• 1
  • 2
2009-05-04, 17:19
Medlem
saprofyt.s avatar
Ja, det är ju inte bra att träna typ fotboll med halsont, men hur är det med gymning? Går det bra att gymma trots att man har halsont?
Citera
2009-05-04, 17:20
Medlem
BePositives avatar
Nej man ska inte träna med halsont! har man otur kommer hjärtmuskelinflammationen på posten.
Citera
2009-05-04, 17:20
Medlem
BengtZzs avatar
Det går ju, men det är alltid en risk du tar när du genomför fysisk aktivitet när du är infekterad.

Gör det helst inte.
Citera
2009-05-04, 17:22
Medlem
Dreass avatar
Nej du ska inte gymma med halsont! Sen ska du lära dig att använda sökfunktionen! Söker du på halsont och endast rubriker kommer du lätt få upp 20 trådar som handlar om samma sak! Sluta vara så förbannat lat.
Citera
2009-05-04, 17:31
Medlem
saprofyt.s avatar
Jävla halsont som kommer lite då och då eftersom jag var sjuk för inte så länge sedan. Så kan man inte gymma p.g.a. en sådan jävla petitess.
Citera
2009-05-04, 18:20
Bannlyst
Du kan visst "gymma" med lite halsont, du ska inte köra konditionskrävande grejer däremot. Sätt gränsen vid feber. och sök för helvete på google eller nåt också.
Citera
2009-05-04, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinkenta
Du kan visst "gymma" med lite halsont, du ska inte köra konditionskrävande grejer däremot. Sätt gränsen vid feber. och sök för helvete på google eller nåt också.
Man skall i regel INTE gymma med halsont.
Lite snuva går väl an men när man börjar hosta eller få ont i halsen eller "allvarligare" snuva så bör man lägga vikterna på hyllan ett par dagar så att säga.

Gymmar du när du är sjuk kommer kroppen inte ha lika mycket resurser att slå tillbaka på förkyldningen med och du kommer sannolikt vara sjuk längre och har du otur blir det värre.

Hjärtmuskelinflammation är en möjlighet, speciellt om du tränar med feber eller feberartade symptom. Don't go there.

Sköt kost och vila så är du frisk på 2-3 dagar. Har du tur kommer du tillbaka starkare än vad du var innan. Vilodagar är lustiga på det viset, du bygger ju faktiskt muskler när du vilar
Citera
2009-05-04, 18:40
Medlem
saprofyt.s avatar
Grejen är den att jag knappt har ont i halsen alls, det känns mest på morgonen (snarare känning än ont). Det är m.a.o. inte alls något allvarligt. Jag har även lite hosta.
Senast redigerad av saprofyt. 2009-05-04 kl. 18:45.
Citera
2009-05-04, 18:45
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Grejen är den att jag knappt har ont i halsen alls, det känns mest på morgonen. Det är m.a.o. inte alls något allvarligt. Jag har även lite hosta.
Då kan det vara tecken på att du har något i kroppen som den försöker ta kol på vid avslappning som oftast är vid morgon/kväll. Alltså kan det bli värre om du gymmar eftersom kroppen måste lägga kraft på att bygga upp musklerna igen sen.
Citera
2009-05-04, 18:53
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainomaxamoniaG
Då kan det vara tecken på att du har något i kroppen som den försöker ta kol på vid avslappning som oftast är vid morgon/kväll. Alltså kan det bli värre om du gymmar eftersom kroppen måste lägga kraft på att bygga upp musklerna igen sen.

OK. Få får vi hoppas jag vaknar upp utan halsont imorgon, annars blir det att skippa gymmet.
Citera
2009-05-04, 19:30
Medlem
KoettFaerss avatar
Du dör nog inte av att vara borta från gymmet någon dag och dina muskler kommer för den delen inte krympa på några dagar. Själv sitter jag hemma med en förkylning så jag är också borta från gymmet. Lider med dig.
Citera
2009-05-04, 20:25
Medlem
Tung styrketräning ger faktiskt en större belastning på hjärtmuskeln än vad konditionsträning gör. Tycker man ska vara försiktig när man har symtom från hals o neråt (nej inte sånt som kräver hudklinik) då där finns risk att det går ner i hjärtmuskeln.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in