2012-10-18, 14:03
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautthiod
Således har du diskvalificerat dig från diskussionen.
Vi kan aldrig åberopa något med absolut säkerhet på grund av det mänskliga tänkandets limitation. Vetenskapen arbetar med teorier, inte absolut.
Citera
2012-10-18, 14:04
Medlem
Gautthiods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
På vilket sätt skulle naturkatastrofer vara logiskt justifiserbart i hand på en benevolent Gud. Du flyr från frågan genom att postulera "godismysterious"-argumentet.

Flyr vet jag inte. Det är ju din värdering att naturkatastrofer i sig är någonting ont.
Citera
2012-10-18, 14:06
Medlem
Gautthiods avatar
Citat:
Vi kan aldrig åberopa något med absolut säkerhet på grund av det mänskliga tänkandets limitation. Vetenskapen arbetar med teorier, inte absolut.

Trots det så har det funnits en uppfattning om perfekta (fullkomliga) begrepp genom hela den mänskliga historien.
Citera
2012-10-18, 14:10
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Flyr vet jag inte. Det är ju din värdering att naturkatastrofer i sig är någonting ont.
Naturkatastrofer i sig är inte ont; dock skapandet utav fysiska lagar som möjliggör naturkatastrofer är ont.
Citera
2012-10-18, 14:11
Medlem
Gautthiods avatar
Citat:
Naturkatastrofer i sig är inte ont; dock skapandet utav fysiska lagar som möjliggör naturkatastrofer är ont.

Cirkelresonemang. Det är fortfarande din egen värdering.
Citera
2012-10-18, 14:16
Medlem
baylifes avatar
Citat:
1. Skillnaden ligger i att GUD är bortom Skapelsen, vilket de grekiska hedningarna inte trodde. Hedningarna ville ensidig immanens; kristendomen är total transcendens och total immanens samtidigt.
Att själva orsaken är annorlunda bortser inte från det faktum att ni kom till er slutsats genom liknande logik.

Citat:
2. Vem har sagt att jag funnit min tro via förnuftet?
Du har funnit din tro genom empiri; vilket innefattar den ensidiget du postulerade.
Citera
2012-10-18, 14:19
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Så du anser att onödigt lidande inte i sig är något ont?
Citera
2012-10-18, 14:24
Medlem
Citat:
När har jag postulerat att global uppvärmning inte skulle bero på oss? Du kanske har glömt de århundraden vi inte hade någon påverkan på naturen. Samt kan knappast alla naturkatastrofer attribueras till global uppvärmning.

Vad har detta med något att göra?
" Bevisa att Gud existerar [Sammanfogad tråd /Mod]"
Citera
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Trots det så har det funnits en uppfattning om perfekta (fullkomliga) begrepp genom hela den mänskliga historien.
Att vi människor postulerat absoluts är inte detsamma som att dessa existerar universiellt. Vi kan aldrig vara 100 % säkra, vilket är varför vetenskapen arbetar utefter hypoteser -> teorier.
Senast redigerad av baylife 2012-10-18 kl. 14:34.
Citera
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Sinnen/hjärnor är medvetna och omedvetna, vetenskap har t.o.m framlagt att känslor styrs , var god kolla upp hur tortyr fungerar och varför det tillämpas, eller mildare uttryckt... utpressningsfenomen, kan man säga att naturen pressar människa på villkor.. då är det omigen argument för ansvarsfrihet, natur går förstås i cirklar men resonerande kan både cirkla och slumpa och ordna och upplösa, så vad tråden verkar utvecklas mot är ju faktiskt död och rättfärdigandet av att hålla liv på halster och kriterierna för aktiv dödshjälp som den tråkiga följden.
Citera
2012-10-18, 14:25
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Vad har detta med något att göra?
" Bevisa att Gud existerar [Sammanfogad tråd /Mod]"
Det var du själv som tog upp frågan om global uppvärmning. Inte jag. Så fråga dig själv.
Citera
2012-10-18, 14:26
Medlem
Citat:
Så du anser att onödigt lidande inte i sig är något ont?

Undrar vad din IQ ligger på ?
Kan du inte variera dina ord ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in