• 2
  • 3
2014-04-12, 10:33
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creeper98
Tack fr svaren. Jag funderar alts inte sjlv p att konvertera, utan r bara nyfiken.
r du nyfiken ska du frska plugga lite. skapa utrymme, tminstonde.

d gller log off.
Citera
2014-04-12, 10:39
Medlem
Vr religionstillhrighet r vl inte registrerad i ngra offentliga register (SPO har skert sna dock). Med detta menar jag att du inte konverterar formellt. Mjligtvis blir du registrerad om du genomgr hinduismens motsvarighet till dop och konfirmation (om det nu finns). Min kunskap kring hinduism r inte enorm men jag vill minnas att den r vldigt bred och spretig - att det finns ett otal inriktningar och r inte lika samlad som t.ex. kristendomen. Drfr kan det kanske rent praktiskt vara svrt att bli registrerad ngonstans.

Med risk fr att lta ljlig:
r du hindu i ditt hjrta s har du konverterat och det r numera din religion. (Tvivlar p att du kommer f ngot intyg).
Citera
2014-04-12, 12:21
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidKorrekt
Vr religionstillhrighet r vl inte registrerad i ngra offentliga register (SPO har skert sna dock). Med detta menar jag att du inte konverterar formellt. Mjligtvis blir du registrerad om du genomgr hinduismens motsvarighet till dop och konfirmation (om det nu finns). Min kunskap kring hinduism r inte enorm men jag vill minnas att den r vldigt bred och spretig - att det finns ett otal inriktningar och r inte lika samlad som t.ex. kristendomen. Drfr kan det kanske rent praktiskt vara svrt att bli registrerad ngonstans.

Med risk fr att lta ljlig:
r du hindu i ditt hjrta s har du konverterat och det r numera din religion. (Tvivlar p att du kommer f ngot intyg).
Man brukar ta sinn tillflykt till en guru och senare bli initierad av denne.

"Frsk lra dig sanningen genom att vnda dig till en andlig mstare. Frga honom i all dmjukhet och tjna honom. De sjlvfrverkligade sjlarna kan frlna kunskap till dig, ty de har sett sanningen." -Bhagavad-gita 4.34
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in