Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-07, 19:08
  #28861
Medlem
Vad är problemet?
Fiktiva vägledare skapades på grund av osäkerhet, okunskap samt förvirring, skapar ett lugn att ha något att hänvisa till när förståndet var/är otillräcklig.
Citera
2019-03-07, 19:14
  #28862
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Det är idioti att tro att man vet något bara för att man tror sig veta.
Jag ver inget bara för art jag tror mig veta något.

Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Du behöver inte lita på vad jag säger, det vill jag inte alls - jag vill däremot att kritiker först förstår innan de dementerar.
Vad finns inget att förstå angående påståenden utan belägg.

Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Det är svårt att förstå att man inte förstått, speciellt när man är övertygad om att man har rätt.
Jag är inte övertygad om något i denna fråga, jag har som sagt ingen tro om gudars existens.

Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Självklart finns inga konkreta "bevis" på "Gud"s existens.
Ok, finns det några bevis alls?

Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Däremot skulle man kunna se naturen själv som bevis på att den är intelligent.
Du är ju någorlunda intelligent, vad tror du grunden till den intelligensen är?
Min intelligens är troligtvis resultatet av flera miljoner år av evolution.
Hur är det ett bevis på guds existens?

Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Jag tänker dock inte lägga mer tid på att upprepa mig eller förklara vidare för dig Conny,
Då jag uppfattat att du är alldeles för rädd och dum för att förmå förstå det jag försöker säga.
Idel bortförklaringar.
Citera
2019-03-07, 19:31
  #28863
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Annars så kan man ju förutsätta att någon just tror när de talar om Gud och Universums funktion/ursprung...
Ska man verkligen behöva påtala att man Tror i dessa frågor?

Ja, för Jante gäller givetvis mobbningens Murphys-lag. Kan något missuppfattas, då görs det också.

Om du vill lära dig något istället för att gapa om saker du inte vet något om så kan du läsa HÄR om 0/0=1.
Vi har inte lyckats definiera 0/0, just för att det är omöjligt att säga med säkerhet.
Men alla som inte är paragrafryttare förstår att 0/0=1 precis som att alla tal som delas med sig själva är just 1.

Jag har Inte motbevisats, det är endast folk som inte vet själva som säger emot.
Dessutom verkar ingen av er "kritiker" ens ha bemödat sig med att försöka förstå mina argument alls.
De har som brukligt kastat sig på tangentbordet som hungriga vargar så snart de sett en chans att påstå sig veta något.
Så snart ni idioter tycker er se att ni vet bättre än någon annan,
då är ni så snabba att hugga att ni inte förmår begripa vad någon menar först.
Ni vill inte ens erkänna att ni inte förstått, utan pekar istället på att den som förstår något ni inte förstår och kallar denne idiot.

Att du inte förmår att själv uppfatta när du idiotförklarar någon, det bevisar bara ännu mer hur Jante du är.
Du behöver inte förklara eller förtydliga varför du beter dig som en idiot, det ser jag tydligt ändå.

Om något existerar i någons fantasi, så existerar det i dennes fantasi.
Att du har svårt att förstå det är ditt problem.
Du fantiserar om att du har en personlighet och ett medvetande tex, just därför har du också det.

Du behöver som sagt inte förklara hur du resonerar, jag har också varit barn en gång i tiden.

Angående 0/0=1 så är det kul att du hänvisar till en sida som visar att du har helt uppåt väggarna fel.
Där står det klart och tydligt att ditt påstående "alla tal som delas med sig själva är just 1" är fel. Den faktiska regeln är "alla tal utom 0 som delas med sig själva är 1", och det matematiska beviset är att alla tal som i sin tur multipliceras med 1 är sig självt. Samma går inte att göra med siffran 0. (Jo det går att göra med 1, men det går att göra även med vilken annan siffra som helst, så 1 är inte ett exakt svar på 0/0, det kan vara vilken siffra som helst, till och med 0.
Förstår du nu?
__________________
Senast redigerad av Smeso 2019-03-07 kl. 19:42.
Citera
2019-03-07, 21:20
  #28864
Medlem
AXKYA131313s avatar
Jag vill hänvisa till inlägg #28803
Samt Inlägg #2

Samt omformulera ett tidigare citat:

Den som påvisar att argumentation i detta ämne inte är bevis är den yttersta av idiot.

Jante kan inte förmå begripa det han inte redan förstår, så vida det inte kommer från någon som obetvivlingen kommer att skada honom -då ändrar Jante uppfattning utan protest.
Det som får Jante att förneka sin egen uselhet är alltid att peka på någon som dennes flock skulle hålla med om är ”galen”.
Jante är trygg i säkerheten av att alltid sitta på höga hästar hemma med desamma.
Konsensus är Jantes Definition, men han skulle aldrig inse att han är den gråaste pixeln i ”myrornaskrig”, han kan ju alltid spegla sig i konsensus och tro att han är perfekt.
Jantes pragmatiska förmåga förmår honom att alltid läsa det han vill.
Han kan aldrig förstå något genom att tänka själv.

En Faktor av 0 finns inte, jag har lärt mig att allt som delas med 0=0


Människan har utvecklat aritmetiken för att lära förstå sin omvärld, hon har satt upp regler allt eftersom för att kunskapen skall vara så sanningsenlig som möjligt.
Vissa regler säger emot varandra, därför har människan utvecklat logiken ytterligare genom att ifrågasätta så mycket som möjligt och kommit fram till slutsatsen att hon omöjligt kan få systemet att helt gå ihop. Därför har hon definierat de olika lösningarna och bestämt att de frågor som inte endast har ett svar skall anses ”odefinierade”.

Men sanningen, den ändras som sagt inte av människans hittepå!

Att 1 Är En Faktor Av 0, Är dock så nära sanningen tankarna förmår komma.
Det inser den som förmår tänka själv istället för att endast rida där uppe på paragraferna.

Jante är som sagt duktig på språket och lyckas även alltid få sagt det han vill på ett sätt som är PK.
”Du vet inte vad klockan är?”
Jante kan påstå att motparten är en idiot endast genom att fråga efter hur mycket klockan är.
Han är oförmögen att möta människor som inte håller samma åsikter som honom själv.
Då måste ju Jante Bevisa för sin flock att en galning är lös.

Varför skulle Universim vara det enda som aldrig skapats?
Det är självklart att det finns ett upphov!
Förneka om ni vill, men att det finns Ett -Det är Sanningen!

Sanning gör Jante skräckslagen, -Därför är hans sanning alltid Konsensus

Självklart kan inte en frågas sanna svar ”vara vad som helst”!!!


Jante!...
__________________
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-07 kl. 22:05.
Citera
2019-03-07, 23:45
  #28865
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Angående 0/0=1 så är det kul att du hänvisar till en sida som visar att du har helt uppåt väggarna fel.
Där står det klart och tydligt att ditt påstående "alla tal som delas med sig själva är just 1" är fel. Den faktiska regeln är "alla tal utom 0 som delas med sig själva är 1", och det matematiska beviset är att alla tal som i sin tur multipliceras med 1 är sig självt. Samma går inte att göra med siffran 0. (Jo det går att göra med 1, men det går att göra även med vilken annan siffra som helst, så 1 är inte ett exakt svar på 0/0, det kan vara vilken siffra som helst, till och med 0.
Förstår du nu?
Förklara gärna varför 0 multiplicerat med 1 inte kan vara 0.
Allt som multipliceras med 0 är 0, iaf just då.

Förstår du vad 1 är?
Du påstår att 0/0=”vilken siffra som helst”.
Alla siffror/TAL är en del av 1.

Du Bevisar att du inte kan matematik iaf.
0 = noll och ”ingenting”. En faktor av ”ingenting” är ”allting”.
Att 0/0=0 är Inte Sant -Därför att Division Inte är ”ingenting”.

Varför tror du att jag inte förstår konsensus eller dina egna felaktigheter?
__________________
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-08 kl. 00:07.
Citera
2019-03-08, 00:08
  #28866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Förklara gärna varför 0 multiplicerat med 1 inte kan vara 0.
Allt som multipliceras med 0 är 0, iaf just då.

Förstår du vad 1 är?
Du påstår att 0/0=”vilken siffra som helst”.
Alla siffror/tal är en del av 1.

Du Bevisar att du inte kan matematik iaf.
0 = noll och ”ingenting”. En faktor av ”ingenting” är ”allting”.
Att 0/0=0 är Inte Sant -Därför att Division Inte är ”ingenting”.

Varför tror du att jag inte förstår konsensus eller dina egna felaktigheter?
Man borde nog uttrycka sig mer rätt vad man menar så sa gud typ . Noll i noll delar. Är noll
Ett delat 1 gång är ju faktiskt två . Och ett delad noll gånger är ju odelad etta.
Det är rätt bra bevis på att gud finns . Han förklara för mig nu . Lömsk är människan
Citera
2019-03-08, 00:10
  #28867
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Förklara gärna varför 0 multiplicerat med 1 inte kan vara 0.
Allt som multipliceras med 0 är 0.

Förstår du vad 1 är?
Du påstår att 0/0=”vilken siffra som helst”.
Alla siffror är en del av 1.

Du Bevisar att du inte kan matematik iaf.
0 = noll och ”ingenting”. En faktor av ”ingenting” är ”allting”.
Att 0/0=0 är Inte Sant -Därför att Division Inte är ”ingenting”.

Varför tror du att jag inte förstår konsensus eller dina egna felaktigheter?

Reglerna för matematik säger att det exempelvis ska gå att multiplicera båda sidorna om likhetstecknet med samma siffra (t.ex. 5) utan att värdet för ekvationen ändras.

Det går inte att göra med din ekvation:

5*0/5*0=1*5 => 0/0=5

Alltså är det inte en giltig matematisk ekvation.

Men, det förstås, du har ju hittat på egna matematiska regler som du tror på.
Citera
2019-03-08, 00:27
  #28868
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Man borde nog uttrycka sig mer rätt vad man menar så sa gud typ . Noll i noll delar. Är noll
Ett delat 1 gång är ju faktiskt två . Och ett delad noll gånger är ju odelad etta.
Det är rätt bra bevis på att gud finns . Han förklara för mig nu . Lömsk är människan
Ett delat en gång är faktiskt två?
Utveckla gärna. Intressant tanke.
Matematik kommer aldrig bevisa att världsalltet är intelligent.
Människan är lömsk som djävulen.
Ett delat noll gånger är helt riktigt odelad etta.
Noll i noll delar är noll, men Faktorn av 0 är 1.

Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Reglerna för matematik säger att det exempelvis ska gå att multiplicera båda sidorna om likhetstecknet med samma siffra (t.ex. 5) utan att värdet för ekvationen ändras.

Det går inte att göra med din ekvation:

5*0/5*0=1*5 => 0/0=5

Alltså är det inte en giltig matematisk ekvation.

Men, det förstås, du har ju hittat på egna matematiska regler som du tror på.
(5*0=0) / (5*0=0) = 1 (5*0=0) =>0 Vad är >0?

Varför Vill du inte förstå att 5 också är Baserat på 1?

Edit: Vad fan menar du egentligen? Förtydliga gärna

Ett annat exempel med samma metod:
5/5=1

5*5 / 5*5 = 1*5 => 25/25=5??????

Aritmetiken är som sagt inte perfekt.

5/5*5=1*5 => 5=5.

Allt som multipliceras med 0=0, därför går inte regeln du försöker dig på att beskriva att applicera korrekt på problemet 0/0=1.

Aritmetiken kommer som sagt alltid att vara perfekt,
Den kommer heller aldrig kunna belägga Naturens Intelligens.

Sepiritz satte dock sitt lilla huvud på spiken när han insåg att hans hjärna är en elektrokemisk maskin.
Det är även Universum
__________________
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-08 kl. 01:25.
Citera
2019-03-08, 00:51
  #28869
Medlem
BullensKorvs avatar
Har en idé angående bevisföringen. Den ende som kan bevisa Guds huruvida existerar eller inte är väl Gud själv så det är väl svårt att tro att någon människa någonsin kan presentera ett sådant bevis. Ett demokratiskt bevis skulle kunna vara om att alla medvetna människor inom några timmars tid alla drömde samma dröm om att Gud talar till dem i drömmen om att Gud minsann finns och det på skarpen. Om alla skulle vittna om att de haft samma dröm är jag benägen att kalla det för ett bevis, lagom osannolikt för att falla under begreppet slump.
Citera
2019-03-08, 00:54
  #28870
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensKorv
Har en idé angående bevisföringen. Den ende som kan bevisa Guds huruvida existerar eller inte är väl Gud själv så det är väl svårt att tro att någon människa någonsin kan presentera ett sådant bevis. Ett demokratiskt bevis skulle kunna vara om att alla medvetna människor inom några timmars tid alla drömde samma dröm om att Gud talar till dem i drömmen om att Gud minsann finns och det på skarpen. Om alla skulle vittna om att de haft samma dröm är jag benägen att kalla det för ett bevis, lagom osannolikt för att falla under begreppet slump.
Då skulle människans intresse för liv kanske vara lika med 0.
Det är hårt att vara människa, lyckligt vis.
Om vi inte höll vårt plågsamma liv kärt, då hade det ju ingen mening alls.
Vi skulle nog direkt bli apatiska eller välja döden före plågan.

Dessutom tror jag inte ”Gud” har intresse av att manipulera människan eller något annat heller, Om han finns.

Slump finns inte. Sannolika och icke-beräkenbara utfall finns.
__________________
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-08 kl. 01:01.
Citera
2019-03-08, 01:01
  #28871
Medlem
BullensKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Då skulle människans intresse för liv kanske vara lika med 0.
Det är hårt att vara människa, lyckligt vis.
Om vi inte höll vårt plågsamma liv kärt, då hade det ju ingen mening alls.
Vi skulle nog direkt bli apatiska eller välja döden före plågan.

Jag tror inte det skulle bli så stor skillnad i människans natur. Folk sitter ju med samma hjärna och kropp oavsett vilka nya rön som kommer dem till gagn. De som är intresserad av liv fortsätter att vara det, och de som är apatiska eller suicidala kanske fortsätter att vara det. Eller så finns det de som byter åsikter och värderingar pga ett sådant bevis. Frågan är väl inte när det sker utan om eller vad tror du?
Citera
2019-03-08, 01:04
  #28872
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensKorv
Jag tror inte det skulle bli så stor skillnad i människans natur. Folk sitter ju med samma hjärna och kropp oavsett vilka nya rön som kommer dem till gagn. De som är intresserad av liv fortsätter att vara det, och de som är apatiska eller suicidala kanske fortsätter att vara det. Eller så finns det de som byter åsikter och värderingar pga ett sådant bevis. Frågan är väl inte när det sker utan om eller vad tror du?
Jag tror som sagt inte att ”Gud” har vidare intresse av att kontrollera människors uppfattning, om han skulle finnas.

Jag tror också att människan skulle skadas allvarligt vid det scenario du målar upp.
Vi skulle antagligen förlita oss på en sådan mäktig storebror betydligt mer än staten.
Livslusten skulle kanske inte stå pall..
__________________
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-08 kl. 01:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback