Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Se den här om du vill veta mer om sanningen bakom psykiatrin:
http://www.youtube.com/watch?v=6qs9TLTvYFs
Läkemedelsindustrin skulle inte tjäna något om alla människor vore psykiskt friska, så de hittar på en del sjukdomar och 'mediciner' (droger) för psykiska sjukdomar, som ofta gör folk bara ännu sjukare, för att de ska behöva mer mediciner, så att läkemedelsindustrin ska fortsätta tjäna pengar, och människor kan lättare fungera i ett dysfunktionellt samhälle, så att man inte behöver fixa samhället som skapar sjukdomarna.
Vad fan?
Jag har seriösa problem om jag inte tar min medicin. Konstant ångest och skov av hypomani...
Jag fattar inte hur du vågar påstå att du vet bättre om andra är sjuka och har problem som de behöver medicin för än vad de själva vet. HJÄLPER INTE MEDICINEN SÅ SLUTAR MAN...
Vet du varför medicin är dyrt?
För att det kostar jävligt mycket att utveckla nya, därför behöver man mycket pengar för att kunna göra egna nya projekt. Hur jag vet detta? Jag pluggar biologi på göteborgs universitet och har snackat med doktorander och professorer om lite sådant här. De har mycket goda kontakter och vissa jobbar till och med lite åt läkemedelsindustri-hållet. Första terminen spenderade jag på medicinareberget, där göteborgs universitet och sahlgrenska bedriver en hel del forskning. Det du snackar om är helt och hållet bullshit...
De jag har talat med är säkra källor, folk som arbetar med vad de gör för att de brinner för det, inte för pengarna... Ska man ha pengar ska man bli läkare, inte forskare.