i skönlitteratur.
Citera
2013-01-22, 19:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
fast jag har ju inte sagt att vetenskap är tro. bara vissa saker som man hävdar är vetenskap handlar om tro, som big bang och neo-darwinism. man kan inte veta om dom har hänt, så de handlar om tro.

Nu är jag ingen framstående biolog .... men däremot hyfsat insatt i vetenskaplig kosmologi ..... men vad jag kan se är båda nutidens evolutions-teori och BB klockren vetenskap. Så attackerar du evolutions-teorin är det hela vetenskapen du attackerar.

Desutom så verkar du vara fullständigt ovetande om, att dina försök på att underminera vetenskapens metodologi och kredibillitet är irrelevante för marknadsföringen av din världsbild. Om så hela vetenskapen från sitt basiska underlag punkterade skulle det inte hjälpa dina 'argument' ett dyft.

Så varför du tidigare införde ett inlägg som det sista av dessa......:

Citat:
precis... det krävdes en intelligent designer till att skapa en iPhone. precis som andra komplicerade saker som björnar och katter krävde en intelligent designer. björnar och katter är mycket mer komplicerad än en liten iphone, men ändå tror du att farbror slumpen skapade dom

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Detta är en allegori ... inte en analogi. Zero bevis-värde.

Citat:
det har ingen betydelse för att evolutionsteorin har inga bevis heller.

..... är en gåta. Det är ingenting annat än "är du själv"-argumentation med syftet att om din argumentation plockas ner då skall vetenskapen minsann också plockas ner i någon sorts sandlåda-attityd. Utan att du 'får poäng' av den anledning.
Citera
2013-01-22, 19:39
Bannlyst
Citat:
evolutionister är ganska rädda för såna fynd, så de brukar gömma dom, och bara väldigt få vet vart dom finns, för att de går för mycket emot deras evolutionsteori, och det skulle också göra mytologi mer trovärdigt.

Konspirationsteorier...

Så du menar alltså på fullt allvar att evolutionsteoristerna har infiltrerat den arkeologiska vetenskapen såpass att de formligen kan gå in fysiskt TA fynden ifrån arkeologerna och samtidigt tysta dem för evigt?

Det där får du backa upp med en källa.
Citera
2013-01-22, 20:01
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
evolutionister brukar också hävda att vad de tror på är något annat än en tro, och de hävdar att de har bevis för det (pseudo-bevis), så jag kan ju göra så också om jag vill.

Jag kommer aldrig förstå hur sådana som du fungerar i det moderna samhället.
Citera
2013-01-22, 20:15
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Konspirationsteorier...

Så du menar alltså på fullt allvar att evolutionsteoristerna har infiltrerat den arkeologiska vetenskapen såpass att de formligen kan gå in fysiskt TA fynden ifrån arkeologerna och samtidigt tysta dem för evigt?

Det där får du backa upp med en källa.

Dessutom så tror jag inte att det finns en enda arkeolog, evolutionsteoretiker eller för den delen någon form av vetenskapsman, som inte skulle bli fullständigt överlycklig över att hitta ett människoskelett på 3-4m.

Hur det skulle motbevisa evolutionen är för övrigt en gåta för mig.
Citera
2013-01-22, 20:20
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
det har jag redan gett tidigare: http://www.davidpratt.info/ape2.htm#a2

det finns på kapitlet "giant humans". finns många andra sidor också, men du kollar ju inte på hemsidor, så jag vet inte hur jag skulle kunna ge evidens för dig.

Citat:
enligt information från andevärlden är elektroner ungefär som planeter, att de föds och dör, och går in och ut från andevärlden. de går så fort att vi inte kan observera dom ordentligt.

ja, enligt dom moderna sagorna, men enligt dom gamla sagorna så uppfanns hjulet hundratusentals år sedan.

grejen med magiska stavar är att de finns i vår historia, så det indikerar att de har funnits. faraor hade ju såna stavar.

evolutionister är ganska rädda för såna fynd, så de brukar gömma dom, och bara väldigt få vet vart dom finns, för att de går för mycket emot deras evolutionsteori, och det skulle också göra mytologi mer trovärdigt.

Citat:
ibland finns det inte bevis, det är ju därför vi är i religionsavdelning, för att vissa saker jag säger handlar om vad man tror på. om man tror på moderna sagor (evolution, big bang) eller gamla sagor.

Citat:
det stämmer inte. det mesta jag säger är saker jag tror på, men jag brukar inte lägga till ordet tro, eftersom evolutionister säger inte heller att vad de tror på är en tro, utan de säger att saker verkligen "är" så, även fast de inte har några bevis för att encelliga varelser förvandlades till alla livsformer.

därför kan jag också säga saker utan att behöva mycket bevis för vad jag säger.

Citat:
evolutionister brukar också hävda att vad de tror på är något annat än en tro, och de hävdar att de har bevis för det (pseudo-bevis), så jag kan ju göra så också om jag vill.

När jag jobbade inom psykiatrin så hörde jag också mycket såna här historier. Tycker inte du att det är höjden av otur att den bevisning om jättemänniskor, som inte stulits av illasinnade vetenskapsmän, försvunnit genom olyckor?
Citera
2013-01-22, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Dessutom så tror jag inte att det finns en enda arkeolog, evolutionsteoretiker eller för den delen någon form av vetenskapsman, som inte skulle bli fullständigt överlycklig över att hitta ett människoskelett på 3-4m.

Arten det handlar om här är "Nephilim", som enligt legender och mytologi kom till efter att gudarna parade sig med människornas döttrar, vilket för övrigt fick dem utslängda från "himlen" då Elohim (deras "chef") förbjuder sådan interaktion varpå de kom att bli "fallna änglar" istället.

Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Hur det skulle motbevisa evolutionen är för övrigt en gåta för mig.

Vår kära elsy har nog bara läst de bitar han gillar och ignorerat resten.

I realiteten, så krockar denna teori och evolutionsteorin inte med varandra över huvud taget annat än att Elohim-teorin förutsätter att aliens har manipulerat med människans DNA genom eonernas gång och därmed accellererat evolutionen på ett onaturligt sätt.
Senast redigerad av Ippskiff 2013-01-22 kl. 20:35.
Citera
2013-01-22, 20:36
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Arten det handlar om här är "Nephilim", som enligt legender och mytologi kom till efter att gudarna parade sig med människornas döttrar, vilket för övrigt fick dem utslängda från "himlen" då Elohim (deras "chef") förbjuder sådan interaktion varpå de kom att bli "fallna änglar" istället.

Vår kära elsy har nog bara läst de bitar han gillar och ignorerat resten.

I realiteten, så krockar denna teori och evolutionsteorin inte med varandra över huvud taget annat än att Elohim-teorin förutsätter att aliens har manipulerat med människans DNA genom eonernas gång och därmed accellererat evolutionen.

Det där låter bekant. Jag vill förknippa Elohim med mormonism, eller är jag ute och cyklar? Nephilim trodde jag däremot var någon form av ängel, men det var det ju tydligen inte då
Citera
2013-01-22, 20:40
Medlem
koffskis avatar
Citat:

Åh, du påstår att bevisen för evolutionsteorin är pseudobevis. Ah, ironin...
Citera
2013-01-22, 20:45
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Se den här om du vill veta mer om sanningen bakom psykiatrin: http://www.youtube.com/watch?v=6qs9TLTvYFs

Läkemedelsindustrin skulle inte tjäna något om alla människor vore psykiskt friska, så de hittar på en del sjukdomar och 'mediciner' (droger) för psykiska sjukdomar, som ofta gör folk bara ännu sjukare, för att de ska behöva mer mediciner, så att läkemedelsindustrin ska fortsätta tjäna pengar, och människor kan lättare fungera i ett dysfunktionellt samhälle, så att man inte behöver fixa samhället som skapar sjukdomarna.

Och med detta vill du ha sagt vadå, att det inte finns psykiska sjukdomar? Att inga psykiska besvär kan lösas med mediciner? Annars förstår jag inte din poäng.
Citera
2013-01-22, 20:58
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Se den här om du vill veta mer om sanningen bakom psykiatrin: http://www.youtube.com/watch?v=6qs9TLTvYFs

Läkemedelsindustrin skulle inte tjäna något om alla människor vore psykiskt friska, så de hittar på en del sjukdomar och 'mediciner' (droger) för psykiska sjukdomar, som ofta gör folk bara ännu sjukare, för att de ska behöva mer mediciner, så att läkemedelsindustrin ska fortsätta tjäna pengar, och människor kan lättare fungera i ett dysfunktionellt samhälle, så att man inte behöver fixa samhället som skapar sjukdomarna.

Vad fan?
Jag har seriösa problem om jag inte tar min medicin. Konstant ångest och skov av hypomani...
Jag fattar inte hur du vågar påstå att du vet bättre om andra är sjuka och har problem som de behöver medicin för än vad de själva vet. HJÄLPER INTE MEDICINEN SÅ SLUTAR MAN...

Vet du varför medicin är dyrt?
För att det kostar jävligt mycket att utveckla nya, därför behöver man mycket pengar för att kunna göra egna nya projekt. Hur jag vet detta? Jag pluggar biologi på göteborgs universitet och har snackat med doktorander och professorer om lite sådant här. De har mycket goda kontakter och vissa jobbar till och med lite åt läkemedelsindustri-hållet. Första terminen spenderade jag på medicinareberget, där göteborgs universitet och sahlgrenska bedriver en hel del forskning. Det du snackar om är helt och hållet bullshit...

De jag har talat med är säkra källor, folk som arbetar med vad de gör för att de brinner för det, inte för pengarna... Ska man ha pengar ska man bli läkare, inte forskare.
Citera
2013-01-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Vad fan?
Jag har seriösa problem om jag inte tar min medicin. Konstant ångest och skov av hypomani...
Jag fattar inte hur du vågar påstå att du vet bättre om andra är sjuka och har problem som de behöver medicin för än vad de själva vet. HJÄLPER INTE MEDICINEN SÅ SLUTAR MAN...
inte så lätt att sluta ibland när folk blir beroende av dom, eftersom de är droger. sen så finns det ju en del bra mediciner, och legitima psykiska sjukdomar, men de flesta mediciner mot depression exempelvis botar bara symptom och inte själva problemet som orsakar depressionen, och orsakerna har sällan med myter om signalsubstanser att göra.

se videon för mer info om det. vad jag menar är att psykiatrin är till stor del en pseudovetenskap, lite som big bang och evolutionsteorin, eftersom de alla baseras på samma världsbild.
Senast redigerad av elsydeon 2013-01-22 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in