Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
T.ex. mängden information som ska behandlas och lagras som minnen för att du ska kunna tala om ett medvetande. På vilket sätt är detta medvetande medvetet? Kan det påverka verkligheten? Hur? Kan det koncentrera sitt medvetande någonstans, t.ex. på en enskild mänska? Hur?
Talar du nu om hela universum eller bara t.ex. jorden? Varför är jorden då avskild från resten av medvetandet och hur, eller är det bara jorden som är medveten? Varför? Ifall du menar hela universum, hur transporteras information snabbare än ljuset för att du ska kunna tala om ett enda medvetande? Hur behandlas den enorma mängd information det då blir fråga om?
Aah man det där är ganska nyttiga frågor, det tyder på att du går framåt i evolutionen tror jag.. rätt frågor är vad riktig vetenskap egentligen är.. För man kan utesluta mycket när man bara vet en sanning.. Den förmågan har vi människor också fått och jag utnyttjar den hela tiden så evolutionteorin stack ut genom fönstret som förklaringen för allt för flera år sen..
Jag har ju sagt att jag skulle kunna placera en tanke och känsla i dig , även om du hade ryggen mot mig.. Så skulle du känna när jag iaktar dig.. Detta bekräftar energinät som vi är connectade i.. Om man använder sin förmåga att tänka logisk, lyssna på vad andra säger, och testa om det är enkelt som det här är..
Jag har märkt att det fungerar när man fokuserar på en människa och sen tänker på vad människan tänker på.. då brukar man se reaktionen direkt.. testa när ni sitter på bussen, stan eller nått..
Det var han som gjorde filmen som ser naturen som ett stort inteligent medvetande som utvecklat inteligenta designer genom självskapande inteligenta designer och lösningar på problem. Har tror på evolution men han har tagit svampar och ser direkt naturen som nånting väldigt inteligent som vi måste lyssna på oc respektera för vi är en del av det..
Einstein pratade in ett Unified stringfield som går igenom allt och kvantumfysiken nu har bekräftat både Einstein teori och att 1 sak kan vara på 2 ställen samtidigt..
Jag själv tycker det verkar mest logiskt att inteligensen kommer innifrån det där nätet, det nät som vi alla är en del av och som allt i universum ären del av... för det spelar ingen roll som sagt vart du zoomar in så kommer du se samma rena energier på dom minsta nivåerna..
Otroligt intressant hur som helst..
MVH