Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Såå, det Kung_Ingenting påstår, är det fel?
Eller är du okunnig i frågan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ali3000
Om det inte finns studier som styrker påståendet, absolut.
Så du är okunnig i frågan, du vet inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ali3000
Sluta flytta fokus nu. Din tur att svara på frågor.
Jag har redan svarat på varför jag anser att en skapelse är mer trolig, redan från första inlägget:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Om du kan visa att en art förvandlas till två arter där dom inte får avkomma med en gemensam förfader, och att dessa två förgreningar är fertila, så vore det bra, men du har inga exempel på detta. Och det innebär att skapelseteorin är mer trolig än evolutionsteorin, detta om vi observerar verkligheten, dom fakta och bevis som vi har.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ali3000
Snarare tvärtom, eftersom det inte finns någonting vi observerar i verkligheten, eller någon fakta eller ”bevis” som ger att skapelseteorin är mer trolig.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Det vi kan observera i verkligheten är att en art inte omvandlas till en annan art, kan du bevisa motsatsen?
(Med art menar jag enligt Ernst Mayrs definition att två olika arter inte kan få avkomma med varandra, inte den godtyckliga och subjektiva definitionen att arter ser olika ut).
Och om vi inte kan observera att en art förvandlas till en annan art, så är det troligtvis så att en art inte kan omvandlas till en annan art: "Om en fågel ser ut som en anka, simmar som en anka och kvackar som en anka, så är det förmodligen en anka".
Det vi kommer fram till i slutändan är att du inte har någon aning om det finns eller inte finns studier som styrker påståendet att en art omvandlas till en annan art.
Jag är övertygad om att det inte existerar sådana studier, i så fall hade evolutionister tagit fram detta för flera år sedan när jag frågade om detta första gången.
Det talar mer för att det inte sker någon artbildning eftersom vi inte kan observera detta. Om en fågel ser ut som en anka...
Och återigen, nej, jag kan inte bevisa detta. Om artbildning inte existerar, så kan jag inte bevisa något som inte existerar, lika lite som att jag kan bevisa att en tekanna existerar i rymden.