Hej D-v-s-G,
Citat:
Ursprungligen postat av D-v-s-G
Hur kom du fram till att någonting kom till av ingenting?
Ingen har kommit fram till detta. Det är liksom delvis det som är anledningen till dagens astrologiska och existensiella forskning världen över.
Ditt antagande är dessutom fel; Du förutsätter att det någon gång inte fanns någonting - "ingenting".
Citat:
Vetenskapen bevisar även att det är omöjligt.
Också felaktigt. Vetenskapen bevisar det som mänskligheten lyckas "klura ut", och som dessutom har stöd av bevis/slutledning. Bara för att vi ännu inte lyckats klura ut något (te.x. Big Bang) betyder det inte att saken i fråga är "omöjlig". Du bör läsa på vad vetenskap egentligen är.
Citat:
Om ni tror på att Big Bang var början till allt, vad skapade då Big Bang? Hur kan slumpen vara att bli när den inte har någon som helst grund?
Åter igen skriver du vad vi "tror på". Religion är ett typexempel på något "man tror på". Vetenskapen är något helt annat, se ovan.
Det kanske inte ens är fråga om någon slump att det universum vi vet om blev till, vi vet helt enkelt inte tillräckligt om Big Bang ännu. Du förutsätter åter igen att det från början inte fanns någonting överhuvudtaget.
Hela argumentation om Gud ger jag mig inte in på, men jag förstår dock inte varför du döper tråden till "Bevis på gud" när jag inte ens ser försök till argument för detta i din text. Du svamlar om saker som inte har något med saken att göra.