Resultat: Vilken/Vilka Browsers använder ni? (Flerval)
AOL Desktop
0%
0 röster
Amaya
0%
0 röster
Arora
0%
0 röster
BumperCar
0%
0 röster
Camino
1,06%
4 röster
ELinks
0%
0 röster
Epiphany
0,27%
1 röster
Flock
0,80%
3 röster
Galeon
0%
0 röster
ICab
0,27%
1 röster
Internet Explorer
9,04%
34 röster
Konqueror
0,27%
1 röster
Links
0%
0 röster
Lobo
0%
0 röster
Lynx
0,80%
3 röster
Madfox
0%
0 röster
Mozilla Firefox
68,35%
257 röster
Netscape
0,27%
1 röster
Omniweb
0,53%
2 röster
Opera
10,37%
39 röster
Safari
40,43%
152 röster
Seamonkey
0,27%
1 röster
Shiira
0,53%
2 röster
Sunrise
0%
0 röster
Google Chrome
6,38%
24 röster
2009-05-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimkaa
i terminalen:
"cd ~" för att komma till hemmamappen.
"chmod 777 Desktop" för att ändra rättigheterna på Desktop-mappen, vet dock inte om 755 kanske räcker eller om 775 duger. Men 777 borde garanterat lösa det.

Tusen tack!
Citera
2009-05-06, 14:36
Medlem
Linkerts avatar
Safari 4 tills Chrome släpps. Hatar browsers som har många "funktioner".
FF är så jävla seg och ful så den orkar jag inte med.

Safaris top sites är bara ögongodis och verkar inte förstå lika bra som Chrome vad mina favoritsidor är. Safaris tabs är helt klart lånade från Chrome men de är försämrade på ett sätt som jag inte pallar beskriva via text.

En webbläsare =
# Adress och search, speciellt på det sättet Chrome har det.
# Bookmarks.
# Gärna en snabbladdad custom startsida med top besökta sidor.
# Baserad på Webkit.
# V8 java engine.

Ja, jag är Chrome fanboy. :P
Citera
2009-05-06, 15:45
Medlem
melus avatar
Trevligt med så många komentarer. Hoppas på fler.

Kan man få flashscript till Safari?
Citera
2009-05-06, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Trevligt med så många komentarer. Hoppas på fler.

Kan man få flashscript till Safari?

http://8-p.info/greasekit/

Sen måste du nog göra ditt eget skript men det där är samma sak som greasemonkey fast för Safari då...

Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446

Prova att installera någon plugin som tillåter dig att blockera Flash. SafariStand t.ex.
Minst 9 av 10 krascher som jag upplever med Safari beror på Flash player och att någon utvecklare missat att deras kod bombar Flash på Mac. SvD.se är ett klockrent exempel, där deras webb-tv bombade safari gång på gång. Tror jag har skrivit det förut någonstans så om det var i den här tråden får jag ursäkta mig för upprepning.

Kanske om firefox fortsätter sin sugahårtspiral, än är vi inte där att jag byter tillbaka till Safari och surfar handikappat utan flash bara för att utvecklarna inte tar safari i beaktning. Det är öht. jävligt trist att det inte finns ngt klockrent alternativ till macen för att surfa med imho.
Citera
2009-05-06, 16:40
Medlem
Tråkigt att så många verkar vara emot firefox Men jämförelsen med ff och saf i utseendet och att ff är fulare var nog det skummaste jag har hört. I mac os x så ser dom ju likadana ut typ, andra ikoner på knapparna.

Palla ha ett separat searchfält, bättre att ha båda i samma, som ff har.
# Bookmarks
vilken webbläsare har inte det?
Det har du i ff också, bara trycka i adressfältet, pilen neråt så kommer det fram en lista med dom mest besökta.

Och vad är det fel med att ha funktioner?
Citera
2009-05-06, 18:18
Medlem
Linkerts avatar
Citat:
Tråkigt att så många verkar vara emot firefox Men jämförelsen med ff och saf i utseendet och att ff är fulare var nog det skummaste jag har hört. I mac os x så ser dom ju likadana ut typ, andra ikoner på knapparna.

Palla ha ett separat searchfält, bättre att ha båda i samma, som ff har.
# Bookmarks
vilken webbläsare har inte det?
Det har du i ff också, bara trycka i adressfältet, pilen neråt så kommer det fram en lista med dom mest besökta.

Och vad är det fel med att ha funktioner?
Du kunde ha citerat mitt inlägg, bara så du vet :P

http://img204.imageshack.us/img204/999/picture1ikz.png
Hur ser man inte skillnaden? FF är mycket mer "bullig". Estetiskt jobbig att se på.

Ja, exakt båda i samma. Som i Chrome..

Bara påpekade att en webbläsare ska ha bookmarks..

Jag vill inte trycka i adressfältet och trycka nedåt för att få en lista på mest besökta. De ska synas när jag öppnar en ny tab eller webbläsaren om den inte var uppe redan.

Visst, funktioner i all ära men när en webbläsare tar formen av en schweizisk fickkniv som Opera eller IE 8 (inte säker på IE) så tillför dessa funktioner inget, de bara ligger där och tar plats på alla sätt och vis. Funktioner om man vill ha dom.
Det är som att utvecklarna glömmer att vi har andra program.

Edit: En sak jag diggar med FF är självklart friheten att kustomisera med de plugins man nu kan tänkas vilja ha.
Senast redigerad av Linkert 2009-05-06 kl. 18:25.
Citera
2009-05-06, 19:38
Medlem
Citera hur gör man då? Nej jag klarar mig utan citat, snyggare så.

Men likheten, nu har jag iofs customizat lite på min ff men inte mycket, tagit bort bokmärksfältet och flyttat på det samt valt "små" ikoner.

http://i42.tinypic.com/2dr7txv.jpg

Inte så olika väl? Och gillar man inte knapparna så installerar man ett nytt tema.

Ang. favoritsidorstartsidan, tror det finns ett plugin för det till ff ^^
Citera
2009-05-06, 19:44
Bannlyst
Citat:

Men likheten, nu har jag iofs customizat lite på min ff men inte mycket, tagit bort bokmärksfältet och flyttat på det samt valt "små" ikoner.

Inte så olika väl? Och gillar man inte knapparna så installerar man ett nytt tema.

Du kanske kunde titta på Safari 4. Nu jämför du gammal skit med FF
Citera
2009-05-06, 19:49
Medlem
Det är möjligt, jag har bara tagit det som hängde med ^^ Får se när/om jag har ork att prova saf4.
Citera
2009-05-06, 19:54
Bannlyst
Citat:
Det är möjligt, jag har bara tagit det som hängde med ^^ Får se när/om jag har ork att prova saf4.

Gör det. Skillnaden är slående, som att knulla med kondom (gamla Safari) vs. utan (Safari 4).
Citera
2009-05-06, 22:38
Medlem
Haha är det sån skillnad? Fy fan, då tankar jag direkt!

EDIT:
Okej så här lyder min åsikt om saf4betan.
saf3 inget sex
saf4 sex med kondom utan orgasm
ff sex utan kondom

saf4 var nog bra, men den visar vissa sidor felaktigt (om man är van och gillar ff uppbyggande bättre). samt att den visar en sjukt massa äcklig reklam på alla sidor (finns det adblock-plugin till saf?) vilket jag slipper med ff vad jag vet. sen att jag inte kunde flytta omkring fält och saker hur jag ville i saf4 heller. samt att google search fältet var tvunget att vara där. jag vill inte ha det så. dock det som var snyggt var ju "startsidan" med ens favvo-sidor
Senast redigerad av kimkaa 2009-05-06 kl. 22:59.
Citera
2009-05-06, 23:31
Medlem
Linkerts avatar
Citat:

Som en gammal grek sa, "Smaken är som baken, delad.".

Psst jag vill att min webbläsare ska ge mig det jag vill ha utan plugins.

Citat:
Haha är det sån skillnad? Fy fan, då tankar jag direkt!

EDIT:
Okej så här lyder min åsikt om saf4betan.
saf3 inget sex
saf4 sex med kondom utan orgasm
ff sex utan kondom

saf4 var nog bra, men den visar vissa sidor felaktigt (om man är van och gillar ff uppbyggande bättre). samt att den visar en sjukt massa äcklig reklam på alla sidor (finns det adblock-plugin till saf?) vilket jag slipper med ff vad jag vet. sen att jag inte kunde flytta omkring fält och saker hur jag ville i saf4 heller. samt att google search fältet var tvunget att vara där. jag vill inte ha det så. dock det som var snyggt var ju "startsidan" med ens favvo-sidor
Man kan debattera om FFs random rendreringsmotor visar sidor mer rätt än andra i åratal, men så som jag ser det så är det Webkit motorn som börjar bli standard. Och jag känner att den visar allt mycket mer korrekt när jag gör egna hemsidor.
Senast redigerad av Linkert 2009-05-06 kl. 23:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in