Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jag har alltid funderat över icke-troende och "för" troende personers likhet. Likheten mellan en övertygad ateist och en mycket religiös individ är den samma.
Ateism = avsaknad av gudstro
Tillbaks till skolbänken med dig, och lär dig de grundläggande definitionerna...
Citat:
Båda parter försöker tuta i den andra sin syn.
Träffat på många missionerande ateister? U-länderna är fulla av dem, antar jag?
Citat:
Själv tror jag på gud. Och skall jag vara ärlig så hoppas jag innerligt att det finns en gud.
Behöver jag säga något? Anledningen till att du tror torde inte kunna bli tydligare än så här...
Citat:
För utan en gud så känns det mesta som en anarki.
...men där blev det ännu tydligare...
Citat:
Människan har en förståelse över vad som är rätt och fel, och om det inte fanns någon gud, några som helst konsekvenser över det du gör under din tid på jorden, ja varför bry sig om lagar och regler. Moral blir sekundärt och ett intetsägande ting.
1. Om människan förstår vad som är rätt och fel så kanske herrn vill förklara varför gud skapade psykopater?
2. Att du ser problem med moralens existens utan en gud betyder inte att det finns en gud....grundläggande argumentationsfel...
Citat:
Min Gud är en entitet som ger oss fri vilja,
1. "Of course we have free will, the boss says so..."
2. Varför gav han det inte till psykopaterna?
Citat:
en som vill att vi själva skall göra det bästa över situationen.
....istället för att skapa en bättre situation...
Citat:
En som vill vårt bästa, men som även sätter oss på prov.
Citat:
Men jag tycker att det är aningen märkligt att det nästan blivit en grej att vara ateist och hata allt med religion. Varför skall religion vara påtvingat?
Ateism = hata religion
???
Citat:
Gud låter oss välja vår egna väg, och det är upp till var och en att bestämma om de vill tro eller inte. Att se ned på någon som tror på gud eller att se ner på någon som inte tror på gud är barnsligt. Låt folk vara och respektera deras val så lände de inte stör ditt dagliga liv.
Du verkar ha varit hårt ansatt av ateistiska missionärer i hela ditt liv, vad jag kan utläsa...jag kan bara beklaga detta å mina gudshatande bröders vägnar...