2012-11-15, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vad talar emot att hela naturen är ett inteligent medvetande som vi ignorerar som såklart innebär vissa risker med tanke på att vi en en del av det medvetandet?

T.ex. mängden information som ska behandlas och lagras som minnen för att du ska kunna tala om ett medvetande. På vilket sätt är detta medvetande medvetet? Kan det påverka verkligheten? Hur? Kan det koncentrera sitt medvetande någonstans, t.ex. på en enskild mänska? Hur?

Talar du nu om hela universum eller bara t.ex. jorden? Varför är jorden då avskild från resten av medvetandet och hur, eller är det bara jorden som är medveten? Varför? Ifall du menar hela universum, hur transporteras information snabbare än ljuset för att du ska kunna tala om ett enda medvetande? Hur behandlas den enorma mängd information det då blir fråga om?
Citera
2012-11-15, 09:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
T.ex. mängden information som ska behandlas och lagras som minnen för att du ska kunna tala om ett medvetande. På vilket sätt är detta medvetande medvetet? Kan det påverka verkligheten? Hur? Kan det koncentrera sitt medvetande någonstans, t.ex. på en enskild mänska? Hur?

Talar du nu om hela universum eller bara t.ex. jorden? Varför är jorden då avskild från resten av medvetandet och hur, eller är det bara jorden som är medveten? Varför? Ifall du menar hela universum, hur transporteras information snabbare än ljuset för att du ska kunna tala om ett enda medvetande? Hur behandlas den enorma mängd information det då blir fråga om?

Aah man det där är ganska nyttiga frågor, det tyder på att du går framåt i evolutionen tror jag.. rätt frågor är vad riktig vetenskap egentligen är.. För man kan utesluta mycket när man bara vet en sanning.. Den förmågan har vi människor också fått och jag utnyttjar den hela tiden så evolutionteorin stack ut genom fönstret som förklaringen för allt för flera år sen..

Jag har ju sagt att jag skulle kunna placera en tanke och känsla i dig , även om du hade ryggen mot mig.. Så skulle du känna när jag iaktar dig.. Detta bekräftar energinät som vi är connectade i.. Om man använder sin förmåga att tänka logisk, lyssna på vad andra säger, och testa om det är enkelt som det här är..

Jag har märkt att det fungerar när man fokuserar på en människa och sen tänker på vad människan tänker på.. då brukar man se reaktionen direkt.. testa när ni sitter på bussen, stan eller nått..

Det var han som gjorde filmen som ser naturen som ett stort inteligent medvetande som utvecklat inteligenta designer genom självskapande inteligenta designer och lösningar på problem. Har tror på evolution men han har tagit svampar och ser direkt naturen som nånting väldigt inteligent som vi måste lyssna på oc respektera för vi är en del av det..

Einstein pratade in ett Unified stringfield som går igenom allt och kvantumfysiken nu har bekräftat både Einstein teori och att 1 sak kan vara på 2 ställen samtidigt..

Jag själv tycker det verkar mest logiskt att inteligensen kommer innifrån det där nätet, det nät som vi alla är en del av och som allt i universum ären del av... för det spelar ingen roll som sagt vart du zoomar in så kommer du se samma rena energier på dom minsta nivåerna..

Otroligt intressant hur som helst..

MVH
Citera
2012-11-15, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Fast du har ju lika lite belägg för detta som vi har för att verkligheten existerar, så att påstå att medvetandet är skaparen är väl en aning förhastat?

Man kanske kan säga att vi skapar vår subjektiva verklighet genom vår förmåga att tänka i abstraktioner. Inom skapelsen, där våra sinnen lever, har vi rationaliserat fram en hel värld av abstrakt, vilket ger oss en karta och ett sätt att förstå den objektiva verkligheten. Hade vi inte haft den förmågan så skulle vi inte förstå något.
Citera
2012-11-15, 09:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Strawman. Börja med att förstå och acceptera ett argument fråm initiella villkor; sen kan du flumma.

Citat:
Men vem är Initiella Vilkor?

Vad med att googla 'initiella' FÖRE du öht gör något annat. Du vill marknadsföra dina 'svar' om komplicerade frågor, men det skall vara på din inkompetensnivå och med ditt okunnighets-underlag.

Citat:
och varför ska jag acceptera hennes argument när jag inte vet vem hon är..

FÖRSTÅ först.

Citat:
Tyst på dig nu!

Predika oemotsagd kan du göra i en kyrka.
Citera
2012-11-15, 09:10
Medlem
Citat:
Svammel babbel hokus pokus abrakadabra...

Otroligt intressant hur som helst..

MVH

Det må vara hur intressant som helst, men du svarar inte på en enda av mina frågor. Man hittar inte "sanningen" genom att tro på vad man vill och bara ignorera invändningarna.
Citera
2012-11-15, 09:12
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Och du har lyssnat bra i skolan så du vet vilka "upplevelser" det är..

En drog som får dig att se naturen som ett stort levande medvetande som har extremt hög inteligens..

Tänk va bra att skolan lärt dig att du inte behöver lyssna mer på varken mig ellr Bill Hicks..

Ursäkta men, clown tyst nu,..

Ojojoj...ännu en pajas som tror att hans nerpundade upplevelser är djupa sanningar...

Surt bara att dina upplevelser tydligen kommer med priset att ditt tänkande blir helt skevt och att du inte förmår förmedla dig sammanhängande....
Citera
2012-11-15, 09:15
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
Det må vara hur intressant som helst, men du svarar inte på en enda av mina frågor. Man hittar inte "sanningen" genom att tro på vad man vill och bara ignorera invändningarna.

Vilka invändningar?
Jag trodde det var ärliga frågor från dig.. men undermedvetet så evolutioneras du och det bevisades med frågan..
Citera
2012-11-15, 09:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Egentligen behövs inte ordet gud, om man förstår vad medvetandet är, men problemet är att när vi slutade använda ordet gud och började använda ordet medvetande istället så förlorade vi förståelsen om att medvetandet skapar allt som finns, dvs. att medvetandet är skaparen (gud), därför är det bra om ordet har en association till skaparen.

Det är ett cirkel-argument.

Och om du nu hade varit så 'insiktsfull' som du inbillar dig, då skulle du ha vetat, att mahyana-buddhismen redan har get det för tillfället bästa 'svar' på det scenerie du ställar upp:

"Samsara = Nirvana".

Nu har du något vettigt att tygga på dom nästa 10 åren, istället för dina skenande fabulationer.
Citera
2012-11-15, 09:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vilka invändningar?
Jag trodde det var ärliga frågor från dig.. men undermedvetet så evolutioneras du och det bevisades med frågan..

Invändningar som överlag kan sammanfattas i:

1. Du sökar kryphål.

2. Dina egna 'argument' är substanslösa.
Citera
2012-11-15, 09:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ojojoj...ännu en pajas som tror att hans nerpundade upplevelser är djupa sanningar...

Surt bara att dina upplevelser tydligen kommer med priset att ditt tänkande blir helt skevt och att du inte förmår förmedla dig sammanhängande....

Ännu en som Bill Hicks?

Och den brutala sanningen är att det är din utbildning som totalt rånat dig på din förmåga att tänka utanför ramarna..

Är det inte lite barnsligt att antyda att man blir dum ii huvudet av droger bara för att man har absolut ingen aning om vad en drog är för man har krigat krig mot droger i 30 år genom att ta avstånd från dom och användarna av dom medans en massiv kriminell värld har växt upp i tysnad om orsaken till kriminaliteten i media, skolor och politiker..
Citera
2012-11-15, 09:28
Bannlyst
Jag kikar in för att se vad ni kommit fram till så här långt, hmm...pajas, nerpundade upplevelser, hög med skit, lär dig LÄSA...
Tja, om det finns nån intelligens i universum så verkar den inte hittat till detta forumet i alla fall
Citera
2012-11-15, 09:29
Medlem
KungPungPats avatar
Nu har nån annan Fb-medlem delat med sig av mer bevis för gud i form av en film gjord av samma kille som filmen Manna..

Så ni som är intresserade kan kolla om ni vill veta mer:
Metanoia: A New Vision of Nature (a film about life, evolution and intelligence)
http://www.youtube.com/watch?v=Ff1Z8nGGebs&feature=youtube_gdata_player

Kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in