2012-12-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Bevis för gud, det måste ni hålla med om..

Absolut, men bara om man med "bevis" menar något helt annat än ordets egentliga betydelse.
Citera
2012-12-09, 22:42
Medlem
koffskis avatar
Citat:
http://declarationofconsciousness.org/declaration/#.UMT3HndeYeM
Declaration of Consciousness 21 December..
Dolores tammefan tog idén ur huvudet på mig för jag hade tänkt nått liknande, varför inte skriva på ett kontrakt mellan människor att ingen tar val över nån annan?

Bevis för gud, det måste ni hålla med om..

Vem säger att dolores måste ha rätt i allt?

För övrigt så kan jag sammanfatta det som stod på sidan med två ord: Ta ansvar.

Svårare än så är det inte, man behöver inte mystifiera saker eller behöva någon gudomlighet. Det fungerar ju likadant ändå.
Senast redigerad av koffski 2012-12-09 kl. 22:49.
Citera
2012-12-10, 01:39
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Man bör tänka så här.

Att saker som är till synes intelligenta är det för att vi 'ser med mänsklig uppfattning'.
Och med vilken uppfattning ser vi saker som är till synes icke-intelligenta?
Citera
2012-12-10, 01:44
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Den ateistiska uppfattningen är en het kandidat.
Citera
2012-12-10, 01:46
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:

Med samma 'mänskliga uppfattning'.
Citera
2012-12-10, 01:48
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Den ateistiska uppfattningen är en het kandidat.

Både ateister och troende använder samma delar av hjärnan när de gör analyser av sin omgivning.
Citera
2012-12-10, 01:48
Medlem
526s avatar
Citat:
och . . ?
Citera
2012-12-10, 01:58
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Både ateister och troende använder samma delar av hjärnan när de gör analyser av sin omgivning.
Källa?
Citera
2012-12-10, 02:04
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Källa?

Det ska väl inte behövas någon källa på det?

Tror du inte att alla människors hjärnor fungerar på samma sätt och använder samma delar till samma funktioner?
Citera
2012-12-10, 02:24
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Vem säger att dolores måste ha rätt i allt?

För övrigt så kan jag sammanfatta det som stod på sidan med två ord: Ta ansvar.

Svårare än så är det inte, man behöver inte mystifiera saker eller behöva någon gudomlighet. Det fungerar ju likadant ändå.

Men om det finns vetenskap på både själ och gud varför skka man då säga att varrken gud, själ eller intelligens existerar utanför atmosfären.. Om tillåmed atomerna snurrar i en perfekt cirkel i all materia då tycker jag man kan erkänna nån form av intelligens har skapat oss eller själva evolutionsprogramet och cellen som allt liv på planeten börja med..

Dolores menar att jorden delas på 2 just nu och vi väljer själv rädsla & hat eller kärlek & fred , och genom våra enegrier väljer vi om vi är redo för en högre dimension där tid inte existerar och en ny planet existerar utan korruption och krig..

Klart man (eller jag iaf) kan göra ett försök att hööjja energierna och hänga med till ny planet istället för att stanna på denna.. Om livet är som tv-spel så är det väl klart man ska level up genom kärlek och fred, låter fruktansvärt logiskt och har man inte förstått det kan det vara game over..

För er som ignroeraat satans framfart över planeten med korruption och krig år efter år så kan det såklart vara svårt att se om gud helt plötsligt kommer och separerar dom med positiva energier med dom som vill kriga..
Placerar dom med positiva energier på en ny planet och tar bort tid ur bilden..
Och låter dom som vill kriga leva vidare med sitt öde, typ..

SKitsmart att skriva under på att ingen tar val över nån annan, maskiner kan göra människors arbeten så alla förlorar på att nån annan äger teknologi medans alla betalar för det som teknologin och naturen producerar.. långt ifrån ärligt system, klart jag skrev på och ja behövde knappt läsa igenom för jag har kännt att det borde vara det mest logiska att göra om man vill visa att man är vuxen människa som förstår att krig inte leder till annat än utrotning om det får fortsätta och att ingen ska ha rätten att ta val över någon annan...

Kan ju helt klart vara bra och skriva på så man har det klart mentalt innan 21 dec...

Bara min åsikt , jag tycker det är bevis för både gud och högre dimensioner, men då är inte gud nån som hon pratat med genom hypnos men hon har fått förklaring som jag tycker låter bra jämfört med vad en präst skulle säga eller en vetenskapsman som ignorerar vad en själ är..

Dolores Cannon from This Sacred Earth on 2012 and the New Earth
http://www.youtube.com/watch?v=Bp_fK5fP0BU
Citera
2012-12-10, 12:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
och . . ?

"Och" ... att du fortfarande försökar jonglera med bevisbördan.

Jaja, jag vet. Denna åsikt om ditt bevisbörda-jonglerande är en konspiration från dom onda materialister.
Citera
2012-12-10, 12:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Om tillåmed atomerna snurrar i en perfekt cirkel i all materia då tycker jag man kan erkänna nån form av intelligens har skapat oss eller själva evolutionsprogramet och cellen som allt liv på planeten börja med..

När kommer bevisen?

Citat:
För er som ignroeraat satans framfart över planeten med korruption och krig år efter år så kan det såklart vara svårt att se om gud helt plötsligt kommer och separerar dom med positiva energier med dom som vill kriga..

För er som slappt och passivt sittar i rökmolnen och försökar snacka allting till det bättra då kan det såklart vara svårt att se, att AKTIVA insatser .... istället för drog-flummig millenialism ..... kunne hjälpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in