2012-11-29, 16:49
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Ursäkta men du är så långt efter i debatten och gör så stupida slutsatser att jag blir så illa berörd å dina vägnar att jag tror jag avstår från att svara.

Du har alltså inga bra svar på mina påståenden.

Tack, då vet jag!
Citera
2012-11-29, 16:51
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Du må så tycka

Men fortfarande så har varenda profetia i Bibeln gått i uppfyllelse so far..
Extra intressant är det nu med konflikten i mellanöstern också. Israel, världens klocka är Israel.

Du menar de sluddriga bevisen i bibeln? Jo tjena...
Citera
2012-11-29, 16:51
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:

Tack, då vet jag!

Vi är alla lite trötta på den argumentationen då det redan härjat en nöt av din kalliber här under några veckor.

När du ändå har postulerat att det är Bibeln som gäller, har du några bevis för Guds existens?
Citera
2012-11-29, 16:54
Medlem
Hammarens avatar
Citat:

Tack, då vet jag!

Jag tvivlar bara så starkt på att du skulle förstå dem. Du börjar från så oerhört låg nivå. Det finns annan välgörenhet jag hellre lägger min tid på.
Citera
2012-11-29, 16:54
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Jag ser ditt inlägg och tänker att inget intelligent kan ha legat bakom. Känns som bra bevis mot ID.

Det kan lika gärna vara knark-och-knull-Guden som har skapat universum och vill att vi alla ska dö i extas. Vem är du att avgöra vilka intensioner en gud skulle ha, även om det existerade en?

Vad vet du om Guds krav?

Vilken undanflykt. Det exemplet jag tog om stolen och universum/människokroppen var ett utmärkt exempel.

Simpel sak; MÅSTE ha en skapare
Komplex sak; HAR ABSOLUT INGEN skapara

Det är er, ateisters, logik. Skrattretande!

Vem jag är att avgöra vilka intensioner en gud skulle ha?

Jadu, om vi talar om den Sanna Guden i Bibeln så är intensionerna att vi bla. ska älska varandra, förlåta varandra osv. Allt som Jesus sade.

Snackar vi om Islams gud så är det raka motsatsen, då det är Satan själv som har planterat den ideologin här på jorden. Död, Hat & Hämnd.

Vad vet jag om Guds krav?

Jadu, läs en Bibel kanske? Allt står i Ordet.
Citera
2012-11-29, 16:55
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag ÄR redan medvetande om ditt väderkvarns-krig mot dom onda scientisterna/materialisterna, som du med besatthet drar in i stort sett alla dina inlägg .... oavsett om det är relevant eller inte.

Extra roligt eftersom du själv är positivist.
Men det är inget krig, det är ett konstaterande av fakta. Har ingentig att göra med vad jag tycker.
Enligt den reduktionistiska synsättet ÄR slutstationen "det bara är så".
Om du inte nöjer dig med denna förklaring i ett sammahang borde du inte nöja dig med den i ett annat, när det gäller studien av samma objekt.
Citera
2012-11-29, 16:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ateister tror ju uppenbarligen ......

Vilken typ av ateister refererar du till?

Citat:
......att allt kom till av "Big Bang" .....

'Från' BB mera korrekt.

Citat:
.....och att allt har evolverats i flera miljarders miljarder år efter det.

Det är kanske att ta i.

Citat:
Dom är också strängt noga med att påstå att dom absolut INTE tror på någon högre makt (såsom Gud), inte en enda ateist som jag känner till vill påstå att gud är inblandad öht.

Det fick du rätt åtminstone.

Citat:
Du säger alltså att det är helt tvärtom? Att ateister tror att gud "startade" alltihop i form av "Big Bang" ?

Det finns dom som vet så lite, att dom inte vet, att dom inte vet.

Citat:
1) Ateister är religiösa. Om det är en gud, eller en högre makt inblandad så blir helt plötsligt Ateism en religion. Ett påstående som dom absolut hatar att höra!

Det är ung. som att kalla en afrikan för 'N-ordet'.

Citat:
2) Om det är så att en gud "startade" allt och använde sig utav "Big Bang" och behövde flera miljarders miljarder år på sig för att skapa allt. Då är inte den guden allsmäktig. Den guden är då alltså bunden av tidens lag. Det kan vara en sån gud som skapade allt, men om så är fallet så är det en enormt efterbliven gud och ingen allsmäktig gud öht.

Eftersom ingen teist ännu har försvarat ID-postulatet även perifärt, är det t.v. en rent akademisk fråga.

Citat:
Sannerligen så är det inte Bibelns Gud, Judarnas Gud, den SANNA GUDEN, vi snackar om här! Guden som skapade allt genom att endast säga ordet! Guden som skapade allt omedelbart genom att endast uttala ordet!

'No true scotsman'. Inte alls heller på semantikens område, där alla velar omkring med ordet 'gud' lite hur som helst.
Citera
2012-11-29, 17:00
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jadu, om vi talar om den Sanna Guden i Bibeln så är intensionerna att vi bla. ska älska varandra, förlåta varandra osv. Allt som Jesus sade.

Snackar vi om Islams gud så är det raka motsatsen, då det är Satan själv som har planterat den ideologin här på jorden. Död, Hat & Hämnd.

Vad vet jag om Guds krav?

Jadu, läs en Bibel kanske? Allt står i Ordet.

Nej här måste jag rätta dig..

För satan är den som får 2 religioner att kriga mot varandra när det är helt emot guds vilja..

Så tror du att en religion är ond och den andra god så är du kontrollerad av satan..

Plain och simple och du borde hålla mer koll på vem du lyssnar på..

Alla religioner handlar i grund och botten om att behandla andra som man vill bli behandlad själv..
Från början dvs, sen infilrerade evolutionsteorin så prästerna blev ignoranta och tror själva inte på gud och därför kan dom göra diverse omoraliska handlingar som att skriva biblar och koraner och sen säga att det är den enda rätta guden och alla som kallar den guden för nått annat namn är ond...

Klart det är ett sätt för mänskligehetn att utrota sig själv..

Heligt krig mellan religioner som kontroelras av satan själv..

Kram
Senast redigerad av KungPungPat 2012-11-29 kl. 17:04.
Citera
2012-11-29, 17:01
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Vi är alla lite trötta på den argumentationen då det redan härjat en nöt av din kalliber här under några veckor.

När du ändå har postulerat att det är Bibeln som gäller, har du några bevis för Guds existens?

Där ser man! Så det har alltså varit ännu en logisk människa i denna tråden förutom mig?

"Bevisa Guds existens!", haha. Vilken sandlådenivå-fråga!
Det enda beviset jag har för att Gud existerar är Skapelsen och Ordet.

Likväl som att jag inte kan till 100% bevisa Guds existens så kan inte heller du förneka Hans existens. Det du begär är bara så barnsligt. Hur gammal är du egentligen, 3 eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Jag tvivlar bara så starkt på att du skulle förstå dem. Du börjar från så oerhört låg nivå. Det finns annan välgörenhet jag hellre lägger min tid på.

"Du börjar från så oerhört låg nivå."

Ja, jag valde att ta stolen och universum/människokroppen som ett exempel för det demonstrerar klart och tydligt er logik. Ska jag byta ut stolen mot en klocka istället, eller vad föreslår du? Vi kommer ändå få fram precis samma resultat.

Gör det. Förresten, vad gör du inne i denna tråden öht? "Bevisa att Gud existerar" heter tråden och du är en ateist med skygglappar för ögonen. Vad har du här att göra öht? En sån som dig borde väl snarare nöta en massa Darwin-smörja istället?
Citera
2012-11-29, 17:03
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Nej här måste jag rätta dig..

För satan är den som får 2 religioner att kriga mot varandra när det är helt emot guds vilja..

Så tror du att en religion är ond och den andra god så är du kontrollerad av satan..

Plain och simple och du borde hålla mer koll på vem du lyssnar på..

Alla religioner handlar i grund och botten om att behandla andra som man vill bli behandlad själv..

Kram

Satan vill ju givetvis utplåna Guds utvalda folk, judarna.
Precis som Islam lär.

Så där har du fel.
Citera
2012-11-29, 17:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men det är inget krig, det är ett konstaterande av fakta. Har ingentig att göra med vad jag tycker.
Enligt den reduktionistiska synsättet ÄR slutstationen "det bara är så".
Om du inte nöjer dig med denna förklaring i ett sammahang borde du inte nöja dig med den i ett annat, när det gäller studien av samma objekt.

Jag förmodar du förstår ordet 'irrelevant'. Bananflugans sexliv kan det säkert sägas mycket sant och viktigt om, men det hör endast till i relevant sammanhang.

Du drar ditt krig med scientisterna med dig vart du än går; i en omfattning som börjar bli mantra-lik.
Citera
2012-11-29, 17:10
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Där ser man! Så det har alltså varit ännu en logisk människa i denna tråden förutom mig?

"Bevisa Guds existens!", haha. Vilken sandlådenivå-fråga!
Det enda beviset jag har för att Gud existerar är Skapelsen och Ordet.

Likväl som att jag inte kan till 100% bevisa Guds existens så kan inte heller du förneka Hans existens. Det du begär är bara så barnsligt. Hur gammal är du egentligen, 3 eller?

Det där låter ungefär lika trovärdigt som "Det enda beviset att jag har varit världens största rockstjärna är att det finns gula bananer".

Gud enligt Bibeln är enkel att förneka. Han beskrivs som allsmäktig, allvetande och allgod men är ändå i allra högsta grad slarvig och kan inte ens möjligtvis ha något motiv att skapa vår ytterst temporära värld. Någon allsmäktig skulle inte slarva så jävligt att en stor majoritet av hans skapelser får möta elden. Faktum är att det skulle vara enkelt att bara göra en bra människa med fri vilja. Istället välsignas vi med drifter vi måste motstå och mängder med avgudar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in