2019-02-22, 04:05
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gambler-
Det råder inga tvivel om att medvetandet är en produkt av hjärnan. Ingenting pekar på att detta skulle vara något övernaturligt. Dock är det mycket fascinerande och i dagsläget ett mysterium hur det uppkommer. Men övernaturligt? Nej, finns inget som talar för det. Du kan gärna tycka att det är så fantastiskt att det ter sig övernaturligt, men det betyder inte att det de facto är det.

När ska folk lära sig att läsa eller fråga vad någon menar innan man kastar ur sig sina egna förutfattade falska felaktiga åsikter?!
Du har ju faktiskt också fel som fan i både fakta och uppfattning

Jag vill mena att ingenting alls i hela naturen är ”övernaturligt”.
Att personer som använder sådana ord bara inte begriper naturen
Telekinesi ÄR Verkligt

Ett medvetande ”är” nämligen inte bara, det Gör också något

Fattar du att vi med vårat medvetande påverkar naturen?!
Att vi kan ändra på verklighetens beskaffenhet med tankeKraft

Du kan få elekticitet att hämta minnen ur din hjärna av ”fri vilja”.
Är inte det vad du skulle kalla ”mirakel”?
Senast redigerad av negergubbe 2019-02-22 kl. 04:15.
Citera
2019-02-22, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negergubbe

När ska folk lära sig att läsa eller fråga vad någon menar innan man kastar ur sig sina egna förutfattade falska felaktiga åsikter?!

Jag vill mena att ingenting alls i hela naturen är ”övernaturligt”.
Att personer som använder sådana ord bara inte begriper naturen
Men skriv det direkt då i stället. Du kan ju inte skriva "Jag vill påvisa att Medvetande i någon mån är precis det folk i dagligt tal skulle kalla ”övernaturligt”" och sen gnälla när man argumenterar mot att medvetandet är något övernaturligt.
Citat:
Telekinesi ÄR Verkligt
Är det något du bara tror, eller har du några belägg för detta?
Citat:
Ett medvetande ”är” nämligen inte bara, det Gör också något

Fattar du att vi med vårat medvetande påverkar naturen?!
Att vi kan ändra på verklighetens beskaffenhet med tankeKraft

Du kan få elekticitet att hämta minnen ur din hjärna av ”fri vilja”.
Är inte det vad du skulle kalla ”mirakel”?
Nej, ett mirakel är per definition något som bryter mot naturlagarna.
Senast redigerad av -Gambler- 2019-02-22 kl. 04:20.
Citera
2019-02-22, 04:28
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gambler-
Men skriv det direkt då i stället. Du kan ju inte skriva "Jag vill påvisa att Medvetande i någon mån är precis det folk i dagligt tal skulle kalla ”övernaturligt”" och sen gnälla när man argumenterar mot att medvetandet är något övernaturligt.

Är det något du bara tror, eller har du några belägg för detta?

Nej, ett mirakel är per definition något som bryter mot naturlagarna.
Nu tänker jag lägga mig på en nivå mer jämförbar med din (för att vara tydlig):

Hur jävla dum är du i din hjärna egentligen?
Inser du inte det själv när du läser dina egna svar?
Du kanske postar först och tänker sen...
Vet du vad ”dagligt tal” kan tänkas betyda?

Kan du kanske försöka ta in ny information istället för att redan tro dig veta allt som någon annan fundamentalt religiös idiot.
Jag har otalet gånger försökt förklara vad jag menar,
Men idioter har uppenbarligen omöjligt för att Ta In Information.

Vad fan är det du gör med ditt Medvetande då?

Är det inte att påverka den fysiska verkligheten kanske??
Medvetande påverkar Naturens Elektromagnetism (Slå upp det ordet och försök begripa vad det är för något)

Ditt Medvetande styr din kropp med hjälp av Naturens lagar, det bryter inte mot dem!!, det påverkar dem.
Åter igen: Hur dum är du?
De kallas Lagar av en anledning. Men precis som i människans domstol är Naturlagen också Subjektiv (slå upp det ordet med)
Tror du verkligen att Du som människa kan trotsa Naturen?! Att Du din jävla apa skulle vara mäktigare än Gud??!

Detta självklara är mer än vad du har tänkt på för att du haft fullt upp med att begå våld på världen
Detta för att du är en feg dum apa med alldeles för mycket makt
Läs ett inlägg eller i alla fall försök att göra det ibland. Kanske gå tillbaka i tråden och se efter istället för att bevisa för alla att man är både Feg och Dum?!
Senast redigerad av negergubbe 2019-02-22 kl. 05:27.
Citera
2019-02-22, 07:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Conny, jag tror inte riktigt du förstår.
Visdom kommer inifrån en själv efter egna insikter och erfarenheter, det är alltså aldrig något som någon annan kan ger dig.
Nu pratar vi om en speciell ”visdom” den om guds existens, den kan inte komma inifrån mig själv, då vet jag ju inte om gud existerar eller om jag bara inbillar mig. Det är nu inte du som förstår att ”visdomen” endast är din tro.

Citat:
Om du verkligen är intresserad, prova med att ta upp en skrift och läsa något annat än det som du redan "vet".
Been there. Done that. Hittar inget som tyder på att skrifterna är något annat än hittepå av människor.

Citat:
Och för att svara på ditt tidigare påstående: Nej, jag har inga problem med att lära mig något nytt - det verkar vara du som har det.
Minns inte att jag påstått det.
Problemet med den här diskussionen är ju att du inte kan lära mig något nytt.

[quote=negergubbe|66819131Du vet inte vad motsatsen till ödmjuk är därför att du är just det. En neger använder aldrig själv ordet neger, de är ju det själva.[/QUOTE]
Jag vet vad ödmjuk betyder. Det jag skrev var att jag inte varit arrogant/överlägsen/högmodig/högfärdig i frågan om bevis för guds existens.
Citera
2019-02-22, 08:01
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nu pratar vi om en speciell ”visdom” den om guds existens, den kan inte komma inifrån mig själv, då vet jag ju inte om gud existerar eller om jag bara inbillar mig. Det är nu inte du som förstår att ”visdomen” endast är din tro.

Been there. Done that. Hittar inget som tyder på att skrifterna är något annat än hittepå av människor.

Minns inte att jag påstått det.
Problemet med den här diskussionen är ju att du inte kan lära mig något nytt.

Jag vet vad ödmjuk betyder. Det jag skrev var att jag varit arrogant/överlägsen/högmodig/högfärdig i frågan om bevis för guds existens.

Hahahaha!!! Du är för djävla rolig att kolla på utifrån din dummerjöns.
Du skulle inte uppfatta innehållet i en text ens om det bet dig i ansiktet.
Inte ens i dina egna uttalanden!
Du ”vet” ju redan precis allting om den värld du har framför dig,
Precis som övriga totala idioter med alldeles för stort Ego.
Du väljer bara att vara för dum för att förstå det.
Så ser du inte skogen för alla träd, sen påstår du att skogen inte finns för att du inte uppfattat den.
Förstår du det?

Sluta inbilla dig att världen är en del av dig och inse att det är precis tvärtom!
Senast redigerad av negergubbe 2019-02-22 kl. 08:42.
Citera
2019-02-22, 08:07
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hahahaha!!! Du är för djävla rolig att kolla på utifrån din dummerjöns.
Du skulle inte uppfatta innehållet i en text ens om den bet dig i ansiktet.
Inte ens i dina egna uttalanden. Du ”vet” ju redan precis allting om den värld du har framför dig, precis som övriga totala idioter med alldeles för stort Ego
Så ser du inte skogen för alla träd, sen påstår du att skogen inte finns för att du inte uppfattat den.
Förstår du det?
Jag vet inte alls allting om den värld jag har framför dig.
Jag påstår inte att gud inte finns för att jag inte uppfattar det.
Sluta med att hitta på saker om mig.

Dina åsikter om mig är inte ämnet, har du några bevis för guds existens?
Citera
2019-02-22, 08:11
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Sluta med att hitta på saker
Du önskar att det bara var du som får hitta på saker va?
Precis som fega dumma apor brukar tycka

Jag har postat betydligt mer substans i ämnet än du t.ex

Jag vill påstå att du är blind för ”bevisen” därför att du är oförmögen att uppfatta dem.
En anledning till detta är just det att du är dum och blint följer dem som tillåts leda dig.
Det är alltså inte för att jag tycker det som jag skriver det, utan för att du Faktiskt Bevisligen och Uppenbart ÄR just det.

Läs din egen signatur till att börja med tills dess att du förstår vilken av de två persontyperna du själv tillhör!
Senast redigerad av negergubbe 2019-02-22 kl. 09:07.
Citera
2019-02-22, 09:42
Medlem
Citat:
Sluta med att hitta på saker om mig.

De s.k. svaren (att kalla folk idiot .m.m.) är troligtvis ett sätt att gå in i försvarsställning. Det borde gå att diskutera ändå, men det bottnar antagligen i att inga bra belägg finns. För vissa blir det frustrerande, så då blir det personliga påhopp istället.
Citera
2019-02-22, 09:54
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
De s.k. svaren (att kalla folk idiot .m.m.) är troligtvis ett sätt att gå in i försvarsställning. Det borde gå att diskutera ändå, men det bottnar antagligen i att inga bra belägg finns. För vissa blir det frustrerande, så då blir det personliga påhopp istället.
Att avfärda belägg för att man inte uppfattar dem som "bevis" (eller uppfattat dem alls!), det är ert försvar.

NI FEGA DUMMA MEDAPOR!

Jag påpekar för svaranden Varför dem missuppfattat.
Att bekräfta eller kommentera en missuppfattning grundligt är fullständigt onödigt, då det är just en MISSuppfattning.

Jag väljer att bli frustrerad, precis som att du väljer att bli diskriminerad!

Hur länge skall du fortsätta förneka dig själv tillåtelse att lära dig något alls som inte "storebror" berättat för dig?
Senast redigerad av negergubbe 2019-02-22 kl. 10:07.
Citera
2019-02-22, 10:09
Medlem
Citat:
Att avfärda belägg för att man inte uppfattar dem som "bevis" (eller uppfattat dem alls!), det är ert försvar.

Jag påpekar för svaranden Varför dem missuppfattat.
Att bekräfta eller kommentera en missuppfattning grundligt är fullständigt onödigt, då det är just en MISSuppfattning.

Jag väljer att bli frustrerad, precis som att du väljer att bli diskriminerad!

Hur länge skall du fortsätta förneka dig själv tillåtelse att lära dig något alls som inte "storebror" berättat för dig?
Vilken storebror? Och vad har det med saken att göra ?
Även om allt jag tror på är lögn så blir inte dina påståenden sanna. Ta din egna bevisbörda.
Citera
2019-02-22, 10:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du önskar att det bara var du som får hitta på saker va?
Precis som fega dumma apor brukar tycka

Jag har postat betydligt mer substans i ämnet än du t.ex

Jag vill påstå att du är blind för ”bevisen” därför att du är oförmögen att uppfatta dem.
En anledning till detta är just det att du är dum och blint följer dem som tillåts leda dig.
Det är alltså inte för att jag tycker det som jag skriver det, utan för att du Faktiskt Bevisligen och Uppenbart ÄR just det.

Läs din egen signatur till att börja med tills dess att du förstår vilken av de två persontyperna du själv tillhör!
OK, du anser att det är mitt fel att du inte kan bevisa det du påstår. Det var ju bekväm bortförklaring.
Citera
2019-02-22, 10:30
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vilken storebror? Och vad har det med saken att göra ?
Din flock! ALLT! "TA DIN EGEN BEVISBÖRDA".
Citat:
OK, du anser att det är mitt fel att du inte kan bevisa det du påstår. Det var ju bekväm bortförklaring.
Inte alls lika bekvämt som att vara så dum/ignorant som du.
Dessutom är det en adekvat Förklaring. Hade du inte varit en idiot hade du erkänt det istället för att själv Bortförklara

Nu skiter jag i att fortsätta svara era medvetandesvaga nollor och PK-ist fittor, Inläggen finns i tråden.
Jag har otaliga gånger försökt förklara, men det går ju uppenbarligen inte in i ert Medvetande.
Försök att dra huvudet ur arslet! Det är för att anus är mindre än hjärnan som det är både möjligt och svårt.

NI FÖRSTÅR INTE ENS HÄLFTEN AV ALLTING NI TROR!
Senast redigerad av negergubbe 2019-02-22 kl. 10:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in