Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Jag tror på en metod, inte ”någon”.
En metod som ofta fungerar, samt rättar sig själv när den har fel.
Hur kan gudarna hitta materia, innan detta fanns? Och vem skapade i så fall materiat som gudarna använder sig av? Ploppade det fram ur ingenting?
Ah men det gillar jag, jag kallar det för vetenskapliga tester som bevisar nånting.. även om det bara är en metod som utesluter andra möjligheter i mina tankar så går det att komma fram till sanningen med rätt metod av uteslutningsmetod.. som en äkta dektektiv.
Ah det är en intressant fråga hur gudarna gjorde och så.. men vetenskapliga tester har väl visat att även materia egentligen är små frekvenser av energi.. så allt är egentligen energi ju även materia som inte ser ut som energi.. och energi kan ju inte förstöras, försvinna eller skapas.. bara omvandlas till en annan form av energi. Materia är antagligen den lägst vibrerande formen av energi eftersom detta verkar vara den lägsta dimensionen som vi är i nu.. en dimension ovanför abyssen som är en dimension där ingen vill hamna.. som i ett svart hål.
Om gudar är gudar så kan dom antagligen förändra energi från en form till en annan och därför skapa materia rakt ur "tomma luften" som egentligen består av energier i en annan form än materia. Bevisen säger ju att dom skapat stora klot av brinnande energier och klot för att bo på som snurrar runt de brinnande kloten medans dom flyger runt en stjärna som finns mitt i galaxen.
Jag vet ej, men intressant att tänka på.