Citat:
Ah, så vi kan slänga ut hela området fylogenetik för "om det ser ut som en anka är det nog en anka"? Jag ska genast maila alla inblandade att Jehovas har löst det genom att likna en anka vid en anka.Återigen, jag har aldrig påstått att det går att bevisa, därför är det en teori.
Däremot: Vad är mer troligt när vi observerar verkligheten? I verkligheten kan vi inte observera att en art förvandlas till en annan art (enligt Ernst Mayrs definition), så "Om en fågel ser ut som en anka, simmar som en anka och kvackar som en anka, så är det förmodligen en anka".
Om vi inte kan observera artbildning (enligt Ernst Mayrs definition), så är det förmodligen så att artbildning inte sker.
Att det sker evolution(eller förändringar inom arter) är däremot tydligt för alla att observera(t.ex. förändringar hos hundar).
Men att det sker förändringar inom arter, att en art förändras till utseende (och beteende) är inget bevis för att förändringarna till slut bildar en ny art(enligt Ernst Mayrs definition).
Detta är orsaken till att evolutionsteorin är en teori, inte fakta.
Däremot: Vad är mer troligt när vi observerar verkligheten? I verkligheten kan vi inte observera att en art förvandlas till en annan art (enligt Ernst Mayrs definition), så "Om en fågel ser ut som en anka, simmar som en anka och kvackar som en anka, så är det förmodligen en anka".
Om vi inte kan observera artbildning (enligt Ernst Mayrs definition), så är det förmodligen så att artbildning inte sker.
Att det sker evolution(eller förändringar inom arter) är däremot tydligt för alla att observera(t.ex. förändringar hos hundar).
Men att det sker förändringar inom arter, att en art förändras till utseende (och beteende) är inget bevis för att förändringarna till slut bildar en ny art(enligt Ernst Mayrs definition).
Detta är orsaken till att evolutionsteorin är en teori, inte fakta.
Citat:
Hypotes, snarare. Framställ fakta som stödjer den hypotesen om du vill bygga en teori.
Och även skapelseteorin är en teori, inte fakta.
Citat:
Ah, alla bevis.
Däremot när jag observerar och betraktar alla bevis, så tycker jag att det talar mer för en skapelse, inte att det har skett utan intelligent inblandning.
Som vad?
Förhoppningsvis något mer än "jag förstår inte hur det annars skulle gått till"..