• 1
  • 2
2009-05-05, 12:00
Medlem
AnnaMs avatar
Nu händer det grejer.
Ryktena säger att det är ett gäng "juggar" som terroriserat Hoforsborna under en längre tid, med misshandlar och annat.

Sen hotade de fel person, flickvännen till en viss D*n*el Jo*an*s*n (fd. Sa*o*ipi stavning?) som har kopplingar till ett visst MC-gäng.

I natt var det skottlossning i det bostadsområde där dessa "juggar" bor.

Nån som vet mer om detta?

http://gd.se/nyheter/hofors/1.1014508

http://arbetarbladet.se/nyheter/hofors/1.1014479
Senast redigerad av AnnaM 2009-05-05 kl. 12:44.
Citera
2009-05-05, 16:37
Medlem
Ja S*ko ska man väl undvika att bråka med, han drar sig inte för nånting har jag förstått.
Citera
2009-05-05, 17:17
Medlem
AnnaMs avatar
Nej inte ens fast han sitter inne.

Det skulle vara spännande och veta om det var lokalbor eller folk utifrån som sköt.
Citera
2009-05-05, 18:55
Medlem
Alvids avatar
Synd att skotten inte träffade bara. S*ko sitter som sagt inne men hade permiss i helgen som var. Vet dock inte om han har ett finger med i spelet, det finns många som vill plocka dessa svin.
Citera
2009-05-05, 19:04
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Synd att skotten inte träffade bara. S*ko sitter som sagt inne men hade permiss i helgen som var. Vet dock inte om han har ett finger med i spelet, det finns många som vill plocka dessa svin.
Vad har dom gjort innan då, dom här som blev beskjutna..
Citera
2009-05-05, 19:14
Medlem
Checks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Vad har dom gjort innan då, dom här som blev beskjutna..

Juggarna har väl bland annat hållt på med Inbrott, rån, misshandel, stöld av div. saker osv sägs det, jag är ingen säker källa men som sagt, hofors är ett jävla ställe där rykten går konstant och alla skyller på juggarna så fort det händer något.
Några av oss har t.o.m. fått varningar att hålla oss undan från just området där juggarna bor för sådant här planerades att hända. Den varningen fick jag i torsdags under valborg.
Citera
2009-05-05, 19:31
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Check
Juggarna har väl bland annat hållt på med Inbrott, rån, misshandel, stöld av div. saker osv sägs det, jag är ingen säker källa men som sagt, hofors är ett jävla ställe där rykten går konstant och alla skyller på juggarna så fort det händer något.
Några av oss har t.o.m. fått varningar att hålla oss undan från just området där juggarna bor för sådant här planerades att hända. Den varningen fick jag i torsdags under valborg.
Få se om dom kanske flyttar nu då..
Eller om dom svarar med samma mynt..
Citera
2009-05-05, 21:27
Medlem
Checks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Få se om dom kanske flyttar nu då..
Eller om dom svarar med samma mynt..

Personligen tror jag att dom kommer försöka ge tillbaka med samma mynt. Det är ett par riktigt envisa jävlar det där.
När jag själv sitter och tänker så här nu i dessa tider med juggarna och vad jag hört om dom och allt; Det är att alla personer som dom har misshandlat har faktiskt gjort något tecken mot dom eller dylikt. En kille jag känner viftade med näven när dom kom i sin bil och gasade som fan = misshandlad.
En tjej som tydligen hade skrikit åt dom under valborg och pekat finger åt dom fick en glasflaska i huvudet..
Så dom har triggat dom eller gett anledning att få spö.. Får man skylla sig själv lite då i vissa lägen?
Citera
2009-05-05, 21:40
Medlem
AnnaMs avatar
Jag har en 16-årig dotter som blivit förföljd av dessa människor när hon varit på väg hem på kvällarna.

Jag har nu förbjudit henne att åka ensam när det är mörkt.

Det senaste jag hörde var att de skurit någon med en flaska i helgen.
Denna person hade bara stått och tankat.
Detta kan vara rykten bara,

När min dotter pratat om dessa "juggar" så har jag försvarat dem och menat att de omöjligt kan vara skyldig till allt som sägs.

Har ändrat lite uppfattning ju mer folk jag pratat med.
Citera
2009-05-05, 21:41
Medlem
Kenty-59s avatar
Säkert är det kosovoalbaner..
Citera
2009-05-05, 22:13
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Det är många som vill men inte alla som törs.
Citera
2009-05-05, 23:50
Medlem
Svithjods avatar
Vadå Juggar? vad är det för folk? de juggar jag känner är tämligen balanserade och välanpassade.
Är det zigenare eller vad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in