2012-11-04, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Vad ska jag hjälpa dig med? Du jämför äpplen med päron, a-priori och a-postteori sannolikhet.
Vad vimsar du om?
Citera
2012-11-04, 00:51
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
Världsalltet har inte "pluppat upp" i sin nuvarande form. Och oavsett hur det har uppstått så finner jag det absurt att tro att någon sitter och har kontroll över det.
Så då har det s.a.s. pluppat upp, utan att någon "sitter och har kontroll över det"?
Citera
2012-11-04, 00:52
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Vad vimsar du om?
Dina dumfrågor?
Citera
2012-11-04, 00:54
Bannlyst
Citat:
Dina dumfrågor?
Du förstår inte så då måste du slänga ur dig nåt fjollskitsnack?
Citera
2012-11-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ja, exakt så.

Praktiskt, Gud är "mystiskt" och allt skapades med "magi"

Tur att det finns människor som inte nöjer sig med detta, att man siktar lite högre vad gäller förståelse av vår omvärld! Vad tycker du om varningsanordningar som ljuder och varnar folk vi annalkande Tzunamis? det kan ju rädda livet på hundratusentals människor som Gud tänkt utjämna lidandet på.
Citera
2012-11-04, 00:55
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
För att det är jävligt tröttsamt att diskutera med folk som gör sitt bästa för att dölja vad de står för. Du har väl helt medvetet valt Calovius som nick, så stå för det då.
Vem har dolt något och vad?
Jag frågade om det som du tycker dig veta om min koppling till namnet Calovius spelar någon roll?
Citera
2012-11-04, 00:56
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Du förstår inte så då måste du slänga ur dig nåt fjollskitsnack?
Istället för att ställa dumfrågor så kan du ju komma till poängen istället?
Citera
2012-11-04, 00:57
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Målet är att föra mänskligheten vidare, det är allt.
Du behöver inte sparka mig på kuken först för att jag skall skratta när du kittlar mig.

Citat:
dvs. Gud kunde inte uppnå sitt mål utan att introducera naturkatastrofer samt epidimier , i.e. inte omnipotent. Då har vi det klarlagt.
Ni sätter egna kriterier på vad som är målet för mänskligheten trots att ni inte delar målen och tron med religiösa? Seriös vad är det för barnsliga argument om att det inte gör Gud allsmäktig?
Citera
2012-11-04, 00:57
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Praktiskt, Gud är "mystiskt" och allt skapades med "magi"

Tur att det finns människor som inte nöjer sig med detta, att man siktar lite högre vad gäller förståelse av vår omvärld! Vad tycker du om varningsanordningar som ljuder och varnar folk vi annalkande Tzunamis? det kan ju rädda livet på hundratusentals människor som Gud tänkt utjämna lidandet på.
Och de påstår att deras tro ska vara grundat i logik och reson. Snarare Stefans anti-logik.
Citera
2012-11-04, 00:59
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Ni sätter egna kriterier på vad som är målet för mänskligheten trots att ni inte delar målen och tron med religiösa? Seriös vad är det för barnsliga argument om att det inte gör Gud allsmäktig?
Egna kriterier? Jag har inte ens ponerat vad Gud kan ha för mål med mänskligheten. Jag har endast påvisat kontradiktionen mellan verkligheten och Guds påstådda omnibenevolens, och har ännu inte fått ett svar utan endast icke-svar.
Citera
2012-11-04, 01:02
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Egna kriterier? Jag har inte ens ponerat vad Gud kan ha för mål med mänskligheten. Jag har endast påvisat kontradiktionen mellan verkligheten och Guds påstådda omnibenevolens, och har ännu inte fått ett svar.
Flertal gånger har du påpekat att ''målet'' inte kan nås för att naturkatastrofer inträffar. Men, givetvis får du chansen att förklara vad målet är.
Citera
2012-11-04, 01:02
Bannlyst
Citat:
Istället för att ställa dumfrågor så kan du ju komma till poängen istället?
Poängen är att du pratar vitt och brett om Linde, Guth och dom andra experterna, men du har inte en aning om vad du snackar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in